Οι μαθητές τού μισού τμήματος Α΄1 τού A΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τού β´ τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, δύο επιτραπέζια παιχνίδια για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.
Αρχικά, διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για τα επιτραπέζια παιχνίδια. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:
• Βιοκλιματική αρχιτεκτονική - μείωση τής ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο
• Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πώς μπορούμε να το μειώσουμε;
• Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη
• Νερό, το πολύτιμο αγαθό
Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκαν προς υλοποίηση δύο ιδέες μαθητών που ισοψήφησαν. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου τα παιχνίδια: «Ο Τροχός τής Φύσης» και «Διάσωση Χελωνών».
«Ο Τροχός τής Φύσης»
Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση και την ενίσχυση τής γνώσης σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, όπως η ανακύκλωση, η προστασία τού φυσικού περιβάλλοντος και οι φυσικές καταστροφές που προκαλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Το παιχνίδι περιλαμβάνει έναν τροχό χωρισμένο σε θεματικές κατηγορίες, οι οποίες αντιστοιχούν στα παραπάνω ζητήματα. Κάθε παίκτης, περιστρέφοντας τον τροχό, καλείται να απαντήσει σωστά στην ερώτηση τής κατηγορίας που θα του τύχει και εαν απαντήσει σωστά, αποκτά το δικαίωμα να παίξει ξανά. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες σωστές απαντήσεις, επιδεικνύοντας, παράλληλα, υψηλό επίπεδο γνώσεων για το φυσικό περιβάλλον.
«Διάσωση Χελωνών»
Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων που έχει ως στόχο την ενημέρωση και την προβολή βασικών χαρακτηριστικών τού προστατευόμενου είδους θαλάσσιας χελώνας Caretta Caretta. Οι παίκτες ταξιδεύουν συμβολικά σε διάφορα νησιά και καλούνται να απαντήσουν σωστά σε ερωτήσεις που αφορούν στο σπάνιο αυτό είδος, το οποίο ζει και αναπαράγεται κυρίως στη Ζάκυνθο. Κάθε σωστή απάντηση αντιστοιχεί σε μία «διάσωση» χελώνας. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης που θα καταφέρει να σώσει τις περισσότερες χελώνες, επιδεικνύοντας τις περισσότερες γνώσεις για το είