Αρσάκεια Θεσσαλονίκης
Κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013 και στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Μουσικής, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, την ιστορική προέλευση και τις ηχητικές δυνατότητες των ελληνικών παραδοσιακών μουσικών οργάνων.
Αφού συγκέντρωσαν πληροφοριακό και εποπτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή, το επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια των ΤΠΕ και ετοίμασαν μια πολυμεσική παρουσίαση (powerpoint) με στόχο να την προβάλουν στην ολομέλεια τής Β΄ τάξης, στη Διευθύντρια, σε καθηγητές και ενδιαφερόμενους γονείς. Με βάση το κεφάλαιο τού βιβλίου Μουσικής «Ο γύρος τής Ελλάδας», έγινε μια προσπάθεια να ενεργοποιηθούν οι μαθητές με τη συνεργατική μέθοδο και με αυτήν τής ασύγχρονης εκπαίδευσης, ώστε να εξοικειωθούν με ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο με ένα σημαντικό κομμάτι τού λαϊκού μας πολιτισμού. Το υλικό που συγκεντρώθηκε συνδέθηκε και με άλλα διδακτικά αντικείμενα - διαθεματικές προσεγγίσεις των μαθημάτων τής Πληροφορικής, τής Ιστορίας και των Θρησκευτικών.
Παράλληλα, οι μαθητές διδάχθηκαν παραδοσιακά τραγούδια για τη μουσική πλαισίωση τής εκδήλωσης. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Μουσικής κ. Α. Γκίνη από τον Δεκέμβριο 2012 ώς τον Φεβρουάριο 2013 και παρουσιάστηκε στο Αμφιθέατρο τού Γυμνασίου.
Στόχος τού προγράμματος ήταν το σχολείο να γεφυρώνει το χάσμα των γενεών, φέρνοντας τα παιδιά από νωρίς σε επαφή με διάφορες εκφάνσεις τού ελληνικού πολιτισμού. Ιδιαίτερα σήμερα, που η βιομηχανική και η τεχνολογική εξέλιξη χαρακτηρίζεται από μια οικουμενικότητα που περιορίζει τις ατομικές επιλογές, επιβάλλεται η καλλιέργεια τής βιωματικής σχέσης με την παράδοση και τις ηθικές αξίες που πηγάζουν από αυτήν. Έτσι ο νέος αποκτά εθνική συνείδηση και ιστορική ταυτότητα.