Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα, την Τρίτη 4 Απριλίου 2023, συμμετείχε σε επιμορφωτική εκδήλωση με θέμα «Διαχείριση σχολικής τάξης»,  διάρκειας 3 ωρών, που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Στόχος τής επιμορφωτικής εκδήλωσης ήταν η προσέγγιση, η ανάλυση και η εφαρμογή πρακτικών που πρέπει να ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί για να διαχειριστούν μια τάξη διδασκαλίας, η οποία περιλαμβάνει, κατά πολύ μεγάλο ποσοστό, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με ΔΕΠΥ και, επιπλέον, με προβλήματα συμπεριφοράς.

Παρουσιάστηκαν τεχνικές αποτελεσματικής διαχείρισης τής τάξης, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην εδραίωση ενός ζεστού κλίματος στο σχολείο, που ενθαρρύνει την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη, την ενεργητική μάθηση και την ακαδημαϊκή επιτυχία των μαθητών/-τριών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαχείριση τής σχολικής τάξης στις περιπτώσεις που διαπιστώνονται μαθητές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και απαιτείται να εφαρμοσθούν ενδεδειγμένες συμπεριληπτικές παρεμβάσεις. Το Σχολείο καλείται να εφοδιάζει τους μαθητές και τις μαθήτριες με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες προσφέροντας δυνατότητες για την προσωπική ολοκλήρωση, την κοινωνική ένταξη και την ιδιότητα τού ενεργού πολίτη.

Τονίστηκε, επίσης, η σημασία τής ενημέρωσης και τού διαλόγου τής εκπαιδευτικής κοινότητας στην προσπάθεια βελτίωσης και διασφάλισης τής ποιότητας τής παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η επιμορφωτική συνάντηση απετέλεσε αφορμή αναστοχασμού τής εκπαιδευτικής πράξης μέσα από γόνιμες προτάσεις για την αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων στη σχολική τάξη, η οποία περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δράσεις με τις οποίες ο εκπαιδευτικός οικοδομεί ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης για όλους τους μαθητές του.


Συγκεκριμένα, οι θεματικές ενότητες οι οποίες συζητήθηκαν και αναλύθηκαν ήταν οι εξής :

• Διαχείριση τής σχολικής τάξης: τρόποι πρόληψης και παρέμβασης

• Ηγεσία, συμπεριληπτική εκπαίδευση και μαθητική αυτενέργεια

• Διαχείριση συγκρούσεων: η διαμεσολάβηση τού εκπαιδευτικού

• Διαδικασία επίλυσης προβλήματος στην τάξη

• Η Μελέτη Περίπτωσης τού 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας