View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/ta-nea-mas/educational-programs/97-greek/schools/patra/patra-high-school/22376-hmera-syggrafewn1-3#sigProIdb46b107f23 |
Οι μαθητές της Α’ Δημοτικού γνώρισαν τις ‘Ιστορίες του Βιβλιοπόντικα’ του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, ενώ οι μαθητές της Β’ και της Γ’ δημοτικού παρέα με τον Αντώνη Παπαθεοδούλου έφτιαξαν το δικό τους ‘Πλανόδιο Πάρκο’ σε μια ‘Πόλη που έδιωξε τον πόλεμο’. Οι μαθητές της Δ’ δημοτικού με δικά τους ‘Γιατί έφεραν την ελπίδα’ με τη βοήθεια του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, καθώς οι μαθητές της Ε’ και της Στ’ δημοτικού παρέα με τη Μαρία Παπαγιάννη προσπάθησαν ‘Ως διά μαγείας’ να αλλάξουν τον κόσμο φωνάζοντας ‘Πιάστε τους’ σε όλους όσους δεν αφήνουν τα παιδιά να ονειρεύονται.
Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου είπαν “ναι” στη διαφορετικότητα μιλώντας με την Αγγελική Δαρλάση για τους ‘Ονειροφύλακες’, ενώ οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και να κατανοήσουν την αξία της διαφορετικότητας μέσα από την ‘Αμίλητη Αγάπη.’ Τέλος, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου με τον Βαγγέλη Ηλιόπουλο είπαν ‘Delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό’, ενώ οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου έκαναν ένα ταξίδι στο παρελθόν και σύγκριναν το σχολειό του χθες με αυτό του σήμερα με τη βοήθεια της Μαρίας Στασινοπούλου και το ‘Κυρία με θυμάστε;’.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην Εστία Επιστημών πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα ‘Το παιδικό-εφηβικό λογοτεχνικό βιβλίο ανοίγει τις πόρτες στις αξίες της ζωής’. Στη συζήτηση συμμετείχαν, εκτός από τους προαναφερθέντες συγγραφείς, ο κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ποιητής και συγγραφέας, ενώ συντόνιζε ο κ. Γιάννης Παππάς, φιλόλογος-συγγραφέας.
Στη συζήτηση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέλη της ακαδημαϊκής εκπαιδευτικής κοινότητας του Πανεπιστημίου Πατρών, διακεκριμένοι ποιητές και λογοτέχνες της πόλης, πλήθος εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων καθώς και γονείς και άνθρωποι που αγαπούν το λογοτεχνικό βιβλίο.
Η συζήτηση ξεκίνησε με την τοποθέτηση της κ. Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου με θέμα ‘Η παιδική και νεανική λογοτεχνία και οι αξίες της ζωής’ η οποία τόνισε ότι οι αξίες στις μέρες μας πολλές φορές διαστρεβλώνονται και το παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο, εκτός των άλλων, πρέπει να έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να δίνει την ελπίδα στα παιδιά. Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η κ. Αγγελική Δαρλάση μιλώντας για τους θεσμούς της Βιβλιοθήκης, των Λεσχών Ανάγνωσης και τη σημασία της παρουσίας των συγγραφέων στο σχολείο.. Έπειτα ο κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος σχολίασε μεταξύ άλλων και ότι ''οι Βιβλιοθήκες απαιτούν κεντρικό σχεδιασμό για να έχουν αποτέλεσμα''.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Βαγγέλης Ηλιόπουλος που προέτρεψε τους γονείς να δημιουργήσουν ‘αναγνωστικές αναμνήσεις’ στα παιδιά κάνοντας ‘το βιβλίο να γίνει η ώρα της χαράς και της συμμετοχής στο σπίτι’ προτείνοντάς τους ‘ανάμεσα στις άλλες δραστηριότητες τους να πάνε και μια βόλτα με τα παιδιά σε μια βιβλιοθήκη’.
Κατόπιν η κ. Μαρία Παπαγιάννη μιλώντας για τον ρόλο του βιβλίου απέναντι στα κοινωνικά προβλήματα της εποχής τόνισε ότι ‘η λογοτεχνία πρέπει να είναι αφορμή για να αντιμετωπίσουν τα παιδιά τους φόβους τους’ προσθέτοντας ότι ‘η λογοτεχνία για παιδιά θα πρέπει να κάνει τα παιδιά να σκέφτονται αν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο’.
Ο λόγος στη συνέχεια δόθηκε στον κ. Αντώνη Παπαθεοδούλου που μιλώντας για το βιβλίο και τις νέες τεχνολογίες είπε χαρακτηριστικά πως ‘οτιδήποτε καινούργιο θα πρέπει να το χρησιμοποιούμε όπως εμείς θέλουμε και όχι να χειραγωγούμαστε από αυτό’. Τόνισε την αξία του ηλεκτρονικού βιβλίου λέγοντας πως παρέχει εργαλεία που εμπλουτίζουν την αφήγηση και πρόσθεσε πως η δουλειά των συγγραφέων είναι να φτιάχνουν ιστορίες και το βιβλίο σε οποιαδήποτε μορφή είναι απλά το μέσο διάδοσης.
Στην συνέχεια της συζήτησης η κ. Μαρία Στασινοπούλου μιλώντας για το πώς μπορεί το βιβλίο να αποτελέσει ευχάριστο μέσο στον ελεύθερο χρόνο ενός εφήβου συγκριτικά με την τηλεόραση ξεκίνησε λέγοντας ότι ‘όταν ο γονιός διαβάζει, τα παιδιά έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν φανατικοί αναγνώστες’. Στο τέλος ο κ. Δασκαλόπουλος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στους εχθρούς του βιβλίου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ανάμεσα τους είναι ‘η φωτιά, η υγρασία και ο άνθρωπος’.
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση με το κοινό και την εκδήλωση έκλεισε η διευθύντρια του Δημοτικού των Αρσακείων Σχολείων Πάτρας, κ. Μαρία Τουλιάτου, η οποία, αφού ευχαρίστησε τους προσκεκλημένους συγγραφείς για την παρουσία τους και την ενεργό συμμετοχή τους στο σύνολο των δράσεων της ημέρας, τόνισε την κεντρική θέση του βιβλίου και τη σημασία της καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας στην εκπαιδευτική διαδικασία των Αρσακείων Σχολείων. Υπογράμμισε ότι διαβάζοντας ένα βιβλίο ανοίγουμε τις πόρτες στις αξίες της ζωής θεμελιώνοντας έτσι ένα ελπιδοφόρο αύριο. Ευχήθηκε σε όλους καλές αναγνώσεις και η συζήτηση ολοκληρώθηκε με την προτροπή ‘να κλείσουμε την τηλεόραση και να μαζευτούμε γύρω από ένα τραπέζι διαβάζοντας βιβλία’.