Συγκεκριμένα, οι μαθητές των τμημάτων Α΄1 και Α΄3 ξεναγήθηκαν στην Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά τής Θεσσαλονίκης συνοδευόμενοι από τους φιλολόγους κ. Β. Βαβαρούτσο και Α. Κ. Βουλγαράκη και από την καθηγήτρια Γερμανικών κ. Χρ. Αλεξάνδρου. Η επίσκεψη σχεδιάστηκε στο πλαίσιο τής διδασκαλίας των μαθημάτων των Αρχαίων Ελληνικών και τής Ιστορίας και προέβλεπε περιήγηση στον χώρο τής Αρχαίας Ρωμαϊκής Αγοράς τής Θεσσαλονίκης και στην συνέχεια στην εκκλησία τής Παναγίας των Χαλκαίων, ναού που χτίστηκε τον 11ο αιώνα μ. Χ. και βρίσκεται νότια τής αρχαίας αγοράς.
Για τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Α΄2 τάξης η πρώτη αυτή διδακτική επίσκεψη αυτή είχε μια ιδιαιτερότητα, καθώς ήταν ένας πολιτιστικός περίπατος στο κέντρο τής Θεσσαλονίκης, τον οποίο σχεδίασαν οι μαθητές τής Β΄1 τάξης, στο πλαίσιο τής εικονικής επιχείρησης τού ΣΕΝ "THESSeeker". Έξι παιδιά λοιπόν τής Β΄1 λειτούργησαν ως ξεναγοί των μικρότερων συμμαθητών τους τού Α΄2 τμήματος, αλλά και των μαθητών τής Γ΄ Γυμνασίου. Ήταν ένας περίπατος ανακάλυψης επαγγελμάτων που συνδέονται με την ιστορία τής πόλης, σχεδιασμένος ώστε τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία μιας περιήγησης στο ιστορικό κέντρο τής πόλης, που -παρότι είναι τόσο γνώριμο- κρύβει πολλές άγνωστες πτυχές. Υπεύθυνες για την περιήγηση ήταν οι οικονομολόγοι κ. Αναστασία Πιλωνά και Μαρία Βέργουλα, η φιλόλογος κ. Σοφία Χαριτίδου και η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ολυμπία Σφυρίδου.
Οι μαθητές τής Β΄ Λυκείου ξεναγήθηκαν στην έκθεση «Κοινοί ιεροί τόποι», που φιλοξενείται στο Μουσείο Φωτογραφίας, και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια τής ξενάγησης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν αρχειακό υλικό αλλά και σύγχρονα φωτογραφικά ντοκουμέντα με κοινούς ιερούς τόπους τής Μεσογείου και των Βαλκανίων, τόπους συνύπαρξης και αμοιβαιότητας, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις τόπους διεκδίκησης που φτάνουν στα όρια τής σύγκρουσης και τού διαχωρισμού. Τους μαθητές καθοδήγησε στην προετοιμασία τής παρουσίασής τους η καθηγήτρια Γαλλικών κ. Σοφία Καρασάββα, η οποία τους συνόδευσε στο Μουσείο Φωτογραφίας μαζί με τη θεολόγο κ. Αριστέα Τσιακάλου και τον μαθηματικό κ. Αλβέρτο Άντζελ.
Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης ξεναγήθηκαν στην έκθεση που φιλοξενείται στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο τής 6ης Biennale Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Ο θεματικός πυρήνας τής Βiennale 2017, το σπίτι ως φαντασιακή σύλληψη και κατασκευή, μεταπλάθει τη νοσταλγία τής πατρίδας, την προσφυγική κρίση και την ανθρώπινη αβεβαιότητα τής εποχής μας σε καλλιτεχνική διαμαρτυρία με σειρά από έργα, ομαδικά και ατομικά: εικαστικά, βίντεο-εγκαταστάσεις και κατασκευές.
Τους μαθητές ξενάγησαν στους χώρους τής έκθεσης οι επιμελητές τού Μουσείου, απάντησαν στις απορίες τους για το θέμα και την τεχνική των έργων και έδωσαν πληροφορίες για τους δημιουργούς τους. Τα παιδιά κατανόησαν «τη ρευστότητα και τον συνεχή επαναπροσδιορισμό τού σπιτιού» και την αβεβαιότητα τής ανθρώπινης τύχης μέσω τής καλλιτεχνικής πρωτοτυπίας και τής αναθεωρητικής ματιάς των δημιουργών. Τα συνόδευσαν οι φιλόλογοι κ. Βασιλική Δεμίρη, Ιφιγένεια Αναγνώστου και Γεωργία Νάνου.
Λεπτομέρειες και σχόλια των παιδιών για τις διδακτικές επισκέψεις αναρτήθηκαν στο ιστολόγιο τού Αρσακείου Λυκείου, στις σελίδες:
http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2017/10/blog-post_70.html
http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2017/10/blog-post_15.html
http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2017/10/blog-post_17.html
http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2017/10/biennale.html
https://arsakeio.gr/gr/thessaloniki/thessaloniki-high-school/events-activities/33784-didaktikes-episkepseis-88#sigProId0cad03ced7