Η εφαρμογή προσαρμόστηκε και βασίστηκε στην ήδη εδραιωμένη βάση τού Youth Power, ενός προγράμματος που εκτυλίσσεται στο τμήμα καθόλη τη διάρκεια τής χρονιάς και αποσκοπεί στην πρόληψη συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, μέρος τής οποίας είναι η δυνατότητα αναγνώρισης τού σεβασμού, αλλά και τού δικαιώματος τής διαφοροποίησης από το σύνολο.
Μια σειρά πρωτότυπων και ευφάνταστων δράσεων προέτρεψε τα παιδιά, με ποικίλους τρόπους, να έρθουν στη θέση εκείνων όσων δέχονται, για διάφορους λόγους, τον στιγματισμό και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Ανέλυσαν το τι σκέφτηκαν όταν έκλεισαν τα μάτια και φαντάστηκαν το πώς θα ήταν ένας κόσμος χωρίς την όραση; Πώς να αισθάνεται άραγε ένας τυφλός; Ποια τα προβλήματα και ποιες οι λύσεις;
Ο προβληματισμός στη συνέχεια επεκτάθηκε σε πολλές άλλες πιθανές διαφοροποιήσεις βάσει τού χρώματος, τής φυλής κ.λπ.
Προσπαθώντας να δώσουν την πολυδιάστατη απάντηση στο ερώτημα: “Τι φταίει που άνθρωποι δεν αναγνωρίζουν και απομονώνουν ανθρώπους;” οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν το πρόβλημα ενός κόσμου που είναι φτιαγμένος για τους πολλούς και σπάνια αποδέχεται τους διαφορετικούς.
Και η συνειδητοποίηση ενός προβλήματος αποτελεί την αρχή τής λύσης... Μιας λύσης που φωτίστηκε από την ένθερμη συμμετοχή και ευαισθητοποίηση των παιδιών.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-elementary-a/ta-nea-mas/events-activities/35369-dikaiwma-kai-dynatothta-diaforopoihshs#sigProIdbe837064f2
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-elementary-a/ta-nea-mas/events-activities/35369-dikaiwma-kai-dynatothta-diaforopoihshs#sigProIdbe837064f2