Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα, το Σάββατο 6 Απριλίου 2024, παρακολούθησε το επιμορφωτικό σεμινάριο, διάρκειας τριών διδακτικών ωρών, με θέμα «Παιδιά/Έφηβοι με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (Asperger) και η σχολική τους ένταξη».
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τού κύκλου μαθημάτων Teachers Training Teachers τού προγράμματος Educate the Εducators, που διοργανώνει η Διεύθυνση τού Κολλεγίου Αθηνών με στόχο την επικέντρωση στο φάσμα τού αυτισμού, παρουσιάζοντας τις διάφορες ψυχολογικές θεωρίες που τον εξηγούν, αλλά και οδηγίες για την καλύτερη προσαρμογή των παιδιών/εφήβων στη σχολική τάξη.
Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει αυξανόμενη γνώση σχετικά με τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Ο αυτισμός είναι μια σοβαρή διαταραχή με βιολογικό υπόβαθρο, που επηρεάζει την αναπτυξιακή διαδικασία τού πάσχοντα, αλλά διαφέρει από τις ψυχικές διαταραχές που μπορεί να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε φάση τής ζωής και δεν επηρεάζουν την ανάπτυξη. Σήμερα έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για διαταραχές τού φάσματος τού αυτισμού, όπου στη μία πλευρά τού φάσματος είναι τα άτομα με αυτισμό (συνήθως ονομάζεται αυτισμός Κάννερ) που έχουν επιπλέον νοητική υστέρηση, και από την άλλη άτομα με τα χαρακτηριστικά τού αυτισμού, αλλά χωρίς διανοητική αναπηρία και συνήθως μέση ή υψηλή επίδοση στα τεστ νοημοσύνης. Τα άτομα σε αυτήν την πλευρά τού φάσματος λαμβάνουν τη διάγνωση «υψηλής λειτουργικότητας αυτισμός ή σύνδρομο Asperger».