Αρσάκεια Θεσσαλονίκης
Αθρόα ήταν και εφέτος η προσέλευση των γονέων των μαθητών τής Α΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης στην καθιερωμένη συνάντηση γνωριμίας με τη διεύθυνση και τους καθηγητές των παιδιών τους που πραγματοποιήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2017.


Το αμφιθέατρο τού Γυμνασίου αποδείχθηκε μικρό για να χωρέσει το πλήθος των διδασκόντων και των φιλοξενουμένων. Στην αρχή τον λόγο πήρε ο διευθυντής κ. Θανάσης Νευροκοπλής, ο οποίος καλωσόρισε τους γονείς και τους ευχήθηκε για το ξεκίνημα των παιδιών τους στη νέα εκπαιδευτική βαθμίδα. Στη συνέχεια παρουσίασε το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών, τις αλλαγές που ισχύουν ήδη από πέρυσι στο Γυμνάσιο, την κατανομή ωρών και μαθημάτων, το σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης τής επίδοσης των μαθητών, τις γενικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία τού Σχολείου, αλλά και τους σκοπούς που υπηρετεί όλη η εκπαιδευτική διαδικασία.
Με τη σειρά της η υποδιευθύντρια τού Σχολείου κ. Μαρία Φωτίου μίλησε για καθημερινά πρακτικά θέματα, όπως είναι η έγκαιρη πρωινή προσέλευση, η ενδυμασία, το σύστημα των απουσιών, η συνεργασία με γονείς και άλλα παιδαγωγικά θέματα.
Παρούσα ήταν και η συντονίστρια των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης και υπεύθυνη των Απογευματινών Ομίλων και τής Ενισχυτικής Διδασκαλίας κ. Αικατερίνη Ιωακειμίδου, η οποία ενημέρωσε για το περιεχόμενο, τη λειτουργία και τον χρόνο έναρξης των Ομίλων, καθώς και για τις παροχές τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας σε κάποιους από αυτούς. Επίσης, η υπεύθυνη τής Ψυχολογικής-Συμβουλευτικής Υπηρεσίας των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης κ. Δέσποινα Ιακώβου παρουσίασε επιγραμματικά τις αλλαγές που θα βιώσουν τα παιδιά, τις ανάγκες και τις δυσκολίες που εμφανίζονται στην ηλικία αυτή και έθεσε εαυτήν στη διάθεση όλων.
Τέλος, τον λόγο πήρε η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Άννα Οικονόμου, η οποία, μιλώντας εξ ονόματος όλων των διδασκόντων τις Ξένες Γλώσσες στο Σχολείο, μίλησε για την ιδιαίτερη προσοχή που δίνει σε αυτές η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας, την κατανομή των μαθητών σε επίπεδα και ολιγομελή τμήματα. Εξήγησε ότι σκοπός δεν είναι μόνο η απόκτηση πτυχίου, αλλά η κατάκτηση τής ξένης γλώσσας στο επίπεδο τής μητρικής, ως εφόδιο επικοινωνίας και προσέγγισης τού «άλλου» σ’ έναν πολύχρωμο κόσμο.
Στη συνέχεια, οι γονείς ακολούθησαν τους υπεύθυνους τμημάτων τής Α΄ τάξης στις αίθουσες των παιδιών τους, κάθισαν στα θρανία τους και ενημερώθηκαν από τους καθηγητές των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων (Νεοελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας, Φυσικής, Μαθηματικών) για τις απαιτήσεις κάθε μαθήματος, τους σκοπούς και τις μεθόδους διδασκαλίας, τις υποχρεώσεις τού παιδιού σε κάθε μάθημα, τον τρόπο εξέτασης κ.ά. Εξέφρασαν απορίες, υπέβαλαν ερωτήσεις, ζήτησαν διευκρινίσεις. Με το πέρας και αυτής τής διαδικασίας, οι γονείς πέρασαν στον εξωτερικό χώρο τού Σχολείου, όπου προσφέρθηκε κέρασμα και είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν πιο προσωπικά με όλους τούς καθηγητές των παιδιών τους.