Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31

6η Μαρτίου: Τα Αρσάκεια συμμετέχουν στην Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της σχολικής Βίας από την καθιέρωσή της, ενώ ήδη μια δεκαετία πριν, από το 2003, συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την πολυπολιτισμικότητα «Συμμετέχω – Δημιουργώ – Προσφέρω» ή τη διαφορετικότητα «Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Παρακάτω αναφέρουμε χαρακτηριστικές δράσεις των δύο τελευταίων ετών στα Αρσάκεια για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της σχολικής βίας, οι οποίες συχνά παίρνουν τη μορφή εβδομαδιαίου αφιερώματος.

ekfovismos 004

Στα δημοτικά οι μαθητές, με σκοπό να κατανοήσουν και να διακρίνουν τα διαφορετικά είδη σχολικού εκφοβισμού και να σκεφτούν τρόπους αντίδρασης και καταπολέμησής του

  • διάβασαν βιβλία που αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα. Ενδεικτικά: «Ο τρυφεράκανθος», «Delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό», «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», «Ο ραφτάκος των λέξεων», «Η Μόνα, η χελώνα, σε καινούργιο σχολείο» και άλλα πολλά.
  • πραγματοποίησαν το πείραμα τής «ραγισμένης καρδιάς», με την καθοδήγηση των δασκάλων τους. Ενεργοποιώντας, δηλαδή, την ικανότητά τους για ενσυναίσθηση μπήκαν στη θέση των πρωταγωνιστών των βιβλίων που διάβασαν και, κρατώντας στα χέρια τους από μια χάρτινη καρδιά, φαντάστηκαν πώς νιώθει η καρδιά των ηρώων όταν υφίσταται bullying.
  • παρακολούθησαν διαδραστικά animation, την ταινία «Το θαύμα» και βίντεο με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, που οδήγησαν σε συζητήσεις για το πώς προστατευόμαστε από καταστάσεις θυματοποίησης και πώς αντιδρούμε όταν παρατηρούμε να συμβαίνουν γύρω μας.
  • συμμετείχαν σε βιωματικό, διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός, λέμε ΝΑΙ στη διαφορετικότητα», το οποίο πραγματοποιήθηκε από τον φορέα βιωματικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΣυνΚίνησιS. Οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν πραγματικοί ήρωες και κατ’ επίφαση "ήρωες-νταήδες", άνθρωποι που έχουν την δύναμη να πονούν άλλους ανθρώπους και άλλοι που έχουν τη δύναμη από μειονεκτική θέση να επιτύχουν κάτι πραγματικά δύσκολο.
  • συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Youth Power», ένα πρόγραμμα που αποσκοπεί στην πρόληψη συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, όπως είναι το cyber bullying.
  • πήραν μέρος σε βιωματικό παιχνίδι, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Θεατρικής Αγωγής, κατά το οποίο οι μαθητές ξεκινώντας ως ενιαία ομάδα από τη μια πλευρά τής αίθουσας μετακινούνταν στην απέναντι πλευρά όταν ταυτίζονταν με τις προτάσεις που άκουγαν. Με την ολοκλήρωση τού παιχνιδιού οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι στέκονται όλοι μαζί στην ίδια πλευρά, σύμμαχοι ενάντια στη σχολική βία.
  • επινόησαν συνθήματα που έγραψαν πάνω σε χαρταετούς τής φιλίας, οι οποίοι γέμισαν τον ουρανό την Καθαρά Δευτέρα: «Με σύμμαχό μου τα βιβλία, διώχνω τη βία από τα σχολεία», «Όχι στη βία, Ναι στη φιλία!», «Τα χέρια δεν είναι για να χτυπούν. Είναι για να αγκαλιάζουν!» και άλλα.
  • δημιούργησαν την «αλυσίδα τής Αγάπης» η οποία προέκυψε από τη συνεργασία μαθητών τής Στ΄ τάξης με μαθητές τής Α΄ τάξης, με σκοπό να κατανοήσουν την ανάγκη άμεσης ενημέρωσης ενός ενήλικα, ενός φίλου ή ενός προσώπου που εμπιστεύονται για περιπτώσεις εκφοβισμού.
  • μαθητές τού Αρσακείου Τιράνων δημιούργησαν ταινία μικρού μήκους στα Ελληνικά με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.

Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια οι μαθητές, με αφορμή ένα ρεπορτάζ για τον σχολικό εκφοβισμό που παρακολούθησαν και την ταινία «I’m truly sorry» προβληματίστηκαν πάνω στο θέμα σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν την έννοια τού σύγχρονου όρου τής ψυχολογίας «ενσυναίσθηση». Κατανόησαν ότι συχνά μπορεί και οι ίδιοι να βρεθούν στη θέση να υποστούν εκφοβισμό ή αντίθετα να παρασυρθούν σε εκφοβισμό άλλων συμμαθητών τους, αν δεν διαθέτουν ενσυναίσθηση, αν δεν μπορούν δηλαδή να μπουν στη θέση τού άλλου και να κατανοήσουν τις επιπτώσεις τού σχολικού εκφοβισμού στην ψυχολογία των έφηβων συμμαθητών τους.

Στο ίδιο πλαίσιο και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη τής βίας κατά των γυναικών, οι μαθητές προσέγγισαν αυτό το μείζον πρόβλημα, το οποίο, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οξύνθηκε ακόμη περισσότερο κατά την περίοδο της καραντίνας λόγω κορωνοϊού. Αφού παρακολούθησαν την προβολή μιας σύντομης ταινίας από τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό τής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ», συζήτησαν το θέμα στο πλαίσιο των μαθημάτων των Θρησκευτικών και τής Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Το θέμα συνδέθηκε με τις διδακτικές ενότητες «Τα φύλα στη λογοτεχνία» στην Α΄ τάξη, «Μορφές ρατσισμού» στη Β΄ τάξη και «Ανθρώπινα δικαιώματα» στην Γ΄ τάξη.

Επίσης οι μαθητές επεξεργάστηκαν με τους καθηγητές τους τις αφίσες που απέστειλε το Υπουργείο Προστασίας τού Πολίτη με απαραίτητες πληροφορίες πάνω σε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα που ενδυναμώθηκαν λόγω τής υγειονομικής κρίσης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπισή της. Με εποπτικό τρόπο οι αφίσες προέτρεπαν τους μαθητές να προστατεύσουν, αν χρειαστεί, τον εαυτό τους από κινδύνους στο διαδίκτυο, από τη σεξουαλική κακοποίηση και την ενδοοικογενειακή βία.