Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31
Πολλοί εκπαιδευτικοί των Αρσακείων όλων των βαθμίδων πρωτοστάτησαν στα εκπαιδευτικά πράγματα παρουσιάζοντας εργασίες τους σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια, συντονίζοντας εργαστήρια, επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς ή διαγωνιζόμενοι σε διεθνείς διαγωνισμούς. Το πλήθος και το είδος των παρακάτω δραστηριοτήτων αποτελεί ένα μόνο δείγμα του επιπέδου των εκπαιδευτικών των Αρσακείων.
Εισήγηση στo Διεθνές Εκπαιδευτικό Συνέδριο 4th ICOMEU 2022, σε τηλεκπαιδεύσεις, coaching εκπαιδευτικών και διεθνής έπαινος
Η καθηγήτρια Αγγλικών τού Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης και πρέσβειρα eTwinning Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ. Αικατερίνη Κυριακίδου συμμετείχε, το Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022, με εισήγηση στο 4ο Διεθνές Συνέδριο ICOMEU (International Conference on Management of Educational Units) με τίτλο «Emerging Trends in Education: A fusion of Pedagogy, Management, Robotics and STEAM» («Αναδυόμενες τάσεις στην εκπαίδευση: Μια συγχώνευση Παιδαγωγικής, Διοίκησης, Ρομποτικής και STEAM»).
Η εισήγηση τής κ. Κυριακίδου είχε τίτλο «The e-Twinning Program: Development of Digital and Collaborative skills and benefits for teachers in Primary and Secondary education» («Το πρόγραμμα e-Twinning: Ανάπτυξη ψηφιακών και συνεργατικών ικανοτήτων και οφέλη για τους εκπαιδευτικούς Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης»).
Η κ. Κυριακίδου ως πρέσβειρα τής Ευρωπαϊκής Δράσης eTwinning τη φετινή σχολική χρονιά οργάνωσε και συμμετείχε ως εισηγήτρια σε 7 τηλεκπαιδεύσεις  που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης, διάρκειας 2 ωρών η καθεμία, και  συμμετείχε στην οργανωτική επιτροπή τού 7ου Πανελλήνιου Συνέδριου eTwinning. Ο τίτλος τοή Συνεδρίου ήταν "Αξιοποίηση των Τεχνολογιών τής Πληροφορίας και τής Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση" και διοργανώθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα.
Συμμετείχε επίσης, μέσα από διαδικασία επιλογής στον θεσμό "eTwinning Weeks 2021", ως eTwinning coach (σύμβουλος/καθοδηγήτρια για το eTwinning) για εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό εγγεγραμμένους στο πρόγραμμα για την επιτυχή δημιουργία eTwinning έργων σχετικά με την θεματική "Media Literacy and Disinformation"Η κ. Κυριακίδου προτάθηκε να συμμετάσχει σε κύκλο διαδικτυακών μαθημάτων για πρεσβευτές eTwinning στο πλαίσιο τού "eTwinning Ambassadors Course 2021" που διοργανώθηκε από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning (CSS) που εδρεύει στις Βρυξέλλες. Τα διαδικτυακά μαθήματα ξεκίνησαν στις 16 Σεπτεμβρίου 2021 και ολοκληρώθηκαν στις 17 Δεκεμβρίου 2021 με σύνολο ωρών εργασίας 80 ώρες. Η κ. Κυριακίδου ολοκλήρωσε το απαιτητικό course με συνολική βαθμολογία (98/100) και τής απονεμήθηκε  τιμητικός έπαινος (Commendation) για τη συμμετοχή της.
Τέλος, συμμετείχε στην προετοιμασία, στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση διαδικτυακής εκδήλωσης με θέμα  "Από τα προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων στα συνεργατικά έργα eTwinning". Η εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 2.000 εκπαιδευτικοί Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στις 11 Απριλίου 2022 στο πλαίσιο τού 1ου Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) με τίτλο "eTwinning  και Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Συνεργατικές δράσεις για την καλλιέργεια γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων"που ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας τριών συνεργαζόμενων φορέων: ΥΠΑΙΘ, ΙΕΠ και ITYE Διόφαντος.
Διεθνές βραβείο σε άρθρο σχετικά με έργα τού Ευριπίδη
Ως το καλύτερο άρθρο για το αρχαίο ελληνικό δράμα που δημοσιεύτηκε το έτος 2020 βραβεύτηκε, στο πλαίσιο τού Comparative Drama Conference στη Φλόριντα των Η.Π.Α., το άρθρο τής φιλολόγου τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης κ. Αναστασίας-Σταυρούλας Βαλταδώρου.
Το άρθρο, γραμμένο στα Αγγλικά, πραγματεύεται δύο αποσπασματικές τραγωδίες τού Ευριπίδη, την «Αντιγόνη» και την «Ανδρομέδα», οι οποίες, κατά την άποψη τής φιλολόγου, παρουσιάζουν μια πιο θετική εικόνα για τον ετεροφυλικό έρωτα σε σύγκριση με άλλα πιο δημοφιλή έργα τού Ευριπίδη, όπως η είναι «Μήδεια».
Το βραβείο Philadelphia Constantinidis Essay in Critical Theory, που απονέμεται στο καλύτερο συγκριτικό δοκίμιο για το αρχαίο ελληνικό δράμα και καθιερώθηκε το 2006, έχει σκοπό να ενθαρρύνει την έρευνα για το αρχαίο ελληνικό θέατρο.

Εισήγηση στη διεθνή εκδήλωση Teachmeet Bett 2022
Ως προσκεκλημένη ομιλήτρια στη διεθνή εκδήλωση Teachmeet Bett 2022 συμμετείχε, στις 24 Μαρτίου 2022, η δρ Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, EU CodeWeek Leading Teacher και καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.
Στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Excel London στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κ. Γλέζου παρουσίασε την εργασία της με τίτλο «Robotics as a Powerful Vehicle Toward Computational Thinking and Creativity», που αφορούσε στη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την εφαρμογή σειράς δραστηριοτήτων Ρομποτικής με μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια (πατήστε εδώ). Μπορείτε να δείτε τις διαφάνειες από την παρουσίασηεδώ

Επίσης, η δρ Κατερίνα Γλέζου διετέλεσε μέλος τής Οργανωτικής Επιτροπής και μέλος τού προεδρείου συνεδριών τού 11ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας τού κόμβου Αθήνας / ΠΔΕ Αττικής / 2ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής http://v-athina.digifest.info , που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά το διάστημα 10-13 Μαΐου 2022. Η κ. Γλέζου ήταν και υπεύθυνη καθηγήτρια των παρουσιαζόμενων έργων και συντονίστρια των ομάδων μαθητών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου και τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.
Η κ. Γλέζου συμμετείχε ακόμη ως εισηγήτρια σε δύο ημερίδες παρουσίασης διδακτικών πρακτικών με θέμα “Σχεδιάζω, υλοποιώ, μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία τής Πληροφορικής”. Οι ημερίδες διοργανώθηκαν από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Πληροφορικής από 17 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. πανελλαδικά, τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022 για τα Γυμνάσια και τα Μουσικά, τα Καλλιτεχνικά, τα Εκκλησιαστικά, τα Διαπολιτισμικά σχολεία και τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 για τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ). Στην ημερίδα "Σχεδιάζω, υλοποιώ, μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία τής Πληροφορικής για τα Γυμνάσια" (17/1/2022) η δρ Κατερίνα Γλέζου παρουσίασε την εργασία της με τίτλο "Πτυχές τού e-Twinning έργου “Robotics - a step to the future” : https://drive.google.com/file/d/1zm0Sp6iDQ7uH6iHwS0EBcL69bVBFMc7T/view
Στην ημερίδα "Σχεδιάζω, υλοποιώ, μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία τής Πληροφορικής για τα ΓΕ.Λ. και τα ΕΠΑ.Λ." (31/1/2022) η δρ Κατερίνα Γλέζου παρουσίασε την εργασία της με τίτλο "Παιδαγωγική αξιοποίηση τής διαδικτυακής εφαρμογής padlet στη διδακτική πράξη":  https://blogs.sch.gr/pekesde/files/2022/01/20220131_padlet_glezou_last.pdf
Η κ. Γλέζου, τέλος, συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια στο διεθνές ιστοσεμινάριο "Active Learning and Innovative Teaching in Flexible Learning Spaces - TeachMeet" , στις 14 Φεβρουαρίου 2022. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Σχολικού Δικτύου (European Schoolnet Academy https://www.europeanschoolnetacademy.eu/) στο πλαίσιο τού μαζικού ανοιχτού διαδικτυακού μαθήματος "Active Learning and Innovative Teaching in Flexible Learning Spaces": https://www.europeanschoolnetacademy.eu/courses/course-v1:Novigado+ActiveLearning+2022/about.
Η κ. Γλέζου παρουσίασε την εργασία της με τίτλο "Implementing Robotics and Programming Activities in the classroom", που αφορούσε στην εφαρμογή ποικιλίας δραστηριοτήτων Ρομποτικής και Προγραμματισμού που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού. Μπορείτε να δείτε τις διαφάνειες από την παρουσίαση εδώ: https://docs.google.com/presentation/d/1kgf5jN3hx8hiUhzJKX2rQBCbSRBioZhO/edit?usp=sharing&ouid=116543549585357225339&rtpof=true&sd=true

Εισήγηση στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο “CERME12”
Η δασκάλα τού Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης και υποψήφια διδάκτωρ στη Διδακτική των Μαθηματικών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Α.Π.Θ. κ. Ναυσικά Πατσιαλά συμμετείχε, την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022, στο πανευρωπαϊκό συνέδριο CERME12  (https://www.cerme12.it/με την εργασία της Developing an instrument to connect problem-posing strategies and mathematical habits of mind.
Το συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από τις 2 έως τις 5 Φεβρουαρίου 2022, διοργανώθηκε από την ERME (European Society for Research in Mathematics Education) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο τού Bozen-Bolzano τής Ιταλίας. 

Εισηγήσεις σε διεθνή συνέδρια, εργαστήρια και επιμορφωτική δραστηριότητα
Η καθηγήτρια Γερμανικών τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Αγγ. Μεταλληνού παρουσίασε άρθρο της με τίτλο "Προσεγγίζοντας τα ψηφιακά κόμικς τεχνοπαιδαγωγικά" στο συνέδριο "13th Conference on Informatics in Education - Η Πληροφορική στην εκπαίδευση", που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 10 Οκτωβρίου 2021, με έδρα εργασιών το Ιόνιο Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, υπό την αιγίδα τού Υ.ΠΑΙ.Θ. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο.
Η ίδια συμμετείχε επίσης ως εισηγήτρια με το θέμα «Συννεφόλεξα στην ξενόγλωσση (και όχι μόνο) τάξη. Ουσιαστικό εργαλείο σε διά ζώσης και σε εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση» στο 11ο Διεθνές Συνέδριο για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τίτλο «H ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση την εποχή τής πανδημίας: Εμπειρίες, προκλήσεις, προοπτικές», το οποίο οργανώθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, την επιστημονική εταιρεία «Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης» και το διεθνές περιοδικό "OPEN EDUCATION – The Journal for Open & Distance Education & Educational Development", στην Αθήνα, από 26 έως 28 Νοεμβρίου 2021 (μέσω διαδικτύου).
Η κ. Μεταλληνού συντόνισε επίσης ένα εργαστήριο με θέμα «Wordclouds & Linoit. Εργαλεία ανάπτυξης πολυγραμματισμών» κατά τη διάρκεια των εργασιών τού 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας. Το συνέδριο διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ, www.eepek.gr), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και τον Σύλλογο καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Νομού Λαρίσης, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τον Δήμο Λαρισαίων και με την υποστήριξη τής Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, τού Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας, τής Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, τής Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, τού Πανελληνίου Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας, τής Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Νομού Λαρίσης, τής Europe Direct και τής Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και διεξήχθη από 15 έως 17 Οκτωβρίου 2021.
Επιπλέον η κ. Μεταλληνού, την Κυριακή 15 Μαΐου 2022, συντόνισε βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Mentimeter – 'Ενα προσαρμοσμένο λογισμικό παρουσίασης» κατά τη διάρκεια των εργασιών τού 1ου Διεθνούς Συνεδρίου «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί», που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης τής Σχολής Επιστημών Αγωγής τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, από τις 13 μέχρι και τις 15 Μαΐου 2022. Στη σ. 459 μπορείτε να διαβάσετε τη σχετική περίληψη https://conf2022.ptde.uoi.gr/wp-content/uploads/2022/06/teyxos_perilipsewn.pdf
Τέλος, η κ. Μεταλληνού συμμετείχε ως επιμορφώτρια στο σεμινάριο με θέμα «III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία». Το σεμινάριο διοργανώθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Διά Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α] τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης και το Εργαστήριο Προηγμένων Εφαρμογών Κινητών Συσκευών και Εκπαιδευτικών Εφαρμογών ΑΕΤΜΑ τού Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Το σεμινάριο υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως, κατά το διάστημα 25 Οκτωβρίου 2021 έως 1η Μαΐου 2022, μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είχε διάρκεια 160 ώρες.

Εισήγηση σε διαδικτυακή εσπερίδα για τον Παπαδιαμάντη
Η κ. Μαρίλη Δουζίνα, φιλόλογος, διευθύντρια τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022, συμμετείχε με την εισήγηση «Δημιουργική ανάγνωση και δημιουργική γραφή: προοπτικές εφαρμογής στα διηγήματα τού Παπαδιαμάντη και σχετικοί προβληματισμοί» στη διαδικτυακή εσπερίδα «Ο Παπαδιαμάντης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προκλήσεις, προτάσεις και προβληματισμοί».
Η κ. Δουζίνα παρουσίασε τρόπους αξιοποίησης, με δημιουργική ανάγνωση και δημιουργική γραφή, τής εναλλακτικής διδακτικής τής Λογοτεχνίας, η οποία αποτελεί μια βιωματική, αποτελεσματική αλλά και απαιτητική διδακτική πρακτική, καθώς και τρόπους εφαρμογής της σε διηγήματα τού Αλ. Παπαδιαμάντη.

Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Επικοινωνίας των Επιστημών FameLab
Μία από τους δέκα επιστήμονες από όλη την Ελλάδα που προκρίθηκαν στον Εθνικό Τελικό τού Διαγωνισμού Επικοινωνίας των Επιστημών FameLab ήταν η καθηγήτρια Πληροφορικής των Αρσακείων-Τοσιτσείων Δημοτικών Εκάλης κ. Πωλίνα Πλουμιδάκη.
Στον Διαγωνισμό, τον οποίο διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο, επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων καλούνται να παρουσιάσουν, μέσα σε τρία λεπτά, ένα θέμα σχετικό με το πεδίο τής επιστήμης τους, με τρόπο απλό, κατανοητό, σαφή και ταυτόχρονα ευχάριστο. Στόχος είναι η παρουσίαση να κεντρίσει το ενδιαφέρον, να μεταδώσει γνώσεις και να είναι επιστημονικά ορθή.
Στον προκριματικό γύρο τού Διαγωνισμού η κ. Πλουμιδάκη παρουσίασε την έννοια των αλγορίθμων (ορισμό, ιδιότητες, δομή επιλογής, δομή επανάληψης) μέσα από ένα σύντομο μάθημα μπαλέτου. Έτσι, αφενός συνδύασε τις σπουδές της στους τομείς τής Πληροφορικής και τού χορού και αφετέρου, με τρόπο πρωτότυπο, απέδειξε πώς οι αλγόριθμοι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με το μπαλέτο. Στο τέλος επεσήμανε με ποιον τρόπο οι αλγόριθμοι εφαρμόζονται από τους ανθρώπους συνεχώς στην καθημερινότητά τους.
Η παρουσίαση ενθουσίασε τους κριτές γι’ αυτό και η κ. Πλουμιδάκη επελέγη και συμμετείχε στον Μεγάλο Τελικό (24 Μαΐου 2022), όπου μίλησε για τα ρομπότ και την τεχνητή νοημοσύνη.
Ακόμη, τής δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσει ένα διήμερο Masterclass στα Αγγλικά σχετικά με την Επικοινωνία των Επιστημών, από το οποίο αποκόμισε χρήσιμες γνώσεις σχετικά με το πεδίο «Science Communication».

Μαθήματα ηγεσίας σε διεθνές επίπεδο
 
Οι καθηγήτριες τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Β. Λουτριανάκη (φιλόλογος) και Μ. Μαρίν (Αγγλικής Γλώσσας) συνεργάζονται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2021-2022 (η συνεργασία ξεκίνησε το 2020) ως εμψυχώτριες με την International Camp for Democratic Leadership ("Διεθνή Κατασκήνωση Δημοκρατικής Ηγεσίας"). Διοργανώτρια είναι η Kallion Leadership (http://kallion.org/) με έδρα την Washington D.C. και συντονιστή τον καθηγητή κ. Norman Sandridge (fellow τού Κέντρου Ελληνικών Σπουδών τού Χάρβαρντ [CHS-Harvard] -φορέα με τον οποίο συνεργάζεται σταθερά η Φ.Ε.). Η ομάδα στελεχώνεται από πανεπιστημιακούς διαφόρων ειδικοτήτων και οι συμμετέχοντες/-ουσες φοιτούν σε διάφορα πανεπιστήμια τού κόσμου.
Η κ. Λουτριανάκη (που είναι εξ αρχής μέλος και τής οργανωτικής επιτροπής) θα παρουσιάσει φέτος τα εξής εργαστήρια: 1. Sophocles’ Antigone Inspiring Modern Day Active Citizenship, 2. Leading By Example: From 5th Century BC Pericles to Kolokotronis in the 1821 Struggle for Greek Independence, 3. The Art of Rhetoric in Designing Campaigns: Analyzing Volunteerism and Activism in Modern Times και η κ. Μαρίν τα The Power of the Geese, με θέμα τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη, και A case for the Opposition, που θα εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τους κανόνες διεξαγωγής τού Βρετανικού Κοινοβουλευτικού Μοντέλου Διττών Λόγων. Δείτε όλο το πρόγραμμα και τις περιλήψεις εδώ: http://kallion.org/icdl-2022-2/ 

Διδασκαλία σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα
Για έκτη συνεχή χρονιά η φιλόλογος τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Β. Λουτριανάκη δίδαξε στο Α΄ εξάμηνο τού διετούς μεταπτυχιακού προγράμματος «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» τού Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα μαθήματα που έχει σχεδιάσει (διάρκειας 8-24 διδακτικών ωρών) αφορούν στις «Βιωματικές μεθόδους καλλιέργειας δεξιοτήτων», στον «Σχεδιασμό προγραμμάτων για την καλλιέργεια τού προφορικού λόγου στην εκμάθηση τής Ελληνικής ως μητρικής/ξένης γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και στην εκπαίδευση ενηλίκων» και στην «Ανάπτυξη τής κοινωνικής δημιουργικότητας».

Έγκριση προγράμματος Ρητορικής από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και προώθηση τής ρητορικής παιδείας
Το πρόγραμμα ρητορικής και επικοινωνίας «Τεισίας», που υλοποιεί η φιλόλογος κ. Β. Λουτριανάκη στα Αρσάκεια Σχολεία από το 2001 (Ρητορικοί όμιλοι, όμιλοι Δημιουργικής Σκέψης, θερινό Εργαστήριο Ηγεσίας, πολιτιστικά προγράμματα, Ζώνη Πολιτισμού, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Αγωγή Προφορικού Λόγου), έλαβε έγκριση το 2021 από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ήταν μεταξύ των προτεινόμενων ήδη στην πιλοτική φάση. Στις 12 Μαΐου και 17 Ιουνίου 2022 η κ. Λουτριανάκη πραγματοποίησε επιμόρφωση με αντικείμενο το παραπάνω πρόγραμμα, διάρκειας 8 ωρών, στους διδάσκοντες και στις διδάσκουσες Ελληνικά στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας των ευρωπαϊκών χωρών, μετά από πρόσκληση τού Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Βρυξελλών. Η κ. Λουτριανάκη έχει σχεδιάσει πρόγραμμα ειδικά για την Αγωγή Προφορικού Λόγου στα Γυμνάσια και για τη Δημιουργική Σκέψη στα Δημοτικά τής Φ.Ε. Ακόμη, ως πρόεδρος τής Ελληνικής Ένωσης για την προώθηση τής Ρητορικής στην εκπαίδευση από το 2009, και κατά το τρέχον σχολικό έτος είχε εθελοντική δράση ως προσκεκλημένη επιμορφώτρια σε φορείς τής Ελλάδας και τού εξωτερικού (μέλος επιστημονικής/οργανωτικής επιτροπής Ρητορικών Αγώνων Πανεπιστημίων και ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου και Κρήτης 2022, συνεργάτιδα τού Ευρωπαϊκού Σχολείου ΙΙΙ-Βρυξέλλες, 2021-2022, με πρόσκληση τού Συλλόγου Γονέων, διοργανώτρια των Αγώνων Επιχερηματολογίας τού ευρωπαϊκού προγράμματος «Climate of Change», 2021, επιμορφώτρια στο τμήμα Ελληνικών τού ιδρύματος «Μαρία Τσάκος»-Ουρουγουάη, 2021, κ.ά.).

Έκδοση εγχειριδίων για την εμψύχωση ομάδων και τους Αγώνες Επιχερηματολογίας
Εφαρμόζοντας σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές και μαθητοκεντρικές πρακτικές η κ. Β. Λουτριανάκη εξέδωσε το 2021 το ψηφιακό εγχειρίδιο «Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής» στις εκδόσεις UPBILITY (https://upbility.gr), εγκαινιάζοντας τη «Βιβλιοθήκη Ρητορικής και Δημοκρατικής Παιδείας». Αποτελεί καρπό 20χρονης ενασχόλησης με τη βιωματική μάθηση και τη ρητορική στην εκπαίδευση, καθώς και συνεχούς πειραματισμού για τρόπους ανάπτυξης ενός αποτελεσματικού δασκάλου, σε όλα τα επίπεδα. Περιλαμβάνονται 100 προτάσεις για γνωριμία, καλλιέργεια ομαδικότητας και ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, καθώς και περισσότερες από 200 ιδέες παραλλαγών. Έμφαση έχει δοθεί στις σαφείς οδηγίες και στις εναλλακτικές ιδέες, ώστε ο εκπαιδευτικός / εμψυχωτής / εκπαιδευτής να μπορεί να προσαρμόζει τις δραστηριότητες στη δυναμική και στο δυναμικό κάθε ομάδας. Το ψηφιακό εγχειρίδιο «Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής» έχει ήδη αξιολογηθεί ως ιδιαίτερα χρήσιμο για τα καινοτόμα προγράμματα και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Επιπλέον, ως μέλος τής οργανωτικής επιτροπής τού ευρωπαϊκού προγράμματος «Climate of Change», με πρόσκληση τής ActionAid Hellas λόγω εξειδίκευσης, συνέταξε υποστηρικτικό εγχειρίδιο για τους Αγώνες Επιχειρηματολογίας (https://climateofchange.info/greece/egxeiridio-agwnwn-epixeirhmatologias/) που διεξήχθησαν στο πλαίσιο τού προγράμματος σε 13 χώρες. Βάσει αυτού προετοιμάστηκαν οι ομάδες που εκπροσώπησαν την Ελλάδα στους τελικούς αγώνες των Βρυξελλών τον Νοέμβριο του 2021, όπου παρέστη και η ίδια ως κριτής.
Εισηγήσεις εκπαιδευτικών των Αρσακείων στην Ένωση Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
Εκπαιδευτικοί των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων συμμετείχαν με ερευνητικές εργασίες και καινοτόμες διδακτικές προτάσεις στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο τής Εν.Ε.Δι.Μ. (Ένωση Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών) με θέμα "Η μαθηματική εκπαίδευση μπροστά σε νέες και παλιές προκλήσεις", που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στον Βόλο, το διάστημα 3-5 Ιουνίου 2022. Με εισηγήσεις τους συμμετείχαν οι κ. Σοφία Σταθοπούλου, δασκάλα - μαθηματικός, MSc Διδακτικής των Μαθηματικών, Αναπληρώτρια Επόπτρια Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων (τίτλος εισήγησης: "Πώς τα γεωμετρικά στερεά συνθέτουν αφηγήματα σε 3D δυναμικά ψηφιακά περιβάλλοντα"), Κατερίνα Βασιλά, δασκάλα στο Β΄ Αρσάκειο Δημοτικό Ψυχικού (τίτλος εισήγησης: "Ανάπτυξη στατιστικού συλλογισμού σε παιδιά Δ΄ δημοτικού: μια διδακτική παρέμβαση"), Γεωργία Πήττα, προϊσταμένη  Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων (τίτλος εισήγησης:  "Πολλαπλάσια και υποπολλαπλάσια στο νηπιαγωγείο"), Ναυσικά Πατσιαλά, Δασκάλα στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης (τίτλος εισήγησης:  "Η επίδραση τής κατάστασης δημιουργίας προβλήματος στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των παραγομένων προβλημάτων"), Ευρυδίκη Τζεφριού, μαθηματικός, διδάσκουσα στους απογευματινούς ομίλους Ρομποτικής των Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού και Εκάλης (τίτλος εισήγησης: "Πρακτική λόγου ενός εκπαιδευτικού πειραματικού σχολείου στην εξ αποστάσεως διδασκαλία των Μαθηματικών: Δημιουργία στείρου ή γόνιμου περιβάλλοντος μάθησης και επικοινωνίας;").

Εισηγήσεις εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές Ημερίδες ΠΕΚΕΣ
Οι κ. Σοφία Σταθοπούλου, δασκάλα - μαθηματικός, MSc Διδακτικής των Μαθηματικών, Αναπληρώτρια Επόπτρια και Συντονίστρια Αρσακείων – Τοσιτσείων Δημοτικών Σχολείων καιΑθηνά Μακροπόδη, δασκάλα, Συντονίστρια Αρσακείων – Τοσιτσείων Δημοτικών Σχολείων, την Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022, παρουσίασαν εισηγήσεις στη διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα τού 5ου ΠΕΚΕΣ Αττικής με θέμα «Διδασκαλία και μάθηση στις πρώτες τάξεις τού δημοτικού σχολείου». Η επιμορφωτική ημερίδα διοργανώθηκε από τους ΣΕΕ ΠΕ70 τού 5ου ΠΕΚΕΣ και απευθυνόταν στους/στις δασκάλους/-λες των Α΄ και Β΄ τάξεων και τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης των τάξεων αυτών. Τα θέματά τους ήταν «Η ανάπτυξη των αριθμητικών εννοιών στα παιδιά κατά την περίοδο των πρώτων τάξεων τού δημοτικού σχολείου. Πρακτικές εφαρμογές για την Α΄ και τη Β΄ τάξη» και «Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς τής γλώσσας: λεξιλόγιο – γραμματική – σύνταξη με πρακτικές εφαρμογές για την Α΄ και τη Β΄ δημοτικού», αντίστοιχα.
Επίσης, ο κ. Συνόδιος Αβδημιώτης, δάσκαλος, υποδιευθυντής τού Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης, μέλος τής ομάδας Υποστήριξης τού Ψηφιακού Αρσακείου, ήταν ο κεντρικός εισηγητής στη διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση τού 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Μαΐου 2022 με το θέμα «Διδάσκοντας Μαθηματικά με χρήση λογισμικών δυναμικής γεωμετρίας: Διδακτική πρόταση για τη "δυναμική" προσέγγιση τού κύκλου».

Τέλος, η δρ Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, EU CodeWeek Leading Teacher και καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχε ως εισηγήτρια σε δύο ημερίδες παρουσίασης διδακτικών πρακτικών με θέμα “Σχεδιάζω, υλοποιώ, μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία τής Πληροφορικής”, οι οποίες διοργανώθηκαν από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Πληροφορικής από 17 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. πανελλαδικά, τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022 για τα Γυμνάσια και Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά, Διαπολιτισμικά σχολεία, και τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 για τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ). Στόχος των ημερίδων ήταν να δοθεί βήμα σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής πανελλαδικά να παρουσιάσουν και να μοιραστούν με την κοινότητα των εκπαιδευτικών Πληροφορικής διδακτικές προτάσεις/πρακτικές που έχουν ήδη εφαρμόσει στην τάξη προκειμένου να ξεπεράσουν “διδακτικά εμπόδια” σε συγκεκριμένα σημεία τής ύλης ή/και να κάνουν τη διδασκαλία πιο ελκυστική/αποτελεσματική ή/και να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικά λογισμικά που ανοίγουν νέες προοπτικές στη διδασκαλία-μάθηση κ.λπ. Στην ημερίδα "Σχεδιάζω, υλοποιώ, μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία τής Πληροφορικής για τα Γυμνάσια" (17/1/2022) η δρ Κατερίνα Γλέζου παρουσίασε την εργασία της με τίτλο "Πτυχές τού eTwinning έργου Robotics – a step to the future" https://drive.google.com/file/d/1zm0Sp6iDQ7uH6iHwS0EBcL69bVBFMc7T/view
Στην ημερίδα "Σχεδιάζω, υλοποιώ, μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία τής Πληροφορικής για τα ΓΕ.Λ. και τα ΕΠΑ.Λ." (31/1/2022) η δρ Κατερίνα Γλέζου παρουσίασε την εργασία της με τίτλο "Παιδαγωγική αξιοποίηση τής διαδικτυακής εφαρμογής padlet στη διδακτική πράξη" https://blogs.sch.gr/pekesde/files/2022/01/20220131_padlet_glezou_last.pdf 

Τέλος, την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022 η καθηγήτρια Αγγλικών τού Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης και πρέσβειρα τής Ευρωπαϊκής Δράσης eTwinning κ. Αικατερίνη Κυριακίδου συμμετείχε ως εισηγήτρια σε διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο για την ευρωπαϊκή δράση eTwinning που διοργανώθηκε από το 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ (Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Συντονισμού) Κεντρικής Μακεδονίας. Το διαδικτυακό σεμινάριο διοργανώθηκε εκ μέρους τού 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 δρα Αιμιλία Κέκια η οποία προσκάλεσε την κ. Κυριακίδου ως κεντρική εισηγήτρια στην επιμορφωτική συνάντηση. Ο τίτλος τού δίωρου διαδικτυακού σεμιναρίου ήταν "eTwinning - Η κοινότητα των σχολείων τής Ευρώπης και παρουσίαση τού eTwinning Live" και απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και ειδικοτήτων των Δημοτικών Σχολείων Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής ευθύνης τής κ. Κέκια οι οποίοι/-ες θέλησαν να ενημερωθούν για τις διαδικασίες συμμετοχής τους σε ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα eTwinning, καθώς και για καλές πρακτικές εφαρμογής τους τόσο στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων όσο και τού σχολικού προγράμματος ευρύτερα.

Διδακτική πρόταση SHTEAM για τη Σύγχρονη Φυσική
Τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 η δασκάλα τού Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων κ. Υβόννη Ευαγγέλου παρουσίασε εισήγηση με τίτλο «Παίζοντας με τα πρωτόνια – CERN: Μια διδακτική πρόταση SHTEAM για τη Σύγχρονη Φυσική στο δημοτικό σχολείο» στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Μεθοδολογικές προσεγγίσεις, καλές πρακτικές, επιστημονικές εφαρμογές και προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων STEM». Το σεμινάριο διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην εκπαίδευση με διευθυντή τον καθηγητή κ. Αναστάσιο Μικρόπουλο, το Εργαστήριο Διδακτικής και Σχολικής Παιδαγωγικής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με διευθυντή τον καθηγητή κ. Αναστάσιο Εμβαλωτή σε συνεργασία με τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 (ΠΕΚΕΣ ΗΠΕΙΡΟΥ) κ. Ευδοξία Σακελλαροπούλου και Αγλαΐα Ντόκα.
Εισηγήσεις στο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας και Εκπαίδευσης
Οι καθηγήτριες τού Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων κ. Θεοδώρα Ζιαμπίρη (Γαλλικής) και Βασιλική Τώνη (Γερμανικής ) συμμετείχαν στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας και Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε στους Δελφούς. Το συνέδριο διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας στις 5 και 6 Μαΐου 2022. Οι κ. Ζιαμπίρη και Τώνη παρουσίασαν το διαθεματικό πρόγραμμα που εκπονήθηκε κατά το σχολικό έτος 2020-2021 με τους μαθητές τής Στ΄ τάξης με τίτλο «1821 Γάλλοι και Γερμανοί Φιλέλληνες. Μια διδακτική πρόταση τοπικής Ιστορίας στο μάθημα τής δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο». Στο ίδιο συνέδριο, οι δασκάλες τού Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτα Μαντζανάρη, Ευθυμία Παπαδάκη και Άννα Φωτίου παρουσίασαν το πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν τη σχολική χρονιά 2021-2022, στο πλαίσιο τού εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση τού 1821, με τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Γ΄ τάξης με θέμα «Οι ήρωες τού 1821 και… εμείς».
Εισηγήσεις σε ανοιχτή διαδικτυακή ημερίδα των Αρσακείων για δασκάλους και νηπιαγωγούς
Πολλοί εκπαιδευτικοί των Αρσακείων συμμετείχαν με εισηγήσεις τους στην ιδιαίτερα επιτυχημένη διαδικτυακή ημερίδα που διοργάνωσε η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για εκπαιδευτικούς τής πρωτοβάθμιας Εεκπαίδευσης με θέμα «Άνθρωπος, Τεχνολογία και Εκπαίδευση», στις 4 Δεκεμβρίου 2021. Λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε εδώ: https://protovathmia.arsakeio.gr/index.php/imerida-protovathmias-2021

Επίτιμη πρόξενος τής Γαλλίας στην Περιφέρεια Ηπείρου
Η κ. Θεοδώρα Ζιαμπίρη, καθηγήτρια Γαλλικών τού Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων, ανέλαβε στις 25 Αυγούστου 2021 την τιμητική θέση τής επίτιμης προξένου τής Γαλλίας στην Περιφέρεια Ηπείρου από τη Γενική Πρόξενο τής Γαλλίας και διευθύντρια τού Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Sandrine Mouchet.

Ιστορίες μαθηματικής αναζήτησης
Ένα ξεχωριστό βιβλίο παρουσίασε ο κ. Νίκος Ε. Καντεράκης, μαθηματικός στο Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού.  Το βιβλίο είναι καρπός πενταετούς μελέτης και πειραματισμού τού συγγραφέα, ο οποίος μέσα από δώδεκα ιστορίες προσπαθεί να απαντήσει στη διαχρονική ερώτηση των μαθητών «Ποια είναι η χρησιμότητα των Μαθηματικών στην καθημερινή ζωή;». Αποτελεί επίσης μια πρωτοποριακή, για τα ελληνικά δεδομένα, πρόταση διδακτικής αξιοποίησης τού GDC, τού γραφικού υπολογιστή (Graphic Display Calculator), που κατακτά ολοένα και σημαντικότερη θέση στα προηγμένα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο. Με τη μορφή ολοκληρωμένης συλλογής παραδειγμάτων και εφαρμογών ο συγγραφέας αναδεικνύει τις απεριόριστες δυνατότητές του.