Με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ολοκληρώθηκε η έκδοση των αποτελεσμάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024. Οι μαθητές των Αρσακείων για μία ακόμη φορά πέτυχαν αξιοσημείωτες επιδόσεις και την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Συγχαίρουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τον αγώνα τους και τους ευχόμαστε καλή φοίτηση! Συγχαίρουμε επίσης και ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς μας για τη σπουδαία προσπάθεια που διαχρονικά καταβάλλουν και τους γονείς των μαθητών μας για το πνεύμα συνεργασίας και κατανόησης που επέδειξαν.
Παρακάτω θα βρείτε:
Παρακάτω θα βρείτε:
- τον αριθμό των μαθητών/μαθητριών μας σε σχολές ανά επιστημονικό πεδίο
- τους επιτυχόντες που πέτυχαν πολύ υψηλή θέση εισαγωγής σε σχολές μεγάλης ζήτησης
- επικαιροποιημένη παρουσίαση των επιδόσεων ανά επιστημονικό πεδίο
- σχολιασμό των επιδόσεων ανά εξεταζόμενο μάθημα
Ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών μας σε σχολές ανά επιστημονικό πεδίο
Επιτυχόντες με υψηλή θέση εισαγωγής σε σχολές μεγάλης ζήτησης
Επικαιροποιημένη παρουσίαση των επιδόσεων ανά επιστημονικό πεδίο
Σχολιασμός των επιδόσεων ανά εξεταζόμενο μάθημα
Μαθηματικά
Στα Μαθηματικά του Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών το 21,6% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 18 με το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό να είναι 11,4%.
- Από αυτούς, τριπλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 19 (13,4% έναντι του πανελλαδικού 5,2%)
- Στα Μαθηματικά του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής εξαπλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 18 (7,2% έναντι του πανελλαδικού 1,2%)
Στις πολύ υψηλές επιδόσεις των μαθητών μας και στην μετέπειτα επιτυχία τους σε υψηλόβαθμες σχολές συντελεί η μεγάλη εμπειρία των καθηγητών μας, η ενίσχυση των διδακτικών ωρών του μαθήματος, τόσο στη Γ’ Λυκείου όσο και στην Άλγεβρα της Α’ και της Β’ Λυκείου, τα Παναρσακειακά Διαγωνίσματα (Α’ και Β’ τάξης), οι Προσομοιώσεις της Γ’ Τάξης καθώς και η ποιότητα και πληρότητα του υποστηρικτικού υλικού.
Φυσική
Στο μάθημα της Φυσικής, στον Προσανατολισμό των Θετικών Σπουδών
- 1 στους 4 μαθητές των Αρσακείων Σχολείων έγραψε πάνω από 17 (πανελλαδικά 1 στους 10)
- 1 στους 5 μαθητές μας, του Προσανατολισμού των Επιστημών Υγείας έγραψε πάνω από 16 (πανελλαδικά 1 στους 8)
Η ενίσχυση των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής στην Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου, τα Παναρσακειακά Διαγωνίσματα (Α΄ & Β΄ τάξης), η εμπειρία των καθηγητών μας, η ποιότητα του υποστηρικτικού υλικού είναι μερικοί από τους παράγοντες που ερμηνεύουν τις διαχρονικά υψηλές επιδόσεις των μαθητών μας στο συγκεκριμένο μάθημα, ακόμη και αν, όπως φέτος, τα θέματα χαρακτηρίζονται ως θέματα απαιτητικά, αυξημένης δυσκολίας.
Χημεία
- Στη Χημεία του Πεδίου των Επιστημών Υγείας, το 51,1% των μαθητών έγραψε πάνω από 17 (πανελλαδικά το 27%)
- στον Προσανατολισμό των Θετικών Σπουδών, το 30% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 18 (πανελλαδικά το 16%)
Στην επιτυχία αυτή συμβάλλει η ενίσχυση των διδακτικών ωρών του μαθήματος (8 ώρες στα Αρσάκεια έναντι 6 ωρών στα δημόσια σχολεία), η έγκαιρη ολοκλήρωση της ύλης, τα προσομοιωτικά διαγωνίσματα και η μεγάλη εμπειρία των καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα.
