Οι εκπαιδευτικοί τού Αρσακείου Δημοτικού Πατρών κ. Ευγενία Μπουραζέρη και Χρήστος Ζώτος συμμετείχαν, με προφορική ανακοίνωση, συνοδευόμενη και από άρθρο το οποίο συμπεριλήφθηκε στα πρακτικά, στις εργασίες τού 7ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με τίτλο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία».
Το συνέδριο διοργάνωσε το Εργαστήριο Η/Υ και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΗΥΕΤ-CETL) τού Τμήματος Επιστημών τής Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας τού Πανεπιστημίου Πατρών, η ΕΤΠΕ και το Πανεπιστήμιο Πατρών, από τις 16 -18 Σεπτεμβρίου 2022.
Η εκπαιδευτικού αλλά και ερευνητικού περιεχομένου εργασία, που παρουσιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς, είχε τίτλο «Ψηφιακή αφήγηση και πολιτιστική κληρονομιά: Διδάσκοντας τον Κυκλαδικό Πολιτισμό σε μαθητές δημοτικού».
Η εργασία αποτελούσε ένα διαθεματικό project, στο οποίο έγινε αξιοποίηση τής ψηφιακής αφήγησης ως διδακτικού εργαλείου στο μάθημα τής Ιστορίας τής Γ΄ τάξης Δημοτικού, project που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και έχει παρουσιαστεί εκτενέστερα σε προγενέστερη ανάρτηση.
Μέσα από την εκπόνηση τού συγκεκριμένου προγράμματος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία, υπό την καθοδήγηση πάντα των εκπαιδευτικών τους, να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή αφήγηση, αξιοποιώντας μια σειρά λογισμικών και καλλιεργώντας γραμματισμούς οι οποίοι αφορούν σε δεξιότητες τού 21ου αιώνα και μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:
• Γλωσσικός και ιστορικός γραμματισμός (ικανότητα παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, κατανόηση τής πολιτιστικής κληρονομιάς και τής ιστορικής ταυτότητας).
• Ψηφιακός γραμματισμός (ικανότητα χρήσης τεχνολογιών που απαιτούν τόσο γνωστικές όσο και τεχνικές δεξιότητες, π.χ. επεξεργασία ήχου και βίντεο, δημιουργία animation, ψηφιακή επεξεργασία εικόνας).
• Οπτικός γραμματισμός (ικανότητα κατανόησης, παραγωγής και επικοινωνίας μέσω οπτικών εικόνων).
• Πληροφοριακός γραμματισμός (ικανότητα εύρεσης, αξιολόγησης και σύνθεσης πληροφοριών).