Κατά τη διάρκεια τού προγράμματος συζήτησαν για το ηλιακό φως και τη χρησιμότητά του, και χώρισαν τα υλικά σώματα σε διαφανή, ημιδιαφανή και αδιαφανή, ανάλογα με την ποσότητα των ακτίνων φωτός που τα διαπερνούν. Έμαθαν, έτσι, ότι τα αδιαφανή σώματα απορροφούν κάποιες από τις ηλιακές ακτινοβολίες ενώ αφήνουν άλλες να διαφύγουν στην ατμόσφαιρα και να φτάσουν στο μάτι μας, γεγονός που εξηγεί τα χρώματα των διαφόρων αντικειμένων γύρω μας.
Παρατήρησαν επίσης την πορεία τού ηλιακού φωτός μέσα από διαφανές υλικό (πρίσμα) και ανακάλυψαν πώς αυτό αλλάζει κατεύθυνση (φαινόμενο διάθλασης) και αναλύεται σε 7 χρώματα, αυτά που ονομάζουμε χρώματα τής ίριδας.
Με τη βοήθεια, μάλιστα, κατάλληλου εποπτικού υλικού και αφόρμηση από διάσημους πίνακες ζωγραφικής που προβλήθηκαν στον διαδραστικό πίνακα, διαπίστωσαν ότι οι σταγόνες τής βροχής λειτουργούν ως πρίσματα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται στον ουρανό μια χρωματιστή λωρίδα, το ουράνιο τόξο, στο τέλος τής βροχής, όταν ξαναβγαίνει ο ήλιος.
Τέλος, είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να δουν εικόνες για το έργο τού σπουδαίου φυσικού, μαθηματικού και αστροφυσικού Ισαάκ Νεύτωνα, ο οποίος απέδειξε ότι αυτό που εμείς βλέπουμε ως "λευκό" φως, δεν είναι παρά "ένα μπερδεμένο σύνολο από ακτίνες εφοδιασμένες με όλα τα είδη χρωμάτων... »"
Ο τροχός (δίσκος) τού Νεύτωνα, με τον οποίο φαίνεται η σύνθεση των 7 χρωμάτων τού ηλιακού φωτός, εντυπωσίασε τους μικρούς μαθητές, οι οποίοι κατέγραψαν τις γνώσεις που απέκτησαν, από τις παρατηρήσεις και τα πειράματα που έκαναν, στο ειδικά διαμορφωμένο φυλλάδιο που τους μοιράστηκε, ολοκληρώνοντας έτσι την πρώτη τους επαφή με τον κόσμο τής Φυσικής.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-elementary-c/ta-nea-mas/events-activities/38424-ekpaideutiko-programma-ta-prwta-mas-bhmata-sth-fysikh-7#sigProId1aabd02347
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-elementary-c/ta-nea-mas/events-activities/38424-ekpaideutiko-programma-ta-prwta-mas-bhmata-sth-fysikh-7#sigProId1aabd02347