Αρσάκεια Θεσσαλονίκης
Δεκατρείς (13) μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο - Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (3rd ATSMUN) με θέμα: «Ας μιλήσει η νεολαία: νεανικές φωνές στην πολιτική κάνουν την διαφορά» (“Let the youth speak; young voices into politics make a difference”), το οποίο πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών από 15 έως 18 Μαρτίου 2018.

Στο Συνέδριο συμμετείχαν μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, σε ρόλο διπλωματών, από όλη την Ελλάδα. Το Συνέδριο λειτούργησε ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Ειδικότερα, προσομοιώθηκαν οι εργασίες των Επιτροπών τής Γενικής Συνέλευσης, τού Συμβουλίου Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε, τού Συμβουλίου Οικονομικών και Κοινωνικών Θεμάτων και τού Συμβουλίου Διαπραγματεύσεων για το Brexit. Επιπλέον, προσομοιώθηκε το Διεθνές Δικαστήριο τής Χάγης, η επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων, η Ένωση Εθνών τής Νότιας Αμερικής, το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών και το Εκτελεστικό Συμβούλιο τού Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Σύμφωνα με τους κανόνες τού MUN, οι μαθητές συζήτησαν αποκλειστικά και μόνο στα Αγγλικά, την επίσημη γλώσσα του συνεδρίου, εκπροσωπώντας χώρες διαφορετικές από τη δική τους, όπως ακριβώς θα έπραττε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών. Συνακόλουθα, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα και να αποδεχτούν τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια τού 3ου ATSMUN, οι μαθητές τού Αρσακείου Γυμνασίου, διερεύνησαν την πολιτική των χωρών τους σε θέματα ημερήσιας διάταξης, ταυτίστηκαν με ηγετικούς ρόλους και δημιούργησαν συμμαχίες για να προτείνουν συναινετικές λύσεις με τη μορφή ψηφισμάτων. Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν διεξοδικά φλέγοντα ζητήματα όπως: τα βιολογικά όπλα και η εξάπλωση των βαλλιστικών πυραύλων, η κατάσταση στο Μυανμάρ, το ζήτημα των δημοψηφισμάτων, οι συνθήκες εργασίας στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες, η παραβίαση της ελευθερίας της πολιτικής έκφρασης, η ποινική ευθύνη των αξιωματούχων και των εμπειρογνωμόνων σε ειδικές αποστολές των Ηνωμένων Εθνών, η ενδυνάμωση του νομοθετικού πλαισίου για την αποτροπή του εμπορίου ναρκωτικών μεταξύ των κρατών, οι επιπτώσεις των συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών, η πιθανότητα διαμόρφωσης κοινού καθεστώτος για την ανάπτυξη των θαλασσών, η ενίσχυση της περιβαλλοντικής διακυβέρνησης στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες και η προστασία της άγριας ζωής, η ανάπτυξη παγκόσμιων προτύπων για την αντιμετώπιση επιδημιών καθώς και η προώθηση της ιατρικής έρευνας στην Αφρική και την Ασία.

Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης που πήραν μέρος, εκπροσωπώντας την Νορβηγία, την Βενεζουέλα, την Ιορδανία την Κόστα Ρίκα και την Ολλανδία ήταν οι: Βελητσκάκης Γεώργιος, Γιαννιώτης Ανδρέας, Γιούρου Άρτεμις, Καραθάνος Κωνσταντίνος (εύφημος μνεία για τη συμμετοχή του ως εκπρόσωπος της Νορβηγίας στην Επιτροπή Αφοπλισμού και Διεθνούς Ασφάλειας-Disarmament and International Security Committee), Παπαδόπουλος Νικήτας, Παπαοικονόμου Σοφία, Παυλίδης Κωνσταντίνος, Σιδηροπούλου Αντωνία, Σπυρίδης Γεώργιος, Σπυροπούλου Ουρανία, Τριανταφυλλίδου Αλεξία, Τούλιου Ελένη και Χριστοδουλίδου Κωνσταντίνα.

Την αντιπροσωπία των μαθητών προετοίμασαν και καθοδήγησαν σε όλη τη διάρκεια του συνεδρίου οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Βασιλική Κωσταρά και κ. Αικατερίνη-Κυριακή Κυριακίδου. Την εκπαιδευτική ομάδα συνόδευσαν οι παραπάνω καθηγήτριες και ο καθηγητής Αγγλικών κ. Ευάγγελος Δήμος.