Γράφει ο μαθητής Νίκος Σεφεριάδης (τμήμα Β΄3):
Η αντιτουριστική καμπάνια που έχει δημιουργηθεί σε δημοφιλείς πόλεις, όπως η Βαρκελώνη, η Βενετία και το Μπαλί, απαντά δυναμικά στο πρόβλημα του μαζικού τουρισμού. Μια αντιτουριστική καμπάνια δε σημαίνει «όχι στον τουρισμό», αλλά «ναι στον υπεύθυνο τουρισμό». Σκοπός της είναι να ευαισθητοποιήσει τους ταξιδιώτες και τις κοινότητες για μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση, που να σέβεται τη φύση, τους πολιτισμούς και την οικονομία του κάθε τόπου. Ο υπερτουρισμός έχει σοβαρές επιπτώσεις, όπως η αύξηση του κόστους ζωής, η υποβάθμιση τοπικών συνοικιών, η συμφόρηση στους δημόσιους χώρους, η αλλοίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Πολλοί κάτοικοι αισθάνονται ότι οι πόλεις τους μετατρέπονται σε τουριστικά «πάρκα», όπου περισσότερη σημασία προσφέρεται στους επισκέπτες παρά στους μόνιμους κατοίκους. Η Βαρκελώνη έχει προωθήσει καμπάνιες, που αποτρέπουν τους τουρίστες από την κατάληψη κατοικιών, τα πάρτυ και τη ρύπανση. Η Ισλανδία και το Μπαλί δημιούργησαν καμπάνιες για την ευαισθητοποίηση των επισκεπτών σχετικά με τη φθορά της φύσης από την αλόγιστη τουριστική χρήση. Η Βενετία έχει επιβάλει εισιτήρια εισόδου στην πόλη για τουρίστες, με σκοπό τον περιορισμό του αριθμού τους.
Οι αντιτουριστικές καμπάνιες πρέπει να προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη στοχεύοντας σε μέτρα, όπως ο περιορισμός των τουριστικών καταλυμάτων, η προστασία των τοπικών επιχειρήσεων και η προώθηση εναλλακτικών προορισμών. Παράλληλα, πρέπει να ενθαρρύνεται η ενημέρωση των τουριστών για τον σεβασμό της τοπικής κουλτούρας και καθημερινότητας. Επομένως, η αντιτουριστική καμπάνια δε λέει «Μην ταξιδεύετε!». Αντίθετα, ενθαρρύνει τον καθένα να γίνει πιο υπεύθυνος προστατεύοντας τη φύση και αφήνοντας τις περιοχές που επισκέπτεται πιο όμορφες απ’ ό,τι τις βρήκε! Το σύνθημα θα μπορούσε να είναι «Σεβάσου τον τόπο που επισκέπτεσαι! Είναι το σπίτι κάποιου άλλου!»