Βιολογία
Στο μάθημα της Βιολογίας το 35,6% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 18. Οι υψηλές επιδόσεις των μαθητών μας στο συγκεκριμένο μάθημα παρατηρούνται σταθερά ανεξάρτητα μάλιστα από τη δυσκολία των θεμάτων. Σε αυτό συντελεί πέραν της ενίσχυσης των διδακτικών ωρών του μαθήματος στην Γ΄ Λυκείου, η εμπειρία των καθηγητών Βιολόγων, οι πολλαπλές επαναληπτικές διαδικασίες και η πληρότητα του υποστηρικτικού υλικού που διατίθεται δωρεάν μέσω του e-arsakeio στους μαθητές μας.
Πληροφορική
Στο μάθημα της Πληροφορικής:
- 1 στους 4 μαθητές μας του Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψε πάνω από 19, ενώ πανελλαδικά 1 στους 8, ποσοστό 2πλάσιο τού πανελλαδικού (συγκεκριμένα το 25,7% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 19, το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό είναι 12,7%).
- 2 στους 5 μαθητές μας έγραψαν πάνω από 18, ενώ πανελλαδικά 1 στους 5 έγραψε πάνω από 18, ποσοστό 2πλάσιο τού πανελλαδικού (συγκεκριμένα το 38,8% των μαθητών της Φ.Ε. έγραψε πάνω από 18, το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό είναι 21,7%).
- Επίσης το 50% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 16, ενώ πανελλαδικά το 33,7% έγραψε πάνω από 16.
Στη σημαντική αυτή επιτυχία των μαθητών των Αρσακείων στο μάθημα της Πληροφορικής, συμβάλλει τόσο η ενίσχυση των διδακτικών ωρών του μαθήματος (8 ώρες για το α’ τετράμηνο και 7 ώρες για το β’ τετράμηνο στα σχολεία της Φ.Ε., έναντι 6 ωρών στα δημόσια σχολεία), όσο και η έγκαιρη ολοκλήρωση της ύλης, οι επαναλήψεις, τα διαγωνίσματα προσομοιώσεων, η ποιότητα και πληρότητα του υποστηρικτικού υλικού, αλλά και η εμπειρία των καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα.
Τα θέματα των Πανελλαδικών στο μάθημα της Πληροφορικής της εφετινής χρονιάς κρίνονται αναμενόμενα, παρόμοιας δυσκολίας με τα θέματα των δυο προηγούμενων ετών.
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (2ο, 3ο, 4ο πεδίο)
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό, σχεδόν το τριπλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 18.
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας
Σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό, σχεδόν το πενταπλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 19 και σχεδόν το διπλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 18.
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό, το τριπλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 17.
Με δεδομένη τη διαχρονική δυσκολία του συγκεκριμένου μαθήματος, η επιτυχία αυτή οφείλεται όχι μόνο στην ενίσχυση των διδακτικών ωρών και στη συστηματική και σε βάθος διδασκαλία των δύο αντικειμένων, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, ήδη από τις μικρότερες τάξεις, από εξειδικευμένους φιλολόγους, αλλά και στη διαρκή καλλιέργεια του Προφορικού και του Γραπτού Λόγου στα Σχολεία μας τόσο στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας όσο και μέσω δράσεων και εκδηλώσεων (Αγωγή Προφορικού Λόγου, Ρητορικοί Αγώνες, Αρσάκειος Διαγωνισμός Ορθογραφίας, Αγώνες Λόγου και Τέχνης κ.ά.).
