Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
patrikiosΜε ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ποιητική συνάντηση τού Τίτου Πατρίκιου με τους μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών, την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014, στο αμφιθέατρο τής Εστίας Επιστημών, στο Πλατάνι.
Ένας βαθύτατα πολιτικός ποιητής, με την αριστοτέλεια έννοια τού όρου, εμπλουτίζει τη σκέψη του με οράματα σε πανανθρώπινη εμβέλεια. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η αναζήτηση τής αλήθειας, αλλά παράλληλα είναι και ένας βαθιά ερωτικός ποιητής.
Ο λόγος για τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, που τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών και ενέπνευσε τους μαθητές με τη μοναδική ήρεμη σοφία του.
Η συνέπεια και η ευθυκρισία είναι τα χαρακτηριστικά του, όπως και η διαφάνεια, που σημαίνει σεβασμό των ουσιαστικών αξιών, αλλά και περιφρόνηση για κάθε τι επίπλαστο, γεγονός που αποτελεί στάση ζωής για τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο. Οι στίχοι του είναι οι καθημερινές του σκέψεις που εκφράστηκαν με τον πλέον ευκρινή τρόπο σε όλους όσοι παρευρέθησαν στην εκδήλωση.
Αναφέρθηκε στον ρόλο τού ποιητή παραλληλίζοντάς τον με τον γεφυροποιό. Κάθε λέξη, είπε χαρακτηριστικά, είναι μια πέτρα που θα πρέπει να μπει στη σωστή θέση. Και είναι εξίσου δύσκολο να βρεις και τη σωστή λέξη και τη σωστή θέση, αν θες να είναι επιτυχής η προσπάθεια τής γεφύρωσης.
Δήλωσε πεισματικά αισιόδοξος για την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι βάλλεται συνεχώς από τους ξένους. Την αισιοδοξία του τη στήριξε σε τρία παραδείγματα: ότι στη Σητεία τής Κρήτης οι παραγωγοί λαδιού έφτιάξαν τόσο θαυμάσιο λάδι και το προώθησαν τόσο ωραία, που στο Παρίσι κάνουν ουρές για να το πάρουν. Στη Νάουσα οι παραγωγοί κρασιού πήγαν στην Κίνα, οι Κινέζοι αναγνώρισαν την ποιότητα τού κρασιού τους και κάνουν ένα πρώτο συμβόλαιο για έντεκα εκατομμύρια μπουκάλια. Και το τρίτο, οι κοπέλες τής Εθνικής ομάδας water polo που πήραν το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αν αυτά τα τρία μικρά περιστατικά τα επεκτείνουμε ο καθένας στον τομέα και στον χώρο του, θα ξεπεράσουμε την κρίση. Αν όχι, θα μας καταπιεί.
Κατέκρινε με τον ιδιαίτερο τρόπο του την πολιτική αδιαφορία, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των μαθητών και, τέλος, άσκησε κριτική σε όσους επιτρέπουν να διαιωνίζεται μια τέτοια κατάσταση.

patrikios
Τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών

έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν

στην εορταστική εκδήλωση

για την επέτειο τής 25ης Μαρτίου 1821

που θα πραγματοποιηθεί

τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014 και ώρα 8:30 π.μ.

στον χώρο τού Αμφιθεάτρου τής Εστίας Επιστημών.
programma1st page
  Κλικ στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα τής γιορτής
Από τη Γέννηση στη Βάπτιση
Χριστουγεννιάτική συναυλία από μαθητές των Αρσακείων Σχολείων Πατρών πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, στον ιερό ναό τού Αγίου Ανδρέου εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων. Στην εκδήλωση παρευρέθη και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, ο οποίος και μίλησε επικαίρως.
Στο πρώτο μέρος τής συναυλίας η χορωδία από μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων τού Δημοτικού, υπό τη διεύθυνση τής καθηγήτριας Μουσικής κ. Πέπης Σουβαλιώτη, απέδωσε τα άσματα «Minuit Chretiens, Χριστός Σωτήρ», σε μουσική Adolphe Adam και ελληνικούς στίχους Πωλ Μενεστρέλ, και «Angels Carol, Κάλαντα των Αγγέλων», σε μουσική John Rutter και ελληνικούς στίχους Πέπης Σουβαλιώτη. Σολίστ ήταν η Χρυσούλα Θεοδοσοπούλου.

1 2 Page_1
2 Page_2
2 Page_3
2 Page_4

Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ό,τι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτίσ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!

