Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρακολούθησε με επιτυχία το πρόγραμμα διά βίου μάθησης με τίτλο «Επιμόρφωση στην Αγωγή Υγείας», συνολικής διάρκειας 400 ωρών και 16,5 πιστωτικών μονάδων ESVET, το οποίο διοργάνωσε το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης τού Πανεπιστημίου Πατρών, από τις 7 Φεβρουαρίου έως τις 7 Νοεμβρίου 2022.
Το πρόγραμμα είχε ως στόχο να έλθουν σε επαφή οι εκπαιδευόμενοι/-ες με:
α) κρίσιμες πτυχές που αφορούν στην υγεία, τη διατροφή και την αυτομέριμνα.
β) τα ζητήματα ασφάλειας και πρόληψης στο πλαίσιο τής σύγχρονης κοινωνίας τής διακινδύνευσης.
γ) θέματα που σχετίζονται με την κοινωνική και την προσωπική ευημερία τού ατόμου και ιδιαίτερα των παιδιών και των εφήβων.
δ) την επιμόρφωση πάνω στο πρόγραμμα-μάθημα "ΕΥ-ΖΗΝ" στα σχολεία.
Μέσω τού προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι/-ες:
• Γνώρισαν τις βασικές πληροφορίες, έννοιες και διαδικασίες που καθορίζουν την ποιότητα τής υγείας, τής διατροφής και τής αυτομέριμνας των ατόμων και ιδιαίτερα των παιδιών και των εφήβων.
• Αναγνώρισαν τους βασικούς κινδύνους που απειλούν την ασφάλεια παιδιών και εφήβων.
• Συνειδητοποίησαν τη σημασία τού σχεδιασμού αποτελεσματικών διαδικασιών πρόληψης έναντι των κινδύνων που απειλούν την ασφάλεια παιδιών και εφήβων.
• Εντόπισαν τα βασικά στοιχεία που συνηγορούν στην προσωπική ευημερία των μαθητών/-τριών, αλλά και στην κοινωνική ευημερία τής σχολικής κοινότητας.
• Έμαθαν να σχεδιάζουν αποτελεσματικές δράσεις και προγράμματα με στόχο την προαγωγή τής υγείας, τής ασφάλειας και τής ευημερίας παιδιών και εφήβων, τόσο εντός όσο και εκτός τού χώρου τού σχολείου.
Το πρόγραμμα, συνολικής διάρκειας 400 ωρών, διαρθρώθηκε σε τρία μέρη :
Α) Στο πρώτο μέρος οι επιμορφούμενοι/-ες εφοδιάστηκαν με ένα βασικό εννοιολογικό οπλοστάσιο το οποίο τους επέτρεψε να αποκτήσουν μια στέρεη θεωρητική και πρακτική κατανόηση των βασικών όρων διασφάλισης τής υγείας, τής ποιότητας τής διατροφής και τής αυτομέριμνας παιδιών και εφήβων.
Β) Στο δεύτερο μέρος οι επιμορφούμενοι εξοικειώθηκαν και εμβάθυναν σε σύγχρονες απειλές για την ασφάλεια παιδιών και εφήβων (π.χ. ατυχήματα, εκφοβισμός, περιβαλλοντικές απειλές, ψηφιακός εθισμός) ενώ, παράλληλα, ενημερώθηκαν για σύγχρονες μεθόδους πρόληψης και προστασίας των νέων ανθρώπων από αυτές τις απειλές.
Γ) Στο τρίτο, και τελευταίο μέρος τού προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/-ες καταρτίστηκαν σχετικά με ζητήματα που άπτονται τής προσωπικής ευημερίας των μαθητών/-τριών, αλλά και τής κοινωνικής ευημερίας ολόκληρης τής σχολικής κοινότητας, όπως είναι η διαχείριση τής διαφορετικότητας, ο εθελοντισμός και η αλληλεγγύη, η προστασία από τον ρατσισμό και την ξενοφοβία κ.ά.
Το καθένα από τα παραπάνω μέρη συμπεριέλαβε τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
Μέρος Α: Υγεία, Διατροφή, Αυτομέριμνα
1.Διατροφή και Άσκηση
2. Γενικοί κανόνες Υγιεινής/Ατομική Υγιεινή
3. Ψυχική Υγεία
4. Σεξουαλική Υγεία
5. Εξαρτήσεις και Υγεία
Μέρος Β: Ασφάλεια και Πρόληψη
6. Πρόληψη Νοσημάτων. Υιοθέτηση Υγιών Συμπεριφορών
7. Η επίδραση τού Περιβάλλοντος στην υγεία και στην Ποιότητα ζωής
8. Πρόληψη και Αντιμετώπιση Εκτάκτων Συνθηκών
9. Πρόληψη Ατυχημάτων
10. Σχολικός Εκφοβισμός
11. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Μέρος Γ: Κοινωνική και Προσωπική Ευημερία
12. Ξενοφοβία - Ρατσισμός. Οι σχέσεις με τους άλλους
13. Διαχείριση τής Διαφορετικότητας
14. Εθελοντισμός και Αλληλεγγύη
15. Διασύνδεση Οικογένειας και Σχολείου
16. Διασύνδεση Κοινωνίας και Σχολείου
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολούθησε τη μεθοδολογία τής ανοικτής και εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης, τής ασύγχρονης μελέτης τού εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού υλικού σε εβδομαδιαία βάση, και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων.
Επιπλέον, προσφέρθηκε η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.