Στο Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού, στο πλαίσιο τής εξομάλυνσης και τής ενίσχυσης των μεταξύ των μαθητών σχέσεων, προβάλλονται ως αναγκαίες οι δράσεις εκείνες που οδηγούν στη σύσφιξη και την ομαλοποίηση των σχέσεων των μαθητών, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης, στην εσωτερίκευση τής έννοιας τού σεβασμού και τού αυτοσεβασμού, τού συναγωνισμού, τής συνεργασίας, στην ανάπτυξη τής τεχνικής ομαλής επίλυσης των διαφωνιών ή των διαφορών μέσω τού διαλόγου και τής αλληλοβοήθειας, αλλά και στη διαχείριση και την εκτόνωση έντονων συναισθημάτων που σχετίζονται με τη φορτισμένη περίοδο τής εφηβείας ή με καταστάσεις εντός ή εκτός σχολείου που βιώνουν οι μαθητές.
Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 πραγματοποιήθηκαν δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ποικίλους τομείς, με στόχο την καλλιέργεια τής προσωπικότητας των μαθητών, την ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ τους στη βάση τής αλληλεγγύης και τού σεβασμού τής προσωπικότητας τού άλλου, την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που χαρακτηρίζουν έναν «ενεργό πολίτη» (ενσυναίσθηση, ενεργός δράση, υποχρεώσεις και δικαιώματα), τη δημιουργία συναισθήματος ασφάλειας, εμπιστοσύνης, συνεργασίας και αποδοχής στον χώρο τού σχολείου κ.ά. Πιο συγκεκριμένα, υλοποιήθηκαν δράσεις που σχετίζονται με:
• την προσφορά βοήθειας στις ευάλωτες ομάδες. Υλοποιήθηκαν δράσεις προσφοράς ειδών πρώτης ανάγκης στο Άσυλο Ανιάτων και στον Σύλλογο «Η Αγκαλιά». Σε συνεργασία με το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Ψυχικού υλοποιήθηκε δράση συλλογής καπακιών για την αγορά αμαξιδίου.
• τη φροντίδα για την υγεία και την ασφάλεια. Υλοποιήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις για την οδική ασφάλεια και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι μαθητές συμμετείχαν επίσης σε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από τον Ερυθρό Σταυρό.
• την άμβλυνση εκφάνσεων τής βίας και ενίσχυσης της συνεργασίας και της δημοκρατικότητας στο σχολείου με τη συμμετοχή των μαθητών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα τής Βουλής των Εφήβων «Βήματα Δημοκρατίας – Κάνοντας Πράξη τη Συμμετοχή» ΚΗ΄ Σύνοδος 2023 – 2024» μέσα από βιωματικές δράσεις και παιχνίδια ρόλων, την κριτική πρόσληψη κειμένων, την ελεύθερη έκφραση, το θεατρικό παιχνίδι και τη δημιουργική γραφή. Παράλληλα, ξεκίνησε πρόγραμμα επιμορφώσεων των καθηγητών στον θεσμό της Διαμεσολάβησης.
• την κατανόηση τής σχέσης τής δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με δράσεις όπως τη συμμετοχή στο 22ο Συμπόσιο ΟΥΝΕΣΚΟ, στη 47η Συνδιάσκεψη Επιλογής Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, στο Διεθνές Συνέδριο MilanMUN 2024 και στη Βουλή των Εφήβων.
• την ενθάρρυνση τής συνεργασίας και την εκμάθηση των προϋποθέσεων τής ομαδικής δουλειάς μέσα από δράσεις αμιγώς συνεργατικές, όπως είναι η συμμετοχή στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο «Νέοι, Ελλάδα, Ευρώπη», σε ομαδικά αθλήματα, και σε ομαδικές δραστηριότητες (όπως Συμμετοχή της Α΄ τάξης στη «Σκυταλοδρομία του ΕΥ» με λέξη-κλειδί την «ΕΥτυχία» - Σεπτέμβριος 2023 κ.ά.).
• Την ευαισθητοποίηση για το θέμα της Νησιωτικότητας και των εναλλακτικών πηγών ενέργειας με συμμετοχή ομάδας μαθητών στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο «Νέοι, Ελλάδα, Ευρώπη» με εισήγηση με θέμα: «Οραματιζόμενοι μια έξυπνη οικολογική οικονομία για την Ελληνική νησιωτικότητα».
• Διοργάνωση εργαστηρίων ψυχικής ενδυνάμωσης και δράσεων ευαισθητοποίησης και ευνσυναίσθησης όπως:
Εργαστήριο Συναισθημάτων για μαθητές: παρεμβάσεις από Σχολικούς Ψυχολόγους Σχολείου στην Α΄ και Β΄ τάξη για ψυχική ενδυνάμωση και ευαισθητοποίηση/ενεργοποίηση ενσυναίσθησης (από Σεπτέμβριο – ανά 15μερο ή ανά μήνα σε όλες τις τάξεις).
Εργαστήριο Συναισθημάτων για γονείς: δίωρη παρέμβαση από τον κ. Γεωργουλέα. Σχολικού Ψυχολόγου των Αρσακείων Σχολείων, (12/3/2024) με στόχο την αναγνώριση των έντονων συναισθημάτων του παιδιού και του γονέα προς το παιδί, τη σχολική επίδοση, τη σχολική συμπεριφορά και τη διαχείρισή τους.
Πρόγραμμα διαχείρισης μελέτης, χρόνου και άγχους – Συμβουλευτικές Υπηρεσίες – Σχολικοί Ψυχολόγοι και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Α΄, Β΄ και Γ΄ Τάξη) (από τον Σεπτέμβριο 2023 έως τον Μάρτιο 2024).
Παρακολούθηση του βραβευμένου δημιουργικού ντοκιμαντέρ ισλανδικής παραγωγής «Raise the Bar» και συζήτηση πάνω στα θέματα που θίγονται (αυτοσεβασμός και σεβασμός, ισχυροποίηση απέναντι στη λεκτική και ψυχολογική βία, διεκδίκηση δίκαιης αντιμετώπισης, πάλη προσωπικής εξέλιξης) (7/3/2024).
Παρουσίαση και συζήτηση αναφορικά με την ενδοσχολική βία (τι είναι, πώς ορίζεται, είδη της, «προφίλ» αυτού που ασκεί τη βία και αυτού που δέχεται τη βία, ενδεδειγμένη αντίδραση) από τη Διευθύντρια του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού (7/3/2024).
Παρέμβαση εκπαιδευτικού Θεολόγου του σχολείου, κατόπιν έγκρισης του Συλλόγου Καθηγητών και σε συνεργασία με την Ψυχολογική Υπηρεσία, για τον σχολικό εκφοβισμό σε τμήμα της Β΄ τάξης (διαμόρφωση «γωνιάς» επικοινωνίας των μαθητών στον πίνακα ανακοινώσεών τους και ανάρτηση σε αυτόν θεμάτων που τους απασχολούν, προκειμένου να συζητηθούν) (από τον Ιανουάριο 2024).
Παρεμβάσεις στη Β΄ τάξη για την Ημέρα αναπηρίας (4/12/2023).
Παρεμβάσεις στις τάξεις στο πλαίσιο της «Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας» (10/10/2023).