exosrtefeiaΤο Σχολείο δεν είναι μόνο φορέας γνώσης, όπως αυτή προβάλλεται μέσα από ένα αυστηρό αναλυτικό πρόγραμμα, το Σχολείο είναι φορέας παιδείας και πολιτισμού, που θα καλλιεργήσει τις ψυχές των νέων, θα διαμορφώσει και θα σφυρηλατήσει τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους με αξίες και ιδανικά, που θα φωτίζουν τον δύσβατο δρόμο της μετέπειτα πορεία τους. Το Σχολείο είναι ο χώρος όπου ο μαθητής θα εκφράσει τις ανησυχίες του, θα ανακαλύψει τις δεξιότητές του, θα αναδείξει τα ταλέντα του και θα εμπνευστεί από άξιους και φωτισμένους δασκάλους.

Τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών, ως φορέας εκπαίδευσης και πολιτισμού, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με αρχές και αξίες που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν αποτέλεσαν τη βάση για ιδιαίτερα σημαντικά επιτεύγματα.

Στις τρεις βαθμίδες του Σχολείου εφαρμόζονται σύγχρονα και πρωτοποριακά προγράμματα σπουδών καλύπτοντας απόλυτα τον αμιγώς μαθησιακό ρόλο του Σχολείου. Αυτό επιτυγχάνεται (α) με την οργάνωση των μαθημάτων σε ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα, στην οποία περιλαμβάνονται φύλλα εργασίας και πλήθος διαδραστικών ασκήσεων, (β) με το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό και ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης, ευέλικτες ζώνες ή ζώνες πολιτισμού ή ενίσχυση των μαθημάτων αυξημένης δυσκολίας στη βαθμίδα του Λυκείου, (γ) με την ενίσχυση των ξένων γλωσσών, ώστε οι μαθητές να αποκτούν τα διπλώματά τους μέσα από τη διδασκαλία που πραγματοποιείται στο Σχολείο.

Επιπροσθέτως, συμμεριζόμενοι το χρέος που έχουμε ως εκπαιδευτικοί, συναισθανόμενοι το ρόλο που οφείλει ένα τέτοιο Σχολείο να διαδραματίσει σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, και έχοντας γίνει αποδέκτες των μηνυμάτων που εναγωνίως εκπέμπει η κοινωνία, αναλαμβάνουμε δράσεις. Δράσεις καινοτόμες που άλλοτε εμπλουτίζουν την σχολική πραγματικότητα και άλλοτε αναδεικνύουν το Σχολείο ως ένα κέντρο παιδείας και δημιουργίας. Δράσεις που δεν καθηλώνουν τον μαθητή σε ένα θρανίο, δημιουργώντας ένα εικονικό αποστειρωμένο περιβάλλον, απομονωμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, αλλά δράσεις που τον ενεργοποιούν, του παρέχουν σημαντικά ερεθίσματα, τον μετατρέπουν σε πρωταγωνιστή και τον καθιστούν το κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

(α) Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά, Διεθνή και Παναρσακειακά συνέδρια, όπως το Industrial Technologies 2014” http://www.industrialtechnologies2014.eu/  που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2014 στο Μέγαρο Αθηνών, στα πλαίσια της ανάληψης της Προεδρίας της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  το Διεθνές συνέδριο Κρυσταλλογραφίας (CTSB & HeCrA7) που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης τον Σεπτέμβριο του 2014 (http://www.ctsb-hecra7.eu/index.html ), το 4ο Παναρσακειακό Συνέδριο «Αγώνας και Αγώνες. Πρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμό» ( http://www.arsakeio.gr) που θα πραγματοποιηθεί στις 25-26 Απριλίου 2015 στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία στην Αθήνα.

