Αγώνας και Αγώνες
Πρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμό

Το Σάββατο 25 Απριλίου και την Κυριακή 26 Απριλίου 2015 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης το 4ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: «Αγώνας και Αγώνες: Πρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμό».

Στόχοι τού συνεδρίου ήταν οι μαθητές:
• Να αναγνωρίσουν την ιστορική διαδρομή αγώνων που διεξάγονται μέχρι σήμερα ή έχουν μετεξελιχθεί.
• Να συσχετίσουν την επιστημονική έρευνα με την έννοια τού αγώνα.
• Να διερευνήσουν ατομικές ή συλλογικές μορφές αγώνα, θεσμοθετημένες ή μη, και να προσεγγίσουν την έννοια τού συναγωνισμού και τού ανταγωνισμού.
• Να ανακαλύψουν διαφορετικές πρακτικές ή μέσα αγώνα.
• Να συμμετάσχουν οι ίδιοι σε αγώνες και να καταγράψουν την εμπειρία τους (Ρητορικοί αγώνες, Α.ΛΟ.ΤΕ. κ.ά.)
• Να αξιολογήσουν τη σημασία τής επιτυχίας ή τής αποτυχίας και τον τρόπο που το άτομο και η κοινωνία διαχειρίζονται αυτές τις καταστάσεις.
• Να κατανοήσουν βιωματικά και ομαδοσυνεργατικά τις διαδικασίες που αφορούν στην παρουσίαση μιας εργασίας σε ένα επιστημονικό μαθητικό συνέδριο: να ερευνήσουν τη βιβλιογραφία, να συλλέξουν τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν και να εκπονήσουν μια εργασία. Στη συνέχεια να δημιουργήσουν μια ηλεκτρονική προβολή με τα αποτελέσματα τής έρευνάς τους και να την παρουσιάσουν ενώπιον μαθητικού και επιστημονικού κοινού.
• Να εκφραστούν με ποικίλες μορφές δημιουργίας έχοντας ως αφετηρία τον προβληματισμό τους σχετικά με την έννοια και τις μορφές τού αγώνα.

Κάθε συνεδρία αναφερόταν σε διαφορετικές μορφές αγώνα (τού ατόμου ή τής κοινωνίας, τής επιστήμης ή τής τέχνης) και αγώνων (θεσμοθετημένων, οργανωμένων, συστηματικών μορφών αγώνα), όπως είναι ο αγώνας επιβίωσης, ο αγώνας για την υπέρβαση ατομικών αναπηριών, ο αγώνας για τη διαμόρφωση ταυτότητας, πρότυπα αγώνα, οι εθνικοί αγώνες, οι αγώνες στον εργασιακό και τον κοινωνικό στίβο, οι αγώνες για το παιδί, για τη γυναίκα, για την προστασία τής φύσης, ο αγώνας στον χώρο των επιστημών τής υγείας, ο αγώνας στον χώρο των τεχνολογιών, τής φυσικής, των μαθηματικών, οι αγώνες στη σχολική κοινότητα, οι αθλητικοί αγώνες, οι αγώνες μουσικής, γλώσσας, ζωγραφικής κ.λπ.
Στην Επιστημονική Επιτροπή τού Συνεδρίου και ως προεδρεύοντες στις ζώνες των συνεδριών συμμετείχαν και εφέτος πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και διακεκριμένοι επιστήμονες από διαφορετικούς επιστημονικούς χώρους (φυσική, ιατρική, φιλοσοφία, ιστορία, κοινωνιολογία, ψυχολογία κ.ά.), ερευνητές αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών και επιστημονικών ιδρυμάτων/οργανισμών, άνθρωποι τής τέχνης και τού πνεύματος (συγγραφείς, μουσικοσυνθέτες, ποιητές).

Δυναμική ήταν η παρουσία τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών στο συνέδριο. Συγκεκριμένα έλαβαν μέρος 40 μαθητές τού Σχολείου, οι οποίοι, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους, εκπόνησαν και παρουσίασαν αξιόλογες εισηγήσεις, αναρτήσεις, δραματοποιήσεις, πολυσέλιδο αφιέρωμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες και σχετικό e-book, αλλά και εικαστικές δημιουργίες με θέμα τους τραγικούς αγώνες.

Ειδικότερα οι παρουσιάσεις των μαθητών τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών ήταν οι ακόλουθες:

«Χρωματογραφικές μέθοδοι διαχωρισμού: Ένας αγώνας επιστήμης από τον κόσμο τής Χημείας»
Βιολέττα Αντωνοπούλου, Ελένη Θεοδωροπούλου, Μαρία Κατσικοπούλου, Ιωάννα Μεσσάρη, Μαγδαληνή Παπαδοπούλου (Β΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Νικόλαος Γιαννακόπουλος

«Αγώνας ζωής ατόμων με προβλήματα όρασης»
Θεανώ Ανδρουτσέλη, Δανάη Αντωνακοπούλου, Ελπίδα Ταξιάρχη (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτριος Βλαχοδημητρόπουλος

«Αγώνας ζωής ατόμων με προβλήματα ακοής»
Θεοφιλά Όλγα, Θούα Ηλιοστάλακτη, Καραζέρη Ζωή (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτριος Βλαχοδημητρόπουλος

«Παραδείγματα ανθρώπων που “νίκησαν” τις πιθανότητες»
Ανδρέας Βλασταράς, Μαρίλια Μαγειροπούλου, Ιάσονας Μπατιστάτος, Γεράσιμος Στεφανάτος, Δήμητρα Τσονοπούλου, Διονυσία Φιντριλή (B΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτριος Βλαχοδημητρόπουλος

«Τραγικοί Αγώνες: Θρησκευτικά, πολιτικά και ιδεολογικά στοιχεία»
Σοφία Αγαλιώτη, Θεανώ Ανδρουτσέλη, Δανάη Αντωνακοπούλου, Ελπίδα Ταξιάρχη (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κατερίνα Γεωργίου, Χαρά Παλυβού

«Eυ αγωνίζεσθαι: Απαραίτητο στοιχείο των σύγχρονων αθλητικών δραστηριοτήτων»
Σοφία Θεοδωροπούλου, Ζωή Καραζέρη, Παναγιώτα Μπουζούκα (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Θεοδωρόπουλος

«Θρησκεία – πίστη – άσκηση»
Ηλιοστάλακτη Θούα, Ιουλίτα Αθανασοπούλου, Νίκη Παλούμπη, Όλγα Θεοφιλά, (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Σπύρος Σκιαδαρέσης

«Αγώνας για την εκπαίδευση στις αναπτυσσόμενες χώρες»
Φοίβος Γούδας, Κολομόνδος Βασίλειος, Ντόντης Φίλιππος, (Β΄ τάξη)
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μαρία Ντζελβέ, Ελένη Τερζή

«Αγώνας ενάντια στο παλαιό καθεστώς – Γαλλική Επανάσταση»
Ιουλίτα Αθανασοπούλου, Ελένη Καρούμπαλου, Νίκη Παλούμπη, Γεράσιμος Στεφανάτος (Β΄ & Γ΄ τάξεις)
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Αγγελική Παπαδημητροπούλου, Ελένη Χαραλαμποπούλου

«Ψηφιακός και αναλογικός κόσμος: Αγώνας αντιπαλότητας ή συνύπαρξης;»
Δανάη Αντωνακοπούλου, Ελπίδα Ταξιάρχη, Ηλιοστάλακτη Θούα, Παναγιώτα Μπουζούκα (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Φιλοποίμην Αλεβίζος

«Η προσπάθεια τού ανθρώπου να αποκτήσει το τέλειο σώμα: Η περίπτωση τής σωματοδιάπλασης (bodybuilding)»
Ιουλίτα Αθανασοπούλου, Όλγα-Μαρία Θεοφιλά, Ηλιοστάλακτη Θούα, Νίκη Παλούμπη (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος καθηγητής: Νικόλαος Γιαννακόπουλος

«Διατροφικές συνήθειες, χρήση και αναγκαιότητα των συμπληρωμάτων διατροφής στην απόδοση των αθλητών τού Body Building»
Σοφία Αγαλιώτη, Θεανώ Ανδρουτσέλη, Δανάη Αντωνακοπούλου, Ελπίδα Ταξιάρχη (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνος Καθηγητής: Νικόλαος Γιαννακόπουλος

«Ευ αγωνίζεσθαι – Ύμνος στους Ολυμπιακούς Αγώνες»
Σοφία Αγαλιώτη, Ιουλίτα Αθανασοπούλου, Θεανώ Ανδρουτσέλη,
Δανάη Αντωνακοπούλου, Βιολέττα Αντωνοπούλου, Φοίβος Γούδας, Ελένη Θεοδωροπούλου, Σοφία Θεοδωροπούλου, Όλγα-Μαρία Θεοφιλά, Ηλιοστάλακτη Θούα, Ζωή-Πελαγία Καραζέρη, Ελένη Καρουμπάλου, Μαρία Κατσικοπούλου, Μαρίλια Μαγειροπούλου, Ιωάννα Μεσσάρη, Παναγιώτα Μπουζούκα, Φίλιππος Ντόντης, Νίκη Παλούμπη, Μαγδαληνή Παπαδοπούλου, Ελπίδα Ταξιάρχη, Δήμητρα Τσονοπούλου, Διονυσία Φιντριλή (Β΄ & Γ΄ τάξεις)
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Παναγιώτα Δούβου , Αικατερίνη Γεωργίου, Χαρίκλεια Παλυβού, Χαρίκλεια Λυμπεροπούλου, Κανέλλα Στασινοπούλου, Ευρώπη Λώλου

«“Ηλέκτρα”. Θρησκεία και ιδεολογία στην τραγωδία του Σοφοκλή» (δραματοποίηση)
Σοφία Αγαλιώτη, Θεανώ Ανδρουτσέλλη, Δανάη Αντωνακοπούλου, Ιουλίτα Αθανασοπούλου, Σοφία Θεοδωροπούλου, Όλγα-Μαρία Θεοφιλά, Ηλιοστάλακτη Θούα, Ζωή-Πελαγία Καραζέρη, Παναγιώτα Μπουζούκα, Νίκη Παλούμπη, Ελπίδα Ταξιάρχη (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Παναγιώτα Δούβου, Αικατερίνη Γεωργίου, Χαρίκλεια Παλυβού

«Τραγικοί αγώνες: Πηγή έμπνευσης για εικαστικές δημιουργίες»
• κατασκευή μακέτας αρχαίου θεάτρου
• κατασκευή προσωπείων τραγικών αγώνων
Σοφία Αγαλιώτη, Θεανώ Ανδρουτσέλλη, Δανάη Αντωνακοπούλου, Ιουλίτα Αθανασοπούλου, Σοφία Θεοδωροπούλου, Όλγα-Μαρία Θεοφιλά, Ηλιοστάλακτη Θούα, Ζωή-Πελαγία Καραζέρη, Παναγιώτα Μπουζούκα, Νίκη Παλούμπη, Ελπίδα Ταξιάρχη (Γ΄ τάξη)
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Κανέλλα Στασινοπούλου, Αικατερίνη Γεωργίου

«Ευ αγωνίζεσθαι: Αφιέρωμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες» (έντυπο & e-book)
Έλλη Αποστολοπούλου, Καίτη Γαβριηλοπούλου, Άρια Γιώτη, Φοίβος Γούδας, Ελένη Καρουμπάλου, Μαρία Κατσικοπούλου, Βασίλης Κολομόνδος, Βασιλίνα Κουλουμπή-Λώλου, Μαρίλια Μαγειροπούλου, Ιωάννα Μεσσάρη, Φίλιππος Ντόντης, Μαγδαληνή Παπαδοπούλου (Β΄ τάξη)
Υπεύθυνοι καθηγητές: Αικατερίνη Γεωργίου, Χαρίκλεια Παλυβού, Φιλοποίμην Αλεβίζος

Δείτε το σε μορφή e-book στην ακόλουθη διεύθυνση 
www.arsakeio.gr/images/stories/PA/2014-15/GYMP/olympiakoi_patra 


Με όλες τις παραπάνω δράσεις πιστεύουμε ότι υπηρετήσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον σκοπό τού συνεδρίου, που ήταν οι μαθητές να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν την έννοια τού αγώνα σε όλες τις εκφάνσεις και μορφές που παίρνει μέσα στον χρόνο και σε κάθε τομέα τής ζωής. Να συνειδητοποιήσουν τη βαθύτερη σχέση τού αγώνα με τη φύση –είτε αυτή ορίζεται ως φυσικό περιβάλλον είτε ταυτίζεται με το είναι τού ανθρώπου– και να αντιληφθούν τον ρόλο τού αγώνα σε κάθε βήμα εξέλιξης και προόδου. Τέλος, να ανιχνεύσουν στοιχεία «αγώνα» στην πραγματικότητα που βιώνουν σήμερα οι έφηβοι και να προβληματιστούν για τους αγώνες που προ(σ)καλούνται να πραγματοποιήσουν.

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών συγχαίρουν όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την εξαιρετική τους παρουσία στο Συνέδριο.