Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30

Η φετινή περίοδος Ιουνίου και Σεπτεμβρίου 2023 κύλησε εποικοδομητικά για τις δασκάλες και τους δασκάλους των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων, καθώς πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Από τις (σύγχρονες) σχολικές γραμματικές στο Πρόγραμμα Σπουδών Γλώσσας: μια νέα πρόταση διδασκαλίας με έμφαση στην ουσία τής γλώσσας».

Εισηγήτρια ήταν η δρ Νέλλη Παππά, φιλόλογος-γλωσσολόγος, Διευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες επιμορφώσεις:

1. τη Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023, στην Κεντρική Βιβλιοθήκη των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, για τις δασκάλες και τους δασκάλους των Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού και Εκάλης.

2. τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023, στη Βιβλιοθήκη των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης, για τις δασκάλες και τους δασκάλους τού Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης. 

3. την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023, στην Εστία Επιστημών των Αρσακείων Σχολείων Πατρών, για τις δασκάλες και τους δασκάλους των Αρσακείων Δημοτικών Πατρών και Ιωαννίνων.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν αρχικά για το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών τής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο από την κ. Αθηνά Μακροπόδη, Συντονίστρια Ελληνικών των Αρσακείων Δημοτικών.

Στη συνέχεια η κ. Νέλλη Παππά επικεντρώθηκε στη διδασκαλία τής γραμματικής και τού λεξιλογίου μέσα από τα κείμενα με στοχευμένες αναφορές στη Σχολική Γραμματική Φιλιππάκη 2009/2011 και στη Σχολική Γραμματική Μπαμπινιώτη 2017, που αποτελεί και τον πυλώνα των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Γλώσσας τού 2021-22.

Οι επιμορφώσεις αυτές εγκαινιάζουν σειρά επιμορφώσεων για τη διδακτική τής γλώσσας, που σκοπό έχουν τη σύνδεση των Προγραμμάτων Σπουδών τού Δημοτικού με τα Προγράμματα Σπουδών τού Γυμνασίου και τού Λυκείου, ώστε να υπάρχει μια συνέχεια στη διδασκαλία τής γλώσσας, αλλά και στη βαθύτερη κατανόηση τής γραμματικής τής γλώσσας, η οποία συντελεί στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία της.