Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

Μάιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 18 1 2 3 4
week 19 5 6 7 8 9 10 11
week 20 12 13 14 15 16 17 18
week 21 19 20 21 22 23 24 25
week 22 26 27 28 29 30 31

Στις 4 και 7 Σεπτεμβρίου 2023, η Εποπτεία των Σχολείων της Φ.Ε., με υπεύθυνη την κ. Σοφία Σταθοπούλου, θα πραγματοποιήσει εκπαιδευτικά επιμορφωτικά σεμινάρια προς τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού και Εκάλης. Εισηγητής θα είναι ο Δρ Άρης Μαυρομμάτης* με θέμα: «Ο 3D ψηφιακός σχεδιασμός και η 3D ψηφιακή εκτύπωση στη σύγχρονη εκπαίδευση».

Τα σεμινάρια περιλαμβάνουν και εργαστήρια τα οποία είναι δομημένα πάνω σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά σενάρια, τα οποία στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόσουν πειραματικά και στην καθημερινότητα του σχολικού τους προγράμματος.

Ποιοι είναι οι στόχοι του 3D ψηφιακού σχεδιασμού και της 3D εκτύπωσης στην εκπαίδευση;

Σύμφωνα με πολλές επιστημονικές έρευνες, ο 3D ψηφιακός σχεδιασμός και η 3D εκτύπωση στην εκπαίδευση συμβάλλουν στην ενίσχυση της μάθησης και της ανάπτυξης της σκέψης των μαθητών. Γενικώς, οι στόχοι του 3D ψηφιακού σχεδιασμού και της 3D εκτύπωσης στην εκπαίδευση περιλαμβάνουν την ενίσχυση της μάθησης, τη δημιουργία ενδιαφέροντος, την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης, την ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων και την εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων σε πρακτικές εφαρμογές. Αυτές οι τεχνολογίες δημιουργούν μια διαδραστική και συναρπαστική εκπαιδευτική εμπειρία, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να ανακαλύπτουν, να δημιουργούν και να μαθαίνουν μέσα από τον άμεσο σχεδιασμό και την παραγωγή φυσικών αντικειμένων.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ενίσχυση της Κατανόησης: Η τρισδιάστατη αναπαράσταση των αντικειμένων και των εννοιών βοηθά στην καλύτερη κατανόηση των διαφόρων επιστημονικών θεμάτων. Οι μαθητές μπορούν να εξερευνούν τις δομές και τα χαρακτηριστικά των αντικειμένων απευθείας και να κατανοούν πώς λειτουργούν.
  • Ενίσχυση της Δημιουργικότητας: Η δυνατότητα να δημιουργούν τρισδιάστατα μοντέλα ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών. Μπορούν να σχεδιάζουν, να πειραματίζονται και να εκφράζουν τις ιδέες τους με τη χρήση των τεχνολογιών αυτών.
  • Εφαρμογή Θεωρίας στην Πράξη: Ο 3D ψηφιακός σχεδιασμός και η 3D εκτύπωση βοηθούν τους μαθητές να εφαρμόζουν τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν αποκτήσει σε πρακτικά προβλήματα και σχεδιασμούς.
  • Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης: Η εργασία με τεχνολογίες 3D ενθαρρύνει τους μαθητές να σκέφτονται κριτικά. Κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού και της εκτύπωσης, πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό, τα υλικά και τις διαδικασίες, και αυτό ενθαρρύνει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων.
  • Ενίσχυση της Συνεργασίας: Οι μαθητές μπορούν να συνεργαστούν για τον σχεδιασμό και την εκτύπωση των αντικειμένων. Αυτό βοηθάει στην εκμάθηση της συνεργασίας, της επικοινωνίας και των δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας.
  • Εφαρμογή σε Διάφορους Τομείς: Οι τεχνολογίες 3D μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορους τομείς της εκπαίδευσης, από τις επιστήμες και τα μαθηματικά έως τις τεχνολογίες και τις τέχνες.

*Δρ. Άρης Μαυρομμάτης Μαθηματικός-Ανάπτυξη Τεχνολογίας Υπερμέσων, Θεωρητικός Τέχνης                                                                                                   Ερευνητής-Καθηγητής ΚΕΔΙΒΙΜ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας