Β΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ»
Διοργανωτής:
ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) / Junior Achievement Greece, www.senja.gr, υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας.
Δυναμικά μπαίνει η επιχειρηματικότητα στο Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού και χτίζει γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σχολική τάξη και τον κόσμο των επιχειρήσεων!
Το πρόγραμμα του Junior Achievement «Οικονομία κι Εγώ» απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και φιλοδοξεί να χαράξει ένα νέο δρόμο γνώσης.
Με το πρόγραμμα «Οικονομία κι Εγώ», οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου αξιολογούν και αξιοποιούν προσωπικές τους δεξιότητες και ενδιαφέροντα σε θέματα οικονομίας. Διευρύνουν τους ορίζοντές τους για την επιλογή της μελλοντικής καριέρας τους και εμπλέκονται βιωματικά με την πραγματικότητα της αγοράς. Αποκτούν βασικές χρηματοοικονομικές γνώσεις και μαθαίνουν πώς να συντάσσουν ατομικό και οικογενειακό προϋπολογισμό.
Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα στη σχολική τάξη, από συμβούλους – εθελοντές της Εθνικής Τράπεζας, με τη συμβολή του καθηγητή του ΣΕΠ. Ολοκληρώνεται σε 6 διδακτικές ενότητες που αντιστοιχούν σε έξι (6) διδακτικές ώρες ΣΕΠ δηλαδή 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα. Διάρκεια: 6 εβδομάδες
To B΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού ξεκινά την υλοποίηση του προγράμματος στις 12 Νοεμβρίου 2014 στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) με την καθηγήτρια κ. Αικατερίνη Σουφλιά. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου των τμημάτων Γ3 και Γ4.
Το πρόγραμμα θα υλοποιήσουν οι σύμβουλοι εθελοντές και στελέχη της Εθνικής Τράπεζας κ. Αθηνά Ηλιάδη και κ. Αναστάσιος Κλαυδιανός.
Την ευθύνη τής υλοποίησης τού προγράμματος και την καθοδήγηση των μαθητών έχει η εκπαιδευτικός κ. Αγγελική Ζήση, νομικός, national trainer στα προγράμματα επιχειρηματικότητας τού Junior Achievement, υπεύθυνη προγραμμάτων επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων.
Σύντομη περιγραφή των ενοτήτων που καλύπτονται από το Πρόγραμμα «Οικονομία και εγώ»
Δραστηριότητα |
Περιγραφή |
Κύριες έννοιες και δεξιότητες |
Η θετική παρουσίαση τού εαυτού μας |
Οι μαθητές αναγνωρίζουν τον ρόλο τους μέσα στην ελεύθερη οικονομία και σχεδιάζουν την προσωπική τους επαγγελματική κάρτα |
|
Η διερεύνηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων μας |
Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους και τα συσχετίζουν με τις επιλογές τους για σταδιοδρομία |
|
Ευκαιρίες εργασίας |
Οι μαθητές ανακαλύπτουν τα βήματα για την εύρεση εργασίας |
|
Η συνέντευξη |
Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τα προσόντα που αναζητούν οι εργοδότες στους υποψήφιους |
|
Ατομικός προϋπολογισμός |
Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη χρησιμότητα τού ατομικού προϋπολογισμού και τα βασικά χαρακτηριστικά του |
|
Τα οικονομικά μιας οικογένειας |
Οι μαθητές ετοιμάζουν έναν οικογενειακό προϋπολογισμό και εξοικειώνονται με τις επιλογές και με τις αποφάσεις μιας οικογένειας στον προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων |
|
Η εξόφληση των λογαριασμών |
Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τη χρήση τραπεζικών λογαριασμών και επιταγών |
|
Η σωστή χρήση τής πιστωτικής χρέωσης |
Οι μαθητές προσδιορίζουν το κόστος και τα οφέλη τής πιστωτικής χρέωσης και υπολογίζουν το κόστος ενός δανείου |
|
Το Χρηματιστήριο |
Οι μαθητές εντοπίζουν ευκαιρίες επένδυσης, διαβάζουν τον πίνακα μετοχών και καταχωρούν τις συναλλαγές τους |
|
Η ανάλυση τής επένδυσής μας |
Οι μαθητές «πουλάνε» τις μετοχές τους και υπολογίζουν εάν έχασαν ή κέρδισαν χρήματα |
|
Οι τρόποι εξυπηρέτησης μέσω των Τραπεζών |
Οι μαθητές μαθαίνουν τους εναλλακτικούς τρόπους τραπεζικών συναλλαγών |
|
Μέθοδοι πληρωμών: μετρητά, επιταγές, ηλεκτρονικές συναλλαγές |
Οι μαθητές μαθαίνουν και συζητούν σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και το τι πρέπει να προσέχουν |
|
Χορηγός τού Προγράμματος:
Αγγελική Ζήση
(Νομικός)
National Trainer στα Προγράμματα Επιχειρηματικότητας του JuniorAchievement
Υπεύθυνη Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων