Οι μαθητές των Αρσακείων-Τοσιτσείων Γυμνασίων Εκάλης πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη τρισδιάστατη εκτύπωση που έχει υλοποιηθεί μέχρι στιγμής στο Σχολείο!
Η ιδέα γεννήθηκε στο Εργαστήριο Βιολογίας και υλοποιήθηκε στο Εργαστήριο Πληροφορικής, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών κ. Ανδρέα Χατζηορφανού, καθηγητή Πληροφορικής, και Αλεξάνδρας Μπάκα, καθηγήτριας Βιολογίας.
Για την 3D εκτύπωση τής διπλής έλικας τού DNA σχεδιάστηκε ψηφιακά το μοντέλο με προσαρμογή των πραγματικών του διαστάσεων σε πρόγραμμα Η/Υ.
Αρχικά, πραγματοποιήθηκε η εκτύπωση τής έλικας, η οποία διήρκησε περίπου 48 ώρες, και ακολούθησε η εκτύπωση των επιμέρους αζωτούχων βάσεων σε τέσσερα χρώματα (κόκκινο, πράσινο, κίτρινο, μπλε). Έπειτα εκτυπώθηκαν ταμπέλες με τα ονόματα των βάσεων: Α (αδενίνη), Τ (θυμίνη), G (γουανίνη), C (κυτοσίνη), οι οποίες διέθεταν προεξοχή έτσι ώστε να τοποθετηθούν στην εσοχή τού αντίστοιχου χρώματος.
Τέλος, οι βάσεις συναρμολογήθηκαν στον σκελετό τής έλικας σύμφωνα με τον κανόνα τής συμπληρωματικότητας.
Επιπροσθέτως, κατασκευάστηκε βάση με ενσωματωμένο λειτουργικό μηχανισμό η οποία δίνει τη δυνατότητα περιστροφής τής έλικας.
Η συνολική εκτύπωση πραγματοποιήθηκε στον 3D Printer Raised Pro 2 τού Εργαστηρίου Πληροφορικής.
Οι μαθητές που ανέλαβαν και υλοποίησαν τον σχεδιασμό, την εκτύπωση και τη συναρμολόγηση τού μοντέλου τής διπλής έλικας DNA ήταν από το Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης οι: Χατζηορφανός Ιάσων και Νανόπουλος Έκτωρ, μαθητές Γ΄ τάξης.
Μαζί τους συνεργάστηκαν και οι μαθήτριες Παπαδοπούλου Ζωή και Καλμαντή Αικατερίνη, μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, οι οποίες ανέλαβαν τη συγγραφή poster, καθώς και την παρουσίαση τής τελικής κατασκευής στην Ημέρα Ανοιχτών Αρσακείων Σχολείων (Open Day) και στην Ημέρα Φυσικών Επιστημών.