Αρσάκεια Θεσσαλονίκης
Οκτώ μαθητές τής Α΄ και Β΄ τάξης τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στο 2ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο - Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (2nd ATSMUN) με θέμα «Παγκόσμια Ένταξη ή Διαχωριστική Διάκριση;» (Global Integrationor Separatistic Discrimination?), το οποίο πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών, από 27 έως 30 Απριλίου 2017.
Στο συνέδριο συμμετείχαν μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από διάφορα σχολεία σε ρόλο διπλωματών.
Το συνέδριο λειτούργησε ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
Ειδικότερα, προσομοιώθηκαν οι εργασίες των Επιτροπών τής Γενικής Συνέλευσης, τού Συμβουλίου Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε, τού Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, τού Συνδέσμου των Αραβικών Κρατών, τού Διεθνούς Δικαστηρίου τής Χάγης και τής Επιτροπής Ιστορικών Κρίσεων.
Κατά τους κανόνες τού MUN οι μαθητές συζήτησαν αποκλειστικά και μόνο στα Αγγλικά, την επίσημη γλώσσα τού συνεδρίου, εκπροσωπώντας μια χώρα που δεν ήταν η δική τους, όπως ακριβώς θα έπραττε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών.
Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα και να αποδεχτούν τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια τού 2ου ATSMUN, οι μαθητές τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης διερεύνησαν την πολιτική τής χώρας τους σε θέματα ημερήσιας διάταξης, ταυτίστηκαν με ηγετικούς ρόλους και δημιούργησαν συμμαχίες για να προτείνουν συναινετικές λύσεις με τη μορφή ψηφισμάτων.
Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν διεξοδικά φλέγοντα ζητήματα, όπως το προσφυγικό και η περίπτωση τής Συρίας, η αστάθεια στη Λιβύη και την Υεμένη, το κουρδικό ζήτημα, η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε εμπόλεμες ζώνες, η παγκόσμια φτώχια, η τρομοκρατία και το παράνομο εμπόριο λευκής σαρκός,η "πράσινη οικονομία", τα πνευματικά δικαιώματα κ.ά.
Το Συμβούλιο Ασφαλείας ασχολήθηκε με το ζήτημα τής Κύπρου.
Στην Επιτροπή τού Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου συζητήθηκαν οι κανονισμοί που διέπουν τις ξένες επενδύσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες και οι προϋποθέσεις για την παροχή οικονομικής βοήθειας μέσω δανεισμού, ενώ η προσομοίωση τού Διεθνούς Δικαστηρίου τής Χάγης ασχολήθηκε με την εκδίκαση τής υπόθεσης τής Βολιβίας εναντίον τής Χιλής όσον αφορά στην πρόσβασή τους στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω διεκδικήσιμων εμπορικών οδών. Τέλος, στην Επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων έγινε αναπαράσταση τής χρονιάς τού 1933, όταν η Ναζιστική Γερμανία δημιούργησε αναταράξεις στην Ευρώπη.
Οι μαθητές τής Α΄ τάξης που πήραν μέρος εκπροσωπώντας τη Σαουδική Αραβία ήταν οι: Μαρίνα Μαυρίδου (Social, Culturaland Humanitarian Committee), Παύλος Γεωργιάδης (Disarmamentand International Security Committee), Ελένη Τζιράκη (Economicand Financial Committee), Παναγιώτης Νεοφύτου (Πρέσβης-Ambassador & Καλύτερος Εκπρόσωπος στην Νομική Επιτροπή-  Best Delegatein Legal Committee), Αναστασία Βαλτοπούλου (Καλύτερη Μελλοντική Διπλωμάτης στο Σύνδεσμο Αραβικών Χωρών-
Best Future Diplomatinthe League of Arab States).
Η μαθήτρια τής Α΄ τάξης Χρυσαλίνα Γουλή ενσάρκωσε την ιστορική προσωπικότητα τού Αμερικανού Προέδρου Φραγκλίνου Ρούσβελτ στην Επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων και απέσπασε θετικά σχόλια, ενώ ο μαθητής τής Β΄ τάξης Θοδωρής Μπουρλής επιλέχτηκε ως δικαστής από τον έμπειρο συντονιστή τής επιτροπής τού Διεθνούς Δικαστηρίου τής Χάγης Dr Robert Stern.
Τέλος, η μαθήτρια τής Α΄ τάξης Μάγδα Κατσάνου εκπροσώπησε το Σχολείο μας σε θέση Προέδρου Επιτροπής (Committee Director) στο Συμβούλιο Οικονομικών και Κοινωνικών Θεμάτων, κατόπιν τής επιτυχημένης συνέντευξης που έδωσε στην οργανωτική επιτροπή τού συνεδρίου, και άφησε στους σύνεδρους εξαιρετικές εντυπώσεις.
Την αντιπροσωπία των μαθητών ενέπνευσαν, καθοδήγησαν και συνόδευσαν στο συνέδριο οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Βασιλική Κωσταρά και Αικατερίνη-Κυριακή Κυριακίδου.