Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30

Με πρωτοβουλία τής Διευθύντριας τού Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού κ. Νέλλης Παππά, φιλολόγου PhD, και τού Διευθυντή τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών και Συντονιστή Φυσικών Επιστημών τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Μάνου Πετράκη, Φυσικού PhD, και σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Επαγγελματικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Δυτικής Ελλάδος, διοργανώθηκαν τρία δίωρα επιμορφωτικά διαδικτυακά σεμινάρια με θέμα «Ανεστραμμένη τάξη: δίδαξε με αναστροφή - μάθε με συμμετοχή», στις 23 Νοεμβρίου, στις 14 Δεκεμβρίου 2022 και στις 11 Ιανουαρίου 2023.

Τα σεμινάρια αυτά, τα οποία παρακολούθησαν πάνω από 600 εκπαιδευτικοί διαφόρων βαθμίδων και ειδικοτήτων από όλη την Ελλάδα (μέχρι και από την ακριτική Χάλκη), συνιστούν ολοκληρωμένη πρόταση διαφοροποιημένης μάθησης σχετικά με το μοντέλο τής ανεστραμμένης τάξης.

Αρχικά ο δρ Σπυρίδων Παπαδάκης, Οργανωτικός Συντονιστής ΣΕΕ Πληροφορικής, έθεσε το θεωρητικό πλαίσιο και μίλησε αναλυτικά για τα στάδια εφαρμογής τού μοντέλου.

Κατόπιν, τη σκυτάλη πήραν οι εισηγητές κ. Νικόλαος Μακροδήμος, ΠΕ70, MΕd, με θέμα «Τεχνολογία και Ανεστραμμένη Τάξη» και «Εκπαιδευτικά Σενάρια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»Θεοδοσία Κλουκίνα, ΠΕ02, και Νικόλαος Γιαννακόπουλος, ΠΕ04.02, MSc, MΕd, εκπαιδευτικός στο Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, με θέμα «Εκπαιδευτικά σενάρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», καθώς και η δρ Αγγελική Γαριού, ΣΕΕ Φυσικών Επιστημών, με θέμα «Η πρόκληση τής Ανεστραμμένης τάξης: πλεονεκτήματα και προβληματισμοί».

Οι εισηγητές και εισηγήτριες, με διαφάνειες, βίντεο και πλούσιο εποπτικό υλικό, ανέπτυξαν πλήρως το καινοτόμο μοντέλο τής ανεστραμμένης τάξης για όλες τις βαθμίδες και τα διδακτικά αντικείμενα.

Μέσα από συγκεκριμένα διδακτικά σενάρια, ερωτήσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, εκτενή βιβλιογραφική τεκμηρίωση, τροφοδότηση από εφαρμογές τού μοντέλου σε σχολεία εντός και εκτός Ελλάδος, προτάσεις για δοκιμή στη σχολική πράξη, με σχεδιασμό και ανατροφοδότηση μαθήματος, αναφορά σε ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία, έδωσαν σαφή και πλήρη εικόνα για τα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή τού μοντέλου στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Τα τρία επιμορφωτικά σεμινάρια αποτέλεσαν επιτυχή συνδιοργάνωση δύο Αρσακείων Λυκείων και ενός καταξιωμένου δημόσιου φορέα, τού Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Δυτικής Ελλάδος.

Αποτέλεσε, επίσης, ευκαιρία για γόνιμη ανταλλαγή απόψεων εκπαιδευτικών από διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα και έμπρακτη επιβεβαίωση τής διάθεσης των μελών τής εκπαιδευτικής κοινότητας για καινοτόμες δράσεις στη σχολική πράξη.

Η απήχηση των σεμιναρίων, καθώς σε κάθε σεμινάριο συνδέονταν σταθερά πάνω από 550 εκπαιδευτικοί, αλλά και η εξαιρετικά θετική ανατροφοδότηση αποδεικνύει την επιθυμία των εκπαιδευτικών και για άλλες επιμορφωτικές δράσεις σχετικά με εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών.

Ενδεικτική τού επιπέδου, τέλος, τής συγκεκριμένης επιμόρφωσης αποτελεί η ευχαριστήρια επιστολή τού διευθυντή Γυμνασίου-Λυκείου Χάλκης, ο οποίος επισημαίνει ότι, έχοντας παρακολουθήσει πολλές επιμορφώσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό για το συγκεκριμένο θέμα, θεωρεί ότι η συγκεκριμένη ήταν μακράν η καλύτερη!