CaptureΓια τον άνθρωπο που έχει τα μάτια του ανοιχτά, ο κόσμος γύρω του είναι μια καθημερινή ευκαιρία και μια συνεχής πρό[σ]κληση για ανακάλυψη μιας νέας άγνωστης χώρας. Όχι, δεν έχουν ειπωθεί όλα, ούτε έχουν όλα φανερωθεί. Είναι τέτοια η δυναμική φύση της ζωής, που δεν σε αφήνει να πλήξεις. Αντίθετα, σε παρασύρει διαρκώς στην έκπληξη! Αρκεί να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά... Ακριβώς για αυτόν τον λόγο και η εκπαίδευση δεν μπορεί ούτε πρέπει να μένει στατική κι αμετακίνητη σε φραγμούς, περιορισμούς ή σύνορα. Εκτός εάν, στήνοντας με σοφία και διάκριση εκείνο το “παιχνίδι” με τα εμπόδια, πετυχαίνει να προκαλεί με τον τρόπο αυτό τη συλλογική περιέργεια και απορία στους μαθητές.
Καταγραφή1Ξεκινώντας μια νέα σχολική χρονιά, ξεκινά ένας –καθόλου αυτονόητος ή εύκολος– αγώνας να συγκροτηθεί σε χειροπιαστό και λειτουργικό γεγονός η σχολική κοινότητα. Όπως κάθε κοινότητα (οικονομική, πολιτειακή, ιδεολογική κ.ά.), έτσι και η σχολική συγκροτείται στο βαθμό που εμφορείται από ένα πνεύμα, στο οποίο υποκλίνεται και υπηρετεί, από το οποίο αντλεί την έμπνευση στις μεγάλες αποφάσεις και το οποίο την καθοδηγεί ακόμη και στις πιο μικρές της λεπτομέρειες. Για το σχολείο μας, το Αρσάκειο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, αυτό το πνεύμα συμπυκνώνεται στο τρίπτυχο: πίστη - σεβασμός - ενότητα.
Αποφοίτηση
Παιδιά μας αγαπημένα,

είναι τέτοια η στιγμή, που δεν μπορείς να κρυφτείς... Όχι από τους άλλους, από τον εαυτό σου. Είναι τέτοια η στιγμή, που η μυστική δύναμη που μας ενώνει δεν μπορεί να κρυφτεί, γιατί λάμπει συνεκτικά και κυριαρχικά. «Μπορείς να ξεχωρίσεις τον χορό από τον χορευτή;», αναρωτιέται ο ποιητής Γουίλιαμ Γέιτς, κι εμείς μαζί του: «Μπορείς να ξεχωρίσεις το σχολείο από τους μαθητές του;». Η απάντηση είναι πως όχι, δεν μπορείς!

Κρατήσαμε ήδη κάποιες δικές σας λέξεις• λέξεις ανέλπιστες για παιδιά δεκαπέντε χρονών, λέξεις πολύτιμες για μας τους πιο μεγάλους, λέξεις όπως: «γιορτή», «θύμηση», «αγώνας», «παραμύθι», «ευχαριστώ». «Η ιστορία μιας λέξης είναι καμιά φορά σπουδαιότερη από την ιστορία μιας εκστρατείας», λέει ένας άλλος ποιητής και φιλόσοφος, ο άγγλος Σάμιουελ Κόλεριτζ.
Σας προσκαλούμε στην τελετή αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ τάξης του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018 και ώρα 21:00 στην αυλή του Σχολείου μας.

prosklisi apofoitisis 2018
ΕΥΓΕ 2018
Το Αρσάκειο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, κλείνοντας το διδακτικό έτος 2017-18, ανοίγει τις πόρτες του για να υποδεχθεί μικρούς και μεγάλους και να μοιράσει «εὖγε!».

Κατά τη διάρκεια της Ημέρας Πολιτισμού-Επιστημών και Αθλητισμού «Εὖγε! 2018» (Παρασκευή 25 Μαΐου 2018) μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας θα παρουσιάσουν το πρωί (09:00–11:40) στο θέατρο των Αρσακείων Σχολείων τις δραστηριότητες της Ζώνης Επιστημών-Πολιτισμού, τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, κατασκευές από τα μαθήματα Τεχνολογίας και Εικαστικών, καθώς και τα βραβευμένα έργα του Α.ΛΟ.ΤΕ. 2018, ώστε να πάρει μια γεύση από αυτά η σχολική μας κοινότητα αλλά και να επιβραβευθεί η επιμέλεια και συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών σε αυτά.

Μετά τις παρουσιάσεις στο θέατρο, θα διεξαχθούν στο κλειστό Γυμναστήριο τελικοί των ενδοσχολικών πρωταθλημάτων και θα ακολουθήσουν οι σχετικές απονομές (12:15–14:50).

Τη μέρα αυτή το Σχολείο μας θα είναι «ανοιχτό» σε γονείς και φίλους των μαθητών μας, καθώς και σε γονείς που ενδιαφέρονται να γράψουν τα παιδιά τους στο Γυμνάσιο.


                            Διαβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα του «Εὖγε! 2018», κάνοντας κλικ στο παρακάτω εικονίδιο:

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΥΓΕ 2018
500 άτομα στην 4η Διασχολική Συνάντηση Χορωδιών στο Αρσάκειο Θεσ/νίκης
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27 Απριλίου 2018  στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης η 4η Διασχολική Συνάντηση Χορωδιών και Μουσικών Σχημάτων, που διοργάνωσε το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης, με τη σύμπραξη του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, των Ομίλων Απογευματινών Δραστηριοτήτων και του Συλλόγου Αποφοίτων των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα από πεντακόσια άτομα συμμετείχαν και παρακολούθησαν την 4η  χορωδιακή συνάντηση, γεμίζοντας ασφυκτικά το θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης, αλλά και τον περιβάλλοντα χώρο. Τριακόσια πενήντα αγόρια και κορίτσια, μέλη επτά χορωδιών από διαφορετικά σχολεία, τραγούδησαν με τις μελωδικές φωνές τους, περιλαμβάνοντας στο ρεπερτόριό τους ένα τουλάχιστον μελοποιημένο ποίημα του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, όπως προέβλεπε η φετινή προκήρυξη της συνάντησης. Ποίηση και μουσική, νεανικές φωνές και ζωντάνια γέμισαν τον φιλόξενο χώρο του Σχολείου μας κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερης βραδιάς.

Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε η Οργανωτική Επιτροπή, που αποτελούν η μουσικολόγος Αναστασία Γκίνη, η οποία επιπλέον δίδαξε και διεύθυνε τη Χορωδία του Σχολείου μας, οι φιλόλογοι Βίκτωρ Βαβαρούτσος, Σοφία Χαριτίδου και Αντωνία Βουλγαράκη, καθώς και ο χημικός Βασίλης Μυλωνάς. Το κατατοπιστικό πρόγραμμα και τα πολύχρωμα έντυπα της εκδήλωσης επιμελήθηκε ο καθηγητής καλλιτεχνικών Θοδωρής Σπανός. Η βοήθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου, που συνέβαλαν με κάθε τρόπο στη διοργάνωση, καθώς και των τεχνικών, ήταν όπως πάντα σημαντική.

Λεπτομερής παρουσίαση εδώ
Νεογράφημα 13ο
Τη φετινή χρονιά συμπληρώνονται εβδομήντα χρόνια από την υπογραφή της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. (1948).

Η επετειακή αναφορά στην Οικουμενική Διακήρυξη, όμως, δεν πρέπει να μας κάνει να ξεχνούμε ότι, παρά την αναμφισβήτητη πρόοδο που έχει σημειωθεί, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παραμένει ζητούμενο και όχι οριστική κατάκτηση. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκαν μαζικές παραβιάσεις μερικών από τα θεμελιωδέστερα ανθρώπινα δικαιώματα  σε πολλά μέρη του πλανήτη μας, ακόμη και στη γειτονιά μας. Τα ανθρώπινα δικαιώματα (μια από τις μεγαλύτερες συλλήψεις του Διαφωτισμού, που οι ρίζες του ανιχνεύονται στην Αρχαία Ελλάδα του 5ου αι. π.Χ.) είναι μια δυναμική κατάσταση, όπως και κάθε τι που αφορά στην ανθρώπινη κοινωνία: στο βαθμό που τα γνωρίζουμε και τα καλλιεργούμε, εμπεδώνονται, λειτουργούν και διευρύνονται. Όσο μένουν άγνωστα ή αδρανή, πέφτουν σε αχρησία με δραματικά αποτελέσματα για την ανθρωπότητα.