ani robots


Το μικρό παιδί είναι ένας ακούραστος εξερευνητής τού κόσμου που το περιβάλλει και η μάθηση είναι ο τρόπος του να κατανοήσει, να μελετήσει και να διευρύνει τους ορίζοντές του σε αυτόν. Το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, με κύριο μέλημά του να καλύψει αυτή την ανάγκη των παιδιών για μάθηση, με την εφαρμογή τής εκπαιδευτικής αντίληψης του SHTEAM (Science, Humanities, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και τής Εκπαιδευτικής Ρομποτικής καλεί τους μικρούς μαθητές να συμμετέχουν σε ποικίλες βιωματικές δράσεις και να γίνουν κοινωνοί τής γνώσης.
Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων SHTEAM είναι επιστημονικά και καινοτόμα σχεδιασμένο για να βοηθήσει στην πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών σ’ αυτήν την πρώιμη ηλικία, προσεγγίζοντας ομαδοσυνεργατικά διαφορετικές μαθησιακές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου (Γλώσσα, Μαθηματικά, Τέχνες, Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη, Περιβάλλον, Τεχνολογία).


H Εκπαιδευτική Ρομποτική σε αυτή την ηλικία δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να προσεγγίσουν τις φυσικές επιστήμες μέσα από μια ομαδική διαδικασία επίλυσης προβλημάτων κατασκευαστικών και προγραμματισμού αναπτύσσοντας τις δεξιότητές τους. Οι προσπάθειες των παιδιών τού Νηπιαγωγείου μας στο πεδίο αυτό δεν περιορίζονται στον χώρο τής σχολικής τάξης, αλλά επεκτείνονται με την συμμετοχή τους σε συνέδρια, ευρωπαϊκά προγράμματα, παρουσιάσεις και μαθητικούς διαγωνισμούς. Φέτος, η προσπάθεια τής ομάδας μας, με το όνομα «ROBOTάκια», επιβραβεύτηκε με δύο σημαντικούς επαίνους, έναν για την συμμετοχή της στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τής WRO Hellas και έναν για την συμμετοχή της στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες με τίτλο: «Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Αγωγή: Χαρτογραφώντας την επόμενη δεκαετία» που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Τα Αρσάκεια Σχολεία παρακολουθούν τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και ξεκινούν από την βαθμίδα τής Προσχολικής Αγωγής να ενσωματώνουν στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και να προωθούν, με πρωταγωνιστή τον μαθητή, την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών.