Αρσάκεια Ιωαννίνων

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές των Αρσακείων Σχολείων Ιωαννίνων Ευθύμιο Λάμπρου (Ε΄ δημοτικού), Αλκιβιάδη-Αθανάσιο Μπάκα (Γ΄ γυμνασίου) και στη μαθήτρια Αρίστη Πέτρου (Β΄ λυκείου) που πρώτευσαν στον 2ο Αρσάκειο Διαγωνισμό Ορθογραφίας (ΑΔΟ).

Οι τρεις νικητές παρευρέθησαν, στις 29 Ιανουαρίου 2025, μαζί με τους υπόλοιπους 21 νικητές από τα υπόλοιπα σχολεία των Αρσακείων Ψυχικού, Εκάλης, Θεσσαλονίκης και Πατρών, στην τελετή βράβευσης, στο Θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού. Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε δύο φάσεις, προκριματική και τελική. Νικητής κάθε σχολείου αναδείχθηκε ο μαθητής/η μαθήτρια που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία.

Σε κλίμα γιορτής τής ελληνικής γλώσσας, κατά τη διάρκεια τής εκδήλωσης, ο Πρόεδρος των Αρσακείων Καθηγητής, κ. Γ. Μπαμπινιώτης, εμπνευστής τού διαγωνισμού, συνεχάρη τους 1.400 μαθητές από όλα τα Αρσάκεια που διαγωνίστηκαν και τους 210 εξ αυτών που προκρίθηκαν στην τελική φάση, καθώς και τους εκπαιδευτικούς τους και όσους συνετέλεσαν στην επιτυχία τού διαγωνισμού. Ακολούθως μίλησε για την αξία τής ορθογραφίας, για τη συμβολή τού γραπτού λόγου στη διαμόρφωση τού ελληνικού πολιτισμού και σχολίασε ποικιλοτρόπως τη γραφή λέξεων που δόθηκαν στους διαγωνιζόμενους φέτος. Κατά την επίδοση των βραβείων ο κ. Μπαμπινιώτης εξηγούσε από γλωσσικής πλευράς, και ενίοτε με χιούμορ, τα ονόματα όλων των βραβευομένων, κάτι που εξέπληξε ευχάριστα το κοινό που το εξέλαβε σαν ένα μικρό "ονοματολογικό" σεμινάριο.

Σκοπός τού συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών για την ορθογραφία τής ελληνικής γλώσσας, την ιδιαιτερότητά της λόγω τής μακραίωνης συνεχούς γραπτής της παράδοσης και για την αντιμετώπιση των ορθογραφικών προβλημάτων που διαπιστώνονται από την καθημερινή εμπειρία στη σχολική τάξη από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. Μέσω τού διαγωνισμού μαθητές και μαθήτριες μπορούν να ενδιαφερθούν για λιγότερο προβεβλημένους τομείς τής διδασκαλίας τής μητρικής τους γλώσσας στο ελληνικό σχολείο, όπως είναι η διαχρονία, η ετυμολογία και η πλούσια παραγωγικότητά της, και να κατανοήσουν το «πώς» και το «γιατί» τής ιστορικής ορθογραφίας  στα Ελληνικά.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές των Αρσακείων Ιωαννίνων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, μια μαθητική δοκιμασία γνώσης και, ταυτόχρονα, μια σχολική εμπειρία απόλαυσης τής γοητείας τής ορθογραφίας και τής ελληνικής γλώσσας...