Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Γεώργα Ευφροσύνη, την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, παρακολούθησε τη διαδικτυακή επιμόρφωση, διάρκειας 2 ωρών, με τίτλο «Κατανοώντας την αναβλητικότητα», που διοργάνωσε το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚεΣυΨΥ) τού Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Η τάση για αναβλητικότητα είναι επακόλουθο των σύγχρονων τεχνολογικών κοινωνιών που θέτουν διαρκώς πιο έντονους ρυθμούς, με πολλαπλές δραστηριότητες, υποχρεώσεις και ημερομηνίες παράδοσης που πρέπει να τηρούνται σχεδόν αμείλικτα. Η αναβλητικότητα ουσιαστικά εγείρεται ως άμυνα και βοηθά το άτομο να μην κατακλυστεί από το άγχος και την καθημερινή εξουθένωση.
Οι άξονες ανάλυσης και συζήτησης τής διαδικτυακής επιμόρφωσης ήταν οι εξής :
Αναβλητικότητα, γιατί; Μόνο εγώ είμαι έτσι…; Πώς αναβάλλω «αποτελεσματικά»; Σε ποιους τομείς; Τί κάνω όταν είμαι αναβλητικός/ή;
Τί αναβάλλω τελικά Αυτογνωσία και αναβλητικότητα - Γιατί αναβάλλω; Αναβλητικότητα και Τελειομανία
Τα «πρέπει»/Πεποιθήσεις - Όταν η αναβλητικότητα γίνεται στάση ζωής - Επιπτώσεις (φαύλος κύκλος)
Τί σχέση έχει η αναβλητικότητα με το ψυχικό τραύμα; - Αναβλητικότητα: αποφυγή τής δυσκολίας και συναισθηματική αποσύνδεση
Αναβλητικότητα και ΔΕΠ-Υ - Αναπτυξιακό τραύμα και ΔΕΠ-Υ
Φροντίζοντας το τραύμα, διευρύνω τα φωτεινά σημεία στο παρόν
Αποδοχή τής αναβλητικότητας και εξέλιξη - Πρακτικός οδηγός διαχείρισης αναβλητικότητας - Επίσκεψη στον μελλοντικό μου εαυτό
Τεχνική POMODORO - Το «iCan» (Εγώ μπορώ) πλάνο για την αναβλητικότητα
Αποδοχή τής συναισθηματικής δυσκολίας - διεύρυνση τής ανθεκτικότητας στη δυσφορία
Η Ενσυνειδητότητα (Mindfulness) ως πρακτική διαχείρισης τής αναβλητικότητας