Κι αν λίγη δύναμη μέσ’ το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θέμελα βάλε τώρα πιο βαθιά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.

Σκάψε βαθιά. Τι κι αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη,
Υπομονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

Kωστής Παλαμάς

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά με την πρόκληση συντελεσμένων αλλαγών που αφορούν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στη Β/θμια Εκπαίδευση και κατ’ επέκταση συνιστούν νέες προκλήσεις, στις οποίες καλούμαστε να ανταποκριθούμε.

Έχει περάσει ανεπιστρεπτί ο καιρός που ο δάσκαλος ήταν και θεωρούνταν ο μόνος φωτεινός παντογνώστης που κανένας δεν μπορούσε να αμφισβητήσει ή να διαφωνήσει με τις απόψεις του. Η εποχή που με τη δασκαλοκεντρική διδασκαλία του πίστευε ότι θα μπορούσε να κάνει το μάθημά του και να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις του στους μαθητές του.

Σήμερα, έπειτα από τις τεράστιες αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε όλους τους τομείς της ζωής μας και επηρέασαν σε πολύ μεγάλο βαθμό και τη διδασκαλία σε όλες της τις διαστάσεις, μπορούμε να πούμε ότι ο ρόλος του δασκάλου, όχι μόνο άλλαξε σημαντικά, αλλά θα πρέπει και να αναπροσαρμόζεται κάθε φορά, όταν οι συνθήκες θα το απαιτούν. Έτσι, θα μπορεί πάντα να είναι λειτουργικός και να επιτελεί αυτό το δύσκολο και ουσιαστικό έργο με όσο το δυνατόν περισσότερη υπευθυνότητα, ευελιξία και να πετυχαίνει πάντα τα μέγιστα θετικά αποτελέσματα.

Με το υπεύθυνο παιδαγωγικό έργο που επιτελείται στα Σχολεία της Φ.Ε. είμαστε σίγουροι ότι και αυτή η χρονιά θα είναι δημιουργική και ελπιδοφόρα, δεδομένου ότι το έργο μας διέπεται από τις αξίες της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης που αποτελούν θεμέλια της σχολικής κοινότητας και στηρίζουν την καλή συνεργασία εκπαιδευτικών – μαθητών/-τριών και γονέων.

Καλή Σχολική Χρονιά!

Η Διευθύντρια
και ο Σύλλογος Καθηγητών
του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών

Afisa kavafi1
pasx efxes gymp1
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ

Αγ. Παρασκευής, Πλατάνι Ρίου, 265 04

Tηλ. κέντρο: 2610-990350 / Εσ. 515

gym-p@arsakeio.gr


Θἐση των Αρσακείων Σχολείων Πάτρας στο Google Maps

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη
Η φυσιογνωμία τού δασκάλου

"Το οποιοδήποτε επάγγελμα, όταν ασκείται με επίγνωση, φορτώνει στους ώμους τού ανθρώπου ευθύνες, άλλοτε μεγαλύτερες και άλλοτε μικρότερες. Ανεύθυνο δεν είναι κανένα. Και αν για τις ευθύνες του ο επαγγελματίας δεν καλείται να δώσει λόγο στις δικαστικές Αρχές ή σε άλλους αντιπροσώπους τής εξουσίας, θα υποστεί τον έλεγχο από τον εαυτό του, από τη δική του συνείδηση [...]. Κανένα έργο δεν είναι τόσο φορτωμένο με βαριές, βαρύτατες ευθύνες όσο το παιδευτικό, το έργο τού δασκάλου. Η έννοια τού «δασκάλου» χρειάζεται πολλές διευκρινήσεις.

Δάσκαλος δεν είναι εκείνος που μαθαίνει στα παιδιά μας τα σχολικά «γράμματα», καλούς τρόπους ή μουσική, κολύμπι, ξιφασκία και άλλα αθλητικά ή ψυχαγωγικά παιγνίδια. Αυτά τα «μαθήματα» είναι εξωτερικά, μένουν στην επιφάνεια, σαν τα ρούχα που φορούμε (και τα αλλάζουμε ή τα πετούμε). Δεν εισχωρούν παραμέσα, στην ψυχή μας, δεν μας πλάθουν, δεν διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε προσωπικότητά μας: το πνεύμα, το ήθος, τον χαρακτήρα μας. (Πόσο εύκολα λέγονται αλλά δύσκολα εννοούνται αυτές οι κομψές λέξεις...).