Η μαθητική εικονική επιχείρηση Glovie τής Γ’ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Ιωαννίνων, με τη στήριξη τού Τμήματος Πληροφορικής τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ανέπτυξε μια πρωτότυπη ιδέα η οποία βραβεύτηκε με το 2ο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Νεανικής Επιχειρηματικότητας.
Με όραμα τη βελτίωση τής ποιότητας ζωής των ασθενών με Parkinson, οι μαθητές τής ομάδας τής Glovie αξιοποίησαν τις wearable συσκευές και ανάπτυξαν ένα «έξυπνο» γάντι και μία εφαρμογή με στόχο την αντικειμενική αξιολόγηση τού ασθενούς και την κατάλληλη προσαρμογή τής θεραπευτικής αγωγής.
Η Glovie περιλαμβάνει τρία στοιχεία: 1) το «έξυπνο» γάντι το οποίο μέσω αισθητήρων παρακολουθεί τη βραδυκινησία των ατόμων που πάσχουν από Parkinson, 2) την εφαρμογή που αλληλεπιδρά με το «έξυπνο» γάντι στέλνοντας σημαντικά δεδομένα στον θεράποντα ιατρό, 3) το εργαλείο τού ιατρού το οποίο λαμβάνει τα δεδομένα που του στέλνονται.
Βασικό πλεονέκτημα τής Glovie είναι ότι η αξιολόγηση των συμπτωμάτων γίνεται απλά παίζοντας παιχνίδια (gamification). Ο ασθενής παίζει χρησιμοποιώντας το «έξυπνο» γάντι και στέλνει τα αποτελέσματα στον θεράποντα ιατρό του.
Το gamification είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα τής Glovie και σε σχέση με τον ανταγωνισμό: παρέχει συνεχή και άμεση επικοινωνία με τον ιατρό και η συσκευή, δηλαδή το γάντι, μπορεί πολύ εύκολα να φορεθεί από τον ασθενή.
Η Glovie θα πωληθεί σε φαρμακευτικές εταιρείες στοχεύοντας στην πώληση 100 συσκευών τον πρώτο χρόνο. Τα μέλη της έχουν προβλέψει αύξηση 100% των πωλήσεων κάθε χρόνο για τα πρώτα 5 χρόνια.
Υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση», το οποίο υλοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είναι η κ. Ιωάννα Μερτζάνη, καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση», το οποίο υλοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είναι η κ. Ιωάννα Μερτζάνη, καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας.