Έτσι, στον οικείο για τα παιδιά χώρο τής Βιβλιοθήκης τού Σχολείου, οι «εκκολαπτόμενοι δημοσιογράφοι» του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου απηύθυναν στον κ. Μπαμπινιώτη ερωτήσεις σχετικά με το πρόβλημα τής
ανορθογραφίας στις μέρες μας, τους παράγοντες που ευθύνονται για την
όξυνσή του, για το αν και κατά πόσο
η χρήση των νέων τεχνολογιών έπαιξε ρόλο στην επιδείνωση τού προβλήματος, για τους τρόπους/εργαλεία που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον περιορισμό του, αλλά και για τα κίνητρα ενός μαθητή να συμμετάσχει στον εν λόγω διαγωνισμό.
Η συζήτηση διεξήχθη σε μια άκρως φιλική και ζεστή ατμόσφαιρα, ακούστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις πάνω στο θέμα και οι εντυπώσεις όλων ήταν εξαιρετικές.
Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=mWEKx_j8f7sΑργότερα την ίδια μέρα, ο Γ. Μπαμπινιώτης
μίλησε και συνομίλησε για τη γλώσσα με μαθητές λυκείου στο αμφιθέατρο των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης. Ο κ. Μπαμπινώτης αποσαφήνισε στα παιδιά βασικές έννοιες τής Γλωσσολογίας και εστίασε στις ιδιαιτερότητες και στην ιστορική συνέχεια τής Ελληνικής Γλώσσας, εκμαιεύοντας τα ζητούμενα με ερωτήσεις προς τους μαθητές μας, οι οποίοι αναταποκρίθηκαν με εγρήγορση και διαύγεια.
Η συζήτηση ξεκίνησε με το ερώτημα εάν ο γραπτός λόγος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει στον αναγνώστη τη φόρτιση την οποία κομίζει ο αντίστοιχος προφορικός λόγος και οι μαθητές απάντησαν καταφατικά, λέγοντας ότι αυτό επιτυγχάνεται με
το λεξιλόγιο και τα σημεία στίξης. Ο καθηγητής διευκρίνισε τη διαφορά "έννοιας" και "νοήματος" και των αντιστοίχων τους στη γραπτή έκφραση, δηλαδή τής "λέξης" και τής "πρότασης". Τόνισε τη σημασία των τριών προσώπων των ρημάτων, καθώς και τις τροπικές αποχρώσεις των εγκλίσεων. Αναφέρθηκε, επίσης, σε αποφθέγματα μεγάλων φιλοσόφων, όπως ο Wittgenstein, και γλωσσολόγων, όπως ο Chomsky, για τη γλώσσα.
Σε παρέμβαση μαθητή, ο οποίος αναφέρθηκε
στην απόσταση τής Αρχαίας από τη Νέα Ελληνική και αμφισβήτησε την αξία τής διδασκαλίας των Αρχαίων στο σχολείο, ο κ. Μπαμπινιώτης τόνισε το μοναδικό φαινόμενο τής ιστορικής συνέχειας τής Ελληνικής Γλώσσας από τη γέννησή της μέχρι σήμερα.
Τοποθετήθηκε, ακόμη, απέναντι στην εξέλιξη τής
Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία έχει τη δυνατότητα να συντάξει κείμενα αλλά όχι να παραγάγει λόγο. Ως παράδειγμα τής υπεροχής τού ανθρώπου, έφερε την ποίηση. Τέλος, παρακίνησε τους μαθητές να συμμετάσχουν στον επικείμενο Αρσάκειο Διαγωνισμό Ορθογραφίας, ο οποίος θα γίνει τον Ιανουάριο τού 2024 για πρώτη φορά στα Αρσάκεια Σχολεία.