Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρακολούθησε επιτυχώς το επιμορφωτικό πρόγραμμα, συνολικής διάρκειας 50 ωρών, με τίτλο «Εισαγωγή στην Οικογενειοκεντρική Πρώιμη Παρέμβαση», που διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ), και το οποίο υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 26 Φεβρουαρίου έως 24 Μαρτίου 2024.
Σκοπός τού επιμορφωτικού προγράμματος ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με το θεωρητικό υπόβαθρο και τη φιλοσοφία τής οικογενειοκεντρικής πρώιμης παρέμβασης για οικογένειες με παιδιά που έχουν αναπηρίες, ο προβληματισμός για τις εκπαιδευτικές ή/και θεραπευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στη χώρα μας και η πιθανή επιλογή περαιτέρω εκπαίδευσης στην οικογενειοκεντρική προσέγγιση, ώστε να υιοθετήσουν τις βασικές αρχές τής οικογενειοκεντρικής πρώιμης παρέμβασης στις πρακτικές τους.
Επιπλέον, οι εκπαιδευόμενοι ενημερώθηκαν σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των αναγκών, των προτεραιοτήτων, των δυνατοτήτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει μια οικογένεια και το κάθε παιδί με βάση τις ιδιαίτερες δυνατότητές του, με τη σημασία που έχουν οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε φυσικά και συμπεριληπτικά περιβάλλοντα για το παιδί και με την ενεργό εμπλοκή ολόκληρης τής οικογένειας στο πρόγραμμα τής παρέμβασης.
Οι ενότητες τού επιμορφωτικού προγράμματος ήταν οι εξής :
1η Ενότητα: Πρώιμη παρέμβαση: Θεωρητικό υπόβαθρο - βασικές αρχές τής Οικογενειοκεντρικής προσέγγισης
2η Ενότητα: Πρακτικές τής οικογενειοκεντρικής προσέγγισης στην πρώιμη παρέμβαση
3η Ενότητα: Διεπαγγελματική συνεργασία και Υπερεπιστημονική Ομάδα στην Οικογενειοκεντρική Πρώιμη Παρέμβαση
4η Ενότητα: Τελική εργασία με θέμα «Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πλεονεκτήματα τής οικογενειοκεντρικής προσέγγισης στην πρώιμη παρέμβαση για την υποστήριξη τού παιδιού με αναπτυξιακά προβλήματα και τής οικογένειάς του σε σχέση με τις πρακτικές τής ιατροκεντρικής προσέγγισης;», ανατροφοδότηση και σχολιασμός άλλης εργασίας.