(β) Συμμετοχή στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ΣΕΝ. Είναι ένα πρόγραμμα του Υπ. Παιδείας και έχει ως σκοπό να γεφυρώσει την σχολική αίθουσα με τον επιχειρηματικό κόσμο. Το πρόγραμμα βοηθά τους νέους να αποκτήσουν βασικές γνώσεις που αφορούν τον κόσμο των επιχειρήσεων, να εντρυφήσουν και να εξοικειωθούν με έννοιες όπως η οικονομία, το κέρδος, η παγκοσμιοποίηση, να κατανοήσουν την έννοια της επιχειρηματικότητας, το ρόλο των επιχειρήσεων στην παγκόσμια οικονομία, την αξία της ανταγωνιστικότητας και της καινοτομίας παράλληλα με την ευθύνη και το σεβασμό που πρέπει να δείχνουν οι επιχειρήσεις για την ηθική λειτουργία τους και την ευθύνη που πρέπει να δείχνει το κράτος στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ανταγωνιστική λειτουργία των επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά.

(γ) Συμμετοχή σε παγκόσμια προγράμματα όπως αυτό της Formula1 με την ομάδα του σχολείου μας την ARTνα συμμετέχει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο διαγωνισμό. Μέσα από την συγκεκριμένη δράση οι μαθητές προσεγγίζαν τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά με βιωματικό τρόπο, ερευνούν και εφαρμόζουν τις σύγχρονες τεχνολογίες στον τομέα της κατασκευής, καλλιεργούν το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, την επιμονή και τη συνεχή προσπάθεια για την επίτευξη κοινών στόχων.

(δ) Συμμετοχή σε προγράμματα M.U.N. (ModelUnitedNations). Είναι προσομοιώσεις μοντέλων των Ηνωμένων Εθνών, που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με συνομήλικούς τους από όλη την Ευρώπη και να συζητήσουν για σημαντικά θέματα που αφορούν την ανθρωπότητα, εκπροσωπώντας τις θέσεις μιας χώρας, όπως ακριβώς γίνεται και στις κανονικές συνεδριάσεις των Ηνωμένων Εθνών.

Οραματιζόμαστε και στοχεύουμε σε ένα βιωματικό Σχολείο που δίνει στους μαθητές ευκαιρίες να αναδείξουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να αποκτήσουν εμπειρίες και γνώσεις που θα αποβούν ιδιαίτερα χρήσιμες στην πορεία τους στο μέλλον.



Συνεργασία με Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών


prytanis patra
Κλικ στην εικόνα
για να δείτε το δημοσίευμα
Ένας από τους βασικούς άξονες πάνω στον οποίο στηρίζουμε την προσπάθειά μας για εξωστρέφεια και καινοτομία είναι η συνεργασία με τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών και τη διοργάνωση Θερινών Σχολείων και Σεμιναρίων. Σε αυτά τα θερινά σχολεία οι μαθητές μας εξοικειώνονται με το περιβάλλον του Πανεπιστημίου, εμπνέονται από άξιους ακαδημαϊκούς δασκάλους και ενημερώνονται με τρόπο άμεσο και βιωματικό για  προωθημένες επιστημονικές εφαρμογές προκειμένου με πληρέστερη κατάρτιση και ασφαλέστερα κριτήρια να μπορούν να επιλέγουν τη μελλοντική επιστημονική τους πορεία.

Ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια την συνεργασία μας με το Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού (LMS) του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών, διευθυντής του οποίου είναι ο Καθηγητής κ. Γ. Χρυσολούρης και υπεύθυνος καθηγητής των προγραμμάτων στα οποία συμμετείχαμε, ο Αναπληρωτής καθηγητής κ. Δ. Μούρτζης. Η εμπειρία από αυτή τη συνεργασία είναι μοναδική, καθώς πρόκειται για ένα από πιο προηγμένα Εργαστήρια στην Ευρώπη, όπου τα πάντα λειτουργούν σχεδόν αυτοματοποιημένα, όπως προδίδει και ο τίτλος του Εργαστηρίου. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν:

(α) η διοργάνωση σεμιναρίων για εκμάθηση λογισμικών προγραμμάτων υψηλών απαιτήσεων,

(β) η συνεχής στήριξη και παροχή τεχνογνωσίας στα πλαίσια του παγκόσμιου προγράμματος Formula1 που συμμετέχει το Σχολείο μας,

(γ) η συμμετοχή μας και διάκριση στο Ευρωπαϊκό συνέδριο "Industrial Technologies 2014", το οποίο διοργανώθηκε από το LMS,

(δ) τη διοργάνωση ενός SUMMERSCHOOLπου πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά, στη διάρκεια του οποίου οι μαθητές μας εντάχτηκαν στα επιμέρους τμήματα του Εργαστηρίου, εκπαιδεύτηκαν και στο τέλος παρουσίασαν την εργασία που είχαν εκπονήσει.

