Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρακολούθησε βιωματικό εργαστήριο με θέμα "Οριοθέτηση: Πώς μπορούμε να θέσουμε όρια στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους;". Το εργαστήριο,που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Prolepsis στο πλαίσιο τού ευρωπαϊκού προγράμματος ProWell “Protecting the mental wellbeing of our children during and after public health emergencies”, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023.
Συχνά ερωτήματα που θέτουν οι γονείς αφορούν στους κατάλληλους ή μη τρόπους να θέτουν κανόνες και τις συνέπειες που επέρχονται όταν το παιδί δεν συνεργάζεται. Η οριοθέτηση είναι ένα θέμα ζωτικής σημασίας σχετικά με την ανατροφή των παιδιών και αναφέρεται στην προσπάθεια των γονέων και των ενηλίκων φροντιστών να θέσουν όρια και κανόνες για τη συμπεριφορά και τις ενέργειες των παιδιών. Αποτελεί ένα σύνολο καθοδηγητικών μέτρων και πολύτιμων πρακτικών που έχουν στόχο να παρέχουν δομή και ασφάλεια στη ζωή των παιδιών. Επιπλέον, συμβάλλουν στην ανάπτυξη ευτυχισμένων παιδιών, καθώς δημιουργούν σταθερά πλαίσια και προάγουν την αυτοπεποίθηση και την υπευθυνότητά τους.
Ο στόχος τού βιωματικού εργαστηρίου ήταν η ενδυνάμωση και η ενίσχυση των εκπαιδευομένων σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση δυσκολιών και προβλημάτων ψυχικής υγείας που βιώνουν στην καθημερινότητά τους σε σχέση με τα παιδιά και η παρουσίαση πρακτικών και κατάλληλων τρόπων για να θέτουν όρια στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους.
Μέσα από δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην ολομέλεια, αλλά και σε μικρότερες ομάδες συζήτησης, αναφέρθηκαν τα πλεονεκτήματα του να θέτουμε υγιή όρια, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν τη θέσπιση και την εφαρμογή αυτών των ορίων.
Συγκεκριμένα, τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα εξής: Τι είναι η οριοθέτηση; Γιατί είναι σημαντικό να ενισχύουμε τα όρια και να θέτουμε κανόνες στα παιδιά και στους εφήβους; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του να θέτουμε υγιή όρια; Πώς θέτουμε όρια ανάλογα με την ηλικία τους (προσχολική, σχολική και εφηβική ηλικία);