Η δασκάλα τής Β΄2 τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης κ. Λουκαδάκου Μίνα παρακολούθησε, το Σάββατο 18-12-2021 σεμινάριο με θέμα:"Παιδιά-Έφηβοι με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (Asperger) και η σχολική τους ένταξη", που διοργάνωσε το Κολλέγιο Αθηνών με ομιλητή τον δρα Παναγιώτη Σιαπέρα, ψυχολόγο-εργοθεραπευτή.
Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αυξηθεί οι γνώσεις σχετικά με τις "διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές".
Αυτός ο όρος επισημαίνει το γεγονός ότι ο αυτισμός είναι μια σοβαρή διαταραχή με βιολογικό υπόβαθρο που επηρεάζει την αναπτυξιακή διαδικασία τού πάσχοντα.
Ως εκ τούτου διαφέρει από τις ψυχικές διαταραχές που μπορεί να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε φάση τής ζωής και δεν επηρεάζουν την ανάπτυξη τού ανθρώπου.
Επιπλέον, σήμερα έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για διαταραχές στο φάσμα τού αυτισμού, όπου στη μία πλευρά τού φάσματος είναι τα άτομα με αυτισμό (συνήθως ονομάζεται "αυτισμός Κάννερ"), τα οποία έχουν επιπλέον νοητική υστέρηση, και στην άλλη οι άνθρωποι με τα χαρακτηριστικά τού αυτισμού, αλλά χωρίς διανοητική αναπηρία, και συνήθως μέση ή υψηλή επίδοση στα τεστ νοημοσύνης.
Οι άνθρωποι σε αυτή την πλευρά τού φάσματος διαγιγνώσκονται με «Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό ή Σύνδρομο Asperger».
Το σεμινάριο επικεντρώθηκε σε αυτό το άκρο τού φάσματος τού αυτισμού, παρουσίασε τις διάφορες ψυχολογικές θεωρίες που εξηγούν τον υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό, και δόθηκαν οδηγίες για την καλύτερη προσαρμογή των παιδιών/εφήβων στη σχολική τάξη.