Αρχικά οι μαθητές τής Δ΄2 τάξης, με την καθοδήγηση τής δασκάλας τους κ. Αντωνίας Καραλεξίδου, γνώρισαν τη Φένια, την ηρωίδα ενός βιβλίου, ένα κορίτσι πάντα χαμογελαστό. Η Φένια ξεχωρίζει τους συμμαθητές της από το περπάτημά τους, διαβάζει βιβλία με έναν παράξενο κώδικα και τα δάχτυλά της είναι σαν να πετούν πάνω στις σελίδες. Κάποιες φορές, μάλιστα, γίνεται νεραϊδούλα και τους μαγεύει όλους με το λευκό της “ραβδί”. Αυτό τη βοηθά να βρίσκει τον δρόμο της ανάμεσα στα εμπόδια.
Με αφορμή αυτό το βιβλίο, οι μαθητές έμαθαν με πολύ ενδιαφέρον για τον κώδικα Μπράιγ (Braille) και προσπάθησαν να γράψουν το όνομά τους αναπαριστώντας τις ανάγλυφες κουκκίδες τού κώδικα με απλές μαύρες κουκκίδες. Ένας μαθητής έφερε στην τάξη κείμενα γραμμένα με αυτά τα σύμβολα και τα παρατήρησαν. Ενημερώθηκαν επίσης για την ιστορία και τη χρήση τού λευκού μπαστουνιού, καθώς και για τα προβλήματα που συναντούν στην καθημερινή μετακίνησή τους οι άνθρωποι με μειωμένη όραση.
Στη συνέχεια, οι μαθητές θυμήθηκαν τη γνωστή πυραμίδα τής μεσογειακής διατροφής και έμαθαν ότι πρέπει να καταναλώνουν τρόφιμα από όλες τις ομάδες της, αλλά σε συγκεκριμένη ποσότητα το καθένα. Μια ομάδα τροφίμων που τους άρεσε πολύ ήταν τα φρούτα. Έτσι έκαναν έρευνα για τη συχνότητα κατανάλωσης φρούτων μέσα στην εβδομάδα. Αφού συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα, τα κατέγραψαν σε πίνακα και σε ραβδόγραμμα. Ευτυχώς ήταν αρκετά ικανοποιητικά.
Άκόμα, οι μαθητές επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη τού Σχολείου. Ξεφύλλισαν βιβλία σχετικά με τη διατροφή και στη συνέχεια έφτιαξαν τη δική τους ιστορία. Κάθε παιδί βοήθησε με τη φαντασία του έναν κακόκεφο βασιλιά να βρει την όρεξή του και να αρχίσει να απολαμβάνει ξανά το φαγητό.
Τέλος, μελέτησαν το κείμενο «Ο ωραίος Δαρείος» από το Ανθολόγιο. Διαπίστωσαν πως η σωστή διατροφή βοηθάει στην υγεία και πως η άθληση είναι εξίσου σημαντική. Όμως δεν αρκεί η σωστή διατροφή και η άθληση. Σημασία έχει επίσης και η ατομική υγιεινή μέσα από το σωστό και συστηματικό πλύσιμο των χεριών. Έτσι πολλά μικρόβια εξαφανίζονται και δεν εισχωρούν στον οργανισμό μας. Οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για τη σημασία τού πλυσίματος των χεριών με τον σωστό τρόπο.
Στο τέλος αυτής τής εβδομάδας, τα παιδιά έπαιξαν ένα παιχνίδι: Ένα κουτί γέμισε με λαχταριστά φρούτα και το παιχνίδι ξεκίνησε. Οι μαθητές έκλεισαν τα μάτια τους και προσπάθησαν να μαντέψουν το φρούτο που έπιαναν, χρησιμοποιώντας μόνο δύο αισθήσεις, την αφή και την όσφρησή τους. Το παιχνίδι συνεχίστηκε και οι μαθητές έπρεπε να επιστρέψουν στη θέση τους, έχοντας τα μάτια ακόμα κλειστά. Συνειδητοποίησαν πόσο δύσκολο είναι τελικά να μην έχει κάποιος την όρασή του. Τα φρούτα έμειναν και οι μαθητές τα λαχτάρησαν. Έτσι, τα έφαγαν, αφού βέβαια έπλυναν τα χέρια τους.
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-elementary-a/ta-nea-mas/events-activities/33563-draseis-gia-pagkosmies-kai-diethneis-imeres-16-me-20-oktovriou#sigProId7bcc782f8b