Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρακολούθησε την πανελλαδική διαδικτυακή ημερίδα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας των σχολικών μονάδων τής περιφέρειας ευθύνης τής Συμβούλου Εκπαίδευσης κ. Διαμάντη Αρίστης, στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων τού 5ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής (Πράξη 11/19-2-2024), διάρκειας 4 ωρών, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024, με θέμα "Accompagner la diversité des élèves en classe de FLE : Outils et stratégies pour une différenciation efficace" (Υποστηρίζοντας τη διαφορετικότητα των μαθητών και των μαθητριών στο μάθημα τής Γαλλικής ως ξένης γλώσσας).
Σε ένα μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η ποικιλομορφία και η ετερογένεια των μαθητών/μαθητριών αποτελούν σημαντική πρόκληση, η διδασκαλία τής Γαλλικής ως ξένης γλώσσας (FLE) οφείλει να προσαρμοστεί για να ανταποκριθεί στις ποικίλες ανάγκες τού μαθητικού κοινού. Η ημερίδα εστίασε στη διαφοροποίηση τής διδασκαλίας στο μάθημα των Γαλλικών, δίνοντας έμφαση στις τάξεις μικτών ικανοτήτων και στους μαθητές/-τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στόχος ήταν η διερεύνηση διαφορετικών προσεγγίσεων και εργαλείων για μια διαφοροποιημένη παιδαγωγική, η κατανόηση των διακυβευμάτων, η εστίαση στους τύπους τής διαφοροποίησης και στις πρακτικές εφαρμογές της. Η πρωτοβουλία αυτή στόχευε να παράσχει στους συμμετέχοντες/-ουσες γνώσεις και δεξιότητες για μια αποτελεσματική εφαρμογή τής διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, προκειμένου να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες όλων των μαθητών/-τριών στο μάθημα των Γαλλικών.
Οι θεματικές τής επιμορφωτικής ημερίδας ήταν οι εξής :
"Représentations sociales de la politique éducative inclusive" (Κοινωνικές αναπαραστάσεις τής ενταξιακής πολιτικής και εκπαίδευση)
"Le Trouble Spécifique du Langage Écrit: Difficultés en FLE - Adaptations proposée" (Ειδική διαταραχή τού γραπτού λόγου: Δυσκολίες στη Γαλλική ως ξένη γλώσσα - Προτεινόμενες προσαρμογές)
"Stratégies pédagogiques pour aider les élèves ayant des troubles d'apprentissage en classe de FLE" (Διδακτικές στρατηγικές για την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο μάθημα Γαλλικών ως ξένης γλώσσας)
"Différencier sa pédagogie en classe de FLE». Pour un enseignement/apprentissage créatif au sein des classes multilingues et multi-niveaux." (Παιδαγωγική και διδακτική διαφοροποίηση στο μάθημα των Γαλλικών. Δημιουργική διδασκαλία και μάθηση σε πολυγλωσσικές και σε τάξεις μικτών ικανοτήτων).