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
- Πάνω από 17 έγραψε το 27,8% των μαθητών μας, ποσοστό υπερτριπλάσιο του πανελλαδικού (8,5%)
- Το ποσοστό των μαθητών μας που έγραψε πάνω από 18 είναι διπλάσιο του ποσοστού πανελλαδικώς
Αρχαία Ελληνικά
Σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό
- υπερδιπλάσιο ποσοστό (ή Σχεδόν τριπλάσιο) μαθητών μας έγραψε πάνω από 19
- σχεδόν τετραπλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 18
- σχεδόν τριπλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 17
Λατινικά
- 1 στους 3 μαθητές μας έγραψε πάνω από 19, ενώ πανελλαδικά περίπου 1 στους 7, ποσοστό υπερδιπλάσιο του πανελλαδικού
- Οι μισοί μαθητές μας έγραψαν πάνω από 18
Ιστορία
- Περίπου 1 στους 4 μαθητές μας έγραψε πάνω από 18, ενώ πανελλαδικά 1 στους 9, ποσοστό υπερδιπλάσιο του πανελλαδικού
- Τριπλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 19 σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό
Στο απαιτητικό μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών 1 στους 6 μαθητές έγραψε πάνω από 17 (ποσοστό τριπλάσιο από το πανελλαδικό ποσοστό), ενώ το 7,4 αρίστευσε με βαθμολογίες πάνω από 18 (ποσοστό υπερτριπλάσιο από το πανελλαδικό 2,2%)
Στην απαιτητική εξέταση της Ιστορίας αρίστευσε με βαθμολογίες πάνω από 18 ποσοστό 25,2% των μαθητών μας (ποσοστό 2,3 φορές πάνω από το πανελλαδικό ποσοστό του 10,9%), ενώ 3 φορές περισσότεροι μαθητές μας σε σχέση με το πανελλαδικό ποσοστό έγραψαν πάνω από 19.
Στα Λατινικά το 34,3% των μαθητών μας πέτυχε βαθμολογίες πάνω από 19 (ποσοστό υπερδιπλάσιο από το πανελλαδικό 14,2%), ενώ 1 στους 2 μαθητές (ποσοστό 49,1%) έγραψε πάνω από 18, ποσοστό διπλάσιο συγκριτικά με το πανελλαδικό 24,2%.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι το ποσοστό του 27,8 % των μαθητών του Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού το οποίο στην απαιτητική εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας πέτυχε βαθμολογία πάνω από 17 (ποσοστό υπερτριπλάσιο από το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό που είναι 8,5%).
Γενική εκτίμηση για τα μαθήματα τού Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών:
Η μέση επίδοση των μαθητών των Σχολείων μας στον συγκεκριμένο Προσανατολισμό ήταν συνολικά σε ποσοστό 27,9% καλύτερη από τη μέση επίδοση σε πανελλαδικό επίπεδο.
Ειδικότερα, τα ποσοστά μέσης επίδοσης των μαθητών μας στα μαθήματα του Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών σε σύγκριση με τη μέση επίδοση των μαθητών σε πανελλαδικό επίπεδο διαμορφώνονται ως εξής:
- Αρχαία Ελληνικά: 29,82% καλύτερη επίδοση
- Ιστορία: 45,99% καλύτερη επίδοση
- Λατινικά: 32,67% καλύτερη επίδοση
- Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 14,52% καλύτερη επίδοση
Η ενίσχυση των διδακτικών ωρών, η έγκαιρη ολοκλήρωση της ύλης και οι συστηματικές και πολλαπλές επαναλήψεις, σε συνδυασμό με την εμπειρία και την κατάρτιση των φιλολόγων των Σχολείων μας, η μεθοδική διδασκαλία με στόχο την αφομοίωση της γνώσης, η αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας όπου και όποτε απαιτείται, η γόνιμη ένταξη των Τεχνολογιών στην εκπαίδευση και η ενθάρρυνση της συμμετοχής των μαθητών μας, σε όλη τη σχολική τους διαδρομή στην αρσακειακή οικογένεια, σε δραστηριότητες καλλιέργειας του Λόγου, της Δημιουργικής και της Κριτικής Σκέψης και της Αυτοπεποίθησης (ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις και συμμετοχές σε Συνέδρια, σε μαθητικούς αγώνες, σε εκδηλώσεις των Αρσακείων κ.ά.) είναι παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτή την σημαντική επιτυχία των μαθητών μας.