Διεύρυνση της Συνεργασίας με περισσότερα Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών

(1)                 Με το Εργαστήριο Θεωρητικής Ηλεκτροτεχνίας και Ενσύρματης Τηλεπικοινωνίας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών με υπεύθυνους των προγραμμάτων, τον Καθηγητή κ. Θ. Αντωνακόπουλο και τον Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Ε. Δερματά καθηγητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών. Σε αυτό το Θερινό Σχολείο, οι μαθητές μας εκπαιδεύτηκαν σε ένα λογισμικό υψηλών απαιτήσεων και προδιαγραφών, την MATLAB και στη συνέχεια ανέπτυξαν εφαρμογές σχετικές με τις Φυσικές Επιστήμες με την βοήθεια των συναδέλφων της αντίστοιχης ειδικότητας του Σχολείου μας.

(2)                 Ιδιαίτερα σημαντική επίσης είναι η συνεργασία με το Εργαστήριο Κρυσταλλογραφίας Ακτίνων Χ / Δομικής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την Λέκτορα κ. Ε. Μαργιωλάκη. Σε αυτό το SUMMERSCHOOL, οι μαθητές μας αφού εκπαιδεύτηκαν, πραγματοποίησαν πειράματα με πρωτεΐνες τα αποτελέσματα των οποίων τα παρουσίασαν σε Διεθνές Συνέδριο Κρυσταλλογραφίας που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο στο Ηράκλειο Κρήτης.

(3)                 Συνεργασία έχουμε επίσης με το Εργαστήριο Μελέτης Νεοελληνικών Διαλέκτων του Τμήματος Φιλολογίας (ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ) και με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Α. Ράλλη. Στο σεμινάριο αυτό, η έναρξη του οποίου προγραμματίζεται για τον επόμενο μήνα, οι μαθητές, αφού πρώτα ενημερωθούν στη συνέχεια θα ασχοληθούν με καταγραφή διαλεκτικών στοιχείων, που θα συγκεντρώσουν απευθυνόμενοι σε διαλεκτόφωνους τόσο από την περιοχή μας αλλά και ευρύτερα.

(4)                 Συνεργασία με το τμήμα Αρχιτεκτονικής με υπεύθυνους καθηγητές την κ. Α. Πρώιμου και τον κ. Π. Μπαμπασίκα. Εδώ είχαμε την δημιουργία μικτών ερευνητικών ομάδων, μαθητών και φοιτητών, και εκπονήθηκαν χωροταξικές μελέτες της πόλης των Πατρών.

(5)                 Σημαντική είναι η συνεργασία με το Εργαστήριο Σεισμολογίας του Τμήματος Γεωλογίας με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Ε. Σώκο. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, στο σχολείο μας έχει εγκατασταθεί σεισμογράφος και μετεωρολογικός σταθμός και έχει ως στόχο την συλλογή και την διάχυση της πληροφορίας σε ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επιπλέον, θα δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές μας να εξοικειωθούν με πειραματικές μετρήσεις και να τις αξιοποιήσουν σε εργασίες, project  και μαθητικά συνέδρια.

Όλες αυτές οι συνεργασίες ήταν ιδιαίτερα πετυχημένες και το σχολικό έτος 2014-2015 θα συνεχιστούν και θα εμπλουτιστούν με τις ακόλουθες συνεργασίες:

(6)                 Με το Εργαστήριο Οικολογίας και Διαχείρισης Βιοποικιλότητας του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Πανεπιστημίου Πατρών. Αυτή η συνεργασία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού προγράμματος COBWEB (Citizen Observatory WEB, http://cobwebproject.eu/ ) και θα είναι χρονικής διάρκειας δύο ετών. Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο καθηγητής κ. Δημόπουλος και η ερευνητική ομάδα πλαισιώνεται από καθηγητές του συγκεκριμένου τμήματος και μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Το COBWEB εφαρμόζεται πιλοτικά στο παγκόσμιο δίκτυο Αποθεμάτων Βιόσφαιρας (UNESCO). Η αρχική εφαρμογή θα είναι στην Ουαλία και στη συνέχεια στη Γερμανία και στην Ελλάδα (Εθνικοί Δρυμοί Ολύμπου και Σαμαριάς).

Η συνεργασία με το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πάτρας θα περιλαμβάνει επισκέψεις μελών της επιστημονικής ομάδας του προγράμματος στο σχολείο με στόχο την ενημέρωση και κατάρτιση της ομάδας των μαθητών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, μετάβαση των μαθητών στο πεδίο (Βιογενετικό απόθεμα Ολύμπου ή/και Σαμαριάς) με στόχο τη συγκέντρωση της περιβαλλοντικής πληροφορίας, επεξεργασία αυτής της πληροφορίας και πιθανή παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε Συνέδρια.

Βασικοί στόχοι αυτής της συνεργασίας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος μέσω της συμμετοχικής διαδικασίας, η ενημέρωσή τους για τους τρόπους καταγραφής και επεξεργασίας της περιβαλλοντικής πληροφορίας με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και η εξοικείωσή τους με καινοτόμες μεθόδους παρακολούθησης βιοτικών παραμέτρων.

(7)                 Η έναρξη συνεργασίας του Σχολείου με το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών είναι γεγονός. Υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος θα είναι ο κ. Νταβλούρος, Αν. Καθηγητής Παθολογίας – Καρδιολογίας του Τμήματος της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου και οι συνεργάτες του, η κ. Α. Καρατζά, Επίκουρος Καθηγήτρια παιδιο-καρδιολογίας, και ο κ. Κ. Γυφτόπουλος, Αν. Καθηγητή Ανατομίας. Το αρχικό πλάνο του προγράμματος περιλαμβάνει:

Γνωριμία των μαθητών με τα εργαστήρια βασικών επιστημών, γνωριμία με το νοσοκομείο (οργάνωση-τρόπος λειτουργίας, επείγοντα, τμήματα απεικόνισης, εργαστήρια, χειρουργεία, κλινικές), καθώς και την εκπόνηση ενός Κλινικού project σε μία από τις κλινικές (Παθολογία, Καρδιολογία, ή Παιδιατρική).

(8)                 Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης των μαθητών μας σε θέματα περιβάλλοντος, καλλιεργώντας την έννοια του εθελοντισμού και της περιβαλλοντικής συνείδησης, προγραμματίζουμε στο τέλος του μήνα δενδροφύτευση στο χώρο του Σχολείου με τη συμμετοχή των μαθητών όλων των βαθμίδων, των γονέων και τμήματος προσκόπων, σε συνεργασία με τον κ. Στιβανάκη, Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και με την παρότρυνση του Αναπληρωτή Πρυτάνη Υποδομών και Αειφορίας, Καθηγητή του Τμήματος Χημικών Μηχανικών κ. Γ. Αγγελόπουλο.

Η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων του Αρσακείου Λυκείου Πατρών συγχαίρει τους μαθητές που συμμετείχαν στα θερινά σχολεία, καθώς και όλους τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στις καινοτόμες δράσεις που προγραμματίζουμε αφιερώνοντας προσωπικό χρόνο και κόπο.

Ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, Καθηγήτρια του Τμήματος Ιατρικής κ. Βενετσάνα Κυριαζοπούλου, τον Αναπληρωτή Πρυτάνη Διεθνών και Ακαδημαϊκών θεμάτων, Καθηγητή του Τμήματος Χημείας κ. Ν. Καραμάνο που με την παρουσία τους στην εκδήλωση παρουσίασης των προγραμμάτων των Θερινών Σχολείων που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του 2014, επισημοποίησαν και επισφράγισαν την συνεργασία του Σχολείου μας με τα προαναφερθέντα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών.

Ο Διευθυντής
του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών
Εμμανουήλ Πετράκης
Φυσικός PhD