Αρσάκεια Ιωαννίνων

Λάβαμε ηλεκτρονική επιστολή από τον Πρόεδρο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου, η οποία απευθυνόταν στη Διευθύντρια του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού. Ο μαθητής μας Φίλιππος Ατζέμογλου επισημαίνει στην επιστολή του (δημοσιεύεται με τη συγκατάθεσή του και τον ευχαριστούμε θερμά):

«Τις τελευταίες ώρες αναρτώνται διάφορα που αμαυρώνουν το όνομα του σχολείου  και το έργο των δασκάλων μας που τόσο εκτιμούμε και σεβόμαστε. Δεν μπορώ να γνωρίζω για όσα έχουν συμβεί την περίοδο 1993-2004. Έχοντας όμως πλήρη επίγνωση της κατάστασης που επικρατεί τα τελευταία 6 τουλάχιστον χρόνια που φοιτούμε σε αυτό το σχολείο, εγώ και οι συμμαθητές μου είμαστε πρόθυμοι να συνεισφέρουμε στην αποκατάσταση της φήμης και της αίγλης του σχολείου μας.»

9 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η «ίαση» τής ελληνικής

Το «άγαλμα» ετυμολογείται από το ρήμα «αγάλλομαι» (ευχαριστιέμαι), αφού όταν βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας χαίρεται. Και από τη θέα τού αγάλματος έρχεται η αγαλλ-ίαση, που είναι η ίαση, η γιατρειά τής ψυχής, κάθε φορά που βλέπουμε κάτι όμορφο. Αυτές οι μικρές και άλλες πολύ πιο μεγάλες λεπτομέρειες, όπως η «ελικοβλέφαρη» Αφροδίτη τού Ομήρου, το «ω γλυκύ μου έαρ» τής Μεγάλης Παρασκευής, η «εσπερινή αμφιλύκη» τού Παπαδιαμάντη, η «αιματόχροη βαφή» τού Σολωμού, ο «κυκλοδίωκτος ήλιος» τού Κάλβου, οι «αναδυόμενες γραίες» τού Σεφέρη, οι «άτρωτες ουσίες» τής Δημουλά, οι καταβαυκαλήσεις τού χτες και τα νανουρίσματα τού σήμερα, οι διάσπαρτες ελληνικές λέξεις στις τέχνες και τις επιστήμες σε όλο τον κόσμο (βιολογία, θέατρο, χάος, σύμβολο) ζωντανεύουν καθημερινά ανάμεσά μας για να μας θυμίζουν ότι ζούμε σε μια χώρα «μικρή σε έκταση χώρου και απέραντη σε έκταση χρόνου». Εάν, όπως γράφει ο Ελύτης, «η γλώσσα […] αποτελεί … εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών», τότε επιβεβαιώνεται με αυτόν τον ποιητικό τρόπο ότι μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πολιτισμού.

Αγαπητοί γονείς,

Από το Υπουργείο Παιδείας εστάλησαν στα σχολεία τρία σημαντικά ΦΕΚ που αφορούν:

  1. τη μείωση της ύλης στα Πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης για τους τελειόφοιτους (Πατήστε εδώ),
  2. τη μείωση της ύλης στα Πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης για τους απόφοιτους (Πατήστε εδώ),
  3. την εφαρμογή από φέτος Τράπεζας Θεμάτων σε μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου (Πατήστε εδώ).

 Παρακαλούμε πολύ να ενημερωθείτε.

Όπως ανακοινώθηκε και στις διαδικτυακές συναντήσεις που έλαβαν χώρα με τους γονείς της Α’ Λυκείου στις αρχές Νοεμβρίου, το Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού εγκαινιάζει μία νέα πρακτική ενημέρωσης των γονέων για σημαντικές εγκυκλίους και ΦΕΚ που αφορούν στη φοίτηση των παιδιών τους. Ακολουθούν υπερσύνδεσμοι για εγκυκλίους και ΦΕΚ βάσει του θέματός τους.

Για τον τρόπο και τις ειδικές διατάξεις εισαγωγής μαθητών-αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για σχετικές τροποποιήσεις, δείτε 1. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΘΛΗΤΩΝ 2020.pdf (1) και 2. ΦΕΚ Β 4255_20_ΔΙΟΡΘ ΣΦΑΛ ΣΤΗΝ 125735_Δ2_21_9_20_ΥΑ ΥΛΗ Α ΓΕΛ.pdf (2).

Για τις ομάδες και τους κλάδους μαθημάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου, για τα θέματα και τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων και στις τρεις τάξεις, για την αναβαθμολόγηση γραπτών στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, δείτε 3. ΦΕΚ Β 4177_20_ΥΑ 125708_Δ2_21_9_20_ΟΜΑΔΕΣ ΚΛΠ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΕΛ.pdf. (3)

Για την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις Α’ και Β’ Λυκείου, δείτε 4. ΦΕΚ Β 4178_20_ΥΑ 125735_Δ2_21_9_20_ΥΑ_ΥΛΗ Α ΓΕΛ ΤΡΑΠΕΖΑ.pdf. (4)

Για την Τράπεζα Θεμάτων της Α’ Λυκείου, δείτε 5. ΦΕΚ Β 5787_20_ΥΑ 173678_ΓΔ4_22_12_20_ΤΘΔΔ.pdf. (5)

Για τη μείωση της ύλης στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου, δείτε 6. Εγκύκλιος για μείωση της ύλης στη Γ' Λυκείου.pdf (6)

Σχετικά με την Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 διαβάστε την εγκύκλιο εδώ (7) και τις σχετικές πληροφορίες εδώ (8).

Ενημερωθείτε σχετικά με Οδηγό Επιτυχίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις  που μάς προώθησε με εγκύκλιο (9) το Υπουργείο Παιδείας εδώ (10).

Σχετικά με το υποχρεωτικό μέτρο του διαγνωστικού ελέγχουν νόσησης από τον ιό COVID19 που αποφασίστηκε με την επανέναρξη των μαθημάτων μπορείτε να δείτε την εγκύκλιο εδώ (11) και το πλήρες ΦΕΚ εδώ (12).

Οι οδηγίες που αφορούν τη δικαιολόγηση απουσιών μαθητών που συνοικούν με πρόσωπο το οποίο πάσχει από σοβαρό υποκείμενο νόσημα βρίσκονται εδώ (13).

Σχετικά με όλες τις παραμέτρους προαγωγής και απόλυσης των μαθητών από το Λύκειο για το σχολικό έτος 2020-2021, παρακαλούμε ενημερωθείτε εδώ (14)

005«Δίχως συντροφιά,
δίχως άστρο κανένα πηγαίνω.
Μόνη προσφορά, η μεγάλη που γνωρίζω,
συμφορά της στέρησής Του.
Τι να προσφέρω σημάδι ευλάβειας
κι’ υποταγής; Εμείς, άνθρωποι
της παράφορης τούτης εποχής,
τι μπορούμε, δικό μας, ευτυχείς
να Του δώσουμε; Είναι ανάγκη
να βρούμε την προσφορά.»


Από το ποίημα της Ζωής Καρέλλη
«Το ταξίδι των Μάγων» (1955)


Η Διεύθυνση, ο Σύλλογος Διδασκόντων
και η μαθητική κοινότητα
του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού
σάς εύχονται ολόψυχα υγεία και ευτυχία για το 2021

Αγαπητοί γονείς, αγαπημένοι μας μαθητές,
Από τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου και για τρεις εβδομάδες, για να προστατευθούμε από την πανδημία του κορωνοϊού, εφαρμόζουμε απαγορευτικό προσέλευσης μαθητών στον χώρο του σχολείου. Θα ρωτήσει κανείς: «το σχολείο μας κλείνει;».
Όχι, φυσικά. Το σχολείο δεν κλείνει! Αλλάζει όμως μορφή. Προσαρμόζεται στις ανάγκες και στις συνθήκες. Από τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου, θα είμαστε μαζί αξιοποιώντας την τεχνολογία και μεταφέροντας ψηφιακά το πρόγραμμα του σχολείου στον οικιακό υπολογιστή. Θα είμαστε μαζί αλλά εξ αποστάσεως. Ο δάσκαλος θα κάθεται μεν απέναντι από τους μαθητές στην οθόνη του υπολογιστή, αλλά θα βρίσκεται δίπλα τους, για ό,τι χρειαστούν, όπως επιτάσσει το λειτούργημά του. Γιατί το σχολείο ποτέ δεν κλείνει, παρά μόνο για διακοπές.
Αγαπημένα μας παιδιά, να είστε υγιείς εσείς και οι οικείοι σας. Η σκέψη μας είναι μαζί σας. Είμαστε δίπλα σας με τη βοήθεια της τεχνολογίας από την πρώτη στιγμή του απαγορευτικού, όπως είχε συμβεί και την προηγούμενη φορά. Αυτή τη φορά είμαστε όλοι πιο σοφοί και πιο προετοιμασμένοι.

Καλή αντάμωση τον Δεκέμβριο!
Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Καθηγητών του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού
Παρατηρώντας μια φωτογραφία από το Αλβανικό μέτωπο…

Νοέμβριος 1940 – Γενάρης 1941: Ήττες των Ιταλών στα Ιωάννινα, Κορυτσά, Αργυρόκαστρο, Πόγραδετς, Αγίους Σαράντα, Χειμάρρα...

Στην Αλβανία ο πόλεμος είναι φρικαλέος και ο χειμώνας φοβερός. Οι Ιταλοί δεν είναι καλά ντυμένοι, αλλά οι Έλληνες είναι γυμνοί. Η βοήθεια που θα στείλουν οι Άγγλοι (180.000 ζεύγη άρβυλα, 300.000 κάλτσες, 200.000 κλινοσκεπάσματα, 39 καταδιωκτικά και 18 βομβαρδιστικά) δεν θα εμποδίσουν να μετριούνται σε χιλιάδες τα κρυοπαγήματα που παθαίνουν οι Έλληνες και τις ανυπέρβλητες δυσκολίες από την έλλειψη πολεμοφοδίων. Ο Αλέξανδρος Παπάγος που διοικεί τον ελληνικό στρατό συνεχίζει την επιθετική τακτική του, παρ’ όλες τις αντιξοότητες. Βιάζεται να ξεμπερδέψει με τους Ιταλούς γιατί η γερμανική απειλή μεγαλώνει. Οι Έλληνες με παμπάλαιο οπλισμό στο Αλβανικό μέτωπο σταμάτησαν την ιταλική προέλαση και ταπείνωσαν τον Μουσολίνι που λίγο πριν στην Φλωρεντία είχε διακηρύξει στον Χίτλερ: «Φύρερ θα βρίσκομαι στην Αθήνα σε 15 ημέρες». Η φασιστική υπερηφάνεια πήγε περίπατο από τη στιγμή που οι Ιταλοί στρατιώτες το έβαλαν στα πόδια στο Αργυρόκαστρο, στην Τρεμπεσίνα, στο Τεπελένι.

Αγαπητά μας παιδιά,

Δεν θέλαμε να σας απευθύνουμε ένα τυποποιημένο μήνυμα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μιας χρονιάς ιδιαίτερης και δύσκολης για όλους μας.

Για τον λόγο αυτό επιλέξαμε μια παλιά ασπρόμαυρη φωτογραφία του αείμνηστου φωτογράφου Κώστα Μπαλάφα, η οποία δείχνει δύο μαθητές στα Γιάννενα τη δεκαετία του 1960.

balafas
Δείτε προσεκτικά τη φωτογραφία και προσπαθήστε να εστιάσετε σε κάποιες λεπτομέρειες, που έχουν ιδιαίτερη αξία και βαθύτατους συμβολισμούς. Τα δύο παιδιά είναι ντυμένα με κάπως φτωχικά ρούχα και παπούτσια, μάλιστα το μεν κορίτσι φοράει μαντήλι (όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή στην επαρχία), ενώ το αγόρι κοντό παντελόνι, παρότι είναι χειμώνας. Φτώχεια, θα συμπεράνετε. Τα παιδιά όμως αυτά ήταν τυχερά σε σχέση με άλλους συνομηλίκους τους της επαρχίας, οι οποίοι την ίδια εποχή περπατούσαν χιλιόμετρα ξυπόλητοι μέχρι να φτάσουν στο σχολείο, όπου η διαδικασία της μάθησης επιτυγχανόταν με ανύπαρκτα εποπτικά μέσα, με άθλιες κτηριακές εγκαταστάσεις, συχνά όμως, δυστυχώς, και με ξυλοδαρμό από τον δάσκαλο.

1    Education in Greece:
Παρουσίαση τού ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Φυλλομετρήστε τη.
1 Friendship album:
Το αναμνηστικό φωτογραφικό άλμπουμ
του σχολείου και
της ομάδας Comenius. 
Φυλλομετρήστε το.


1

History of the Olympic games: 
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η ιστορία τους. Φυλλομετρήστε τη.



nutrition
Poster Comenius nutrition: 
Poster από την ομάδα του Comenius σχετικό με τη διατροφή. Παρουσιάστηκε στο Παναρσακειακό Συνέδριο 2013.


comenius ppt


Great Greek men and women athletes:
 
Παρουσίαση των μεγάλων Ελλήνων Ολυμπιονικών


dhmiourgies

Posters Comenius: 
Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών και μαθητριών στη διάρκεια του προγράμματος


Anti
-smoking symposium
: Εκδήλωση με κεντρικό θέμα « ζωή, χωρίς κάπνισμα, ζωή με αθλητισμό».
Κεντρικές ομιλήτριες: Παγκάλου Μαρία, Κατσώχη Δέσποινα, Παρασκευοπούλου Χρύσα
  Θεματικό εργαστήριο από την Μονάδα Εφηβικής Υγείας με θέμα την ισορροπημένη διατροφή και τις διατροφικές διαταραχές.
  Συνεργασία με τον μη- κερδοσκοπικό οργανισμό «A.K.O.Σ». Παρουσίαση του προγράμματος Comenius.
  Athens meeting: Συνάντηση των εννέα χωρών τον Οκτώβριο 2013 στην Αθήνα. Ανασκόπηση της εβδομάδας συνάντησης.
  Comenius corner: Παρουσίαση του προγράμματος μέσω του Comenius Corner.
  Comenius official: Οι μετακινήσεις μαθητών και καθηγητών του Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού στα συνεργαζόμενα σχολεία κατά την πρώτη χρονιά του προγράμματος (2012-2013)
 

Ιntergrated lesson: Η δημιουργία της διατροφικής πυραμίδας. Δραστηριότητα ενσωματωμένη στο πρόγραμμα του σχολείου.
  Παρουσίαση του προγράμματος Comenius σε εκδήλωση του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας από την κ. Χρυσάνθη Βαβέτση (Συντονίστρια Προγράμματος Comenius)
  Impressions Comenius: Συνεντεύξεις των συμμετεχόντων μαθητών και καθηγητών με εντυπώσεις και συναισθήματα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
  Interview for internet: Συνεντεύξεις μαθητών και μαθητριών σχετικές με το διαδίκτυο και την τηλεόραση.
  Ιntergrated lesson: 
Δραστηριότητα ενσωματωμένη στο σχολικό πρόγραμμα για τον εθισμό στο Διαδίκτυο
  Lithuania: Ανασκόπηση της μετακίνησης μαθητών και καθηγητών στη Λιθουανία
  Portugal: Φωτογραφίες και αναμνήσεις από τη μετακίνηση μαθητών και καθηγητών στην Πορτογαλία
  Successful activity: Δραστηριότητα ενσωματωμένη στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου σχετική με τον εθισμό από το διαδίκτυο
  Mega Channel: ρεπορτάζ από την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» - 11/10/2013 
  Latvia: φωτογραφικό άλμπουμ από τη μετακίνηση στη Λετονία
  Sardinia: Ανασκόπηση τής μετακίνησης μαθητών και καθηγητών στη Σαρδηνία.
  2nd year activities:
Οι δραστηριότητες και οι εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά την δεύτερη χρονιά του προγράμματος(2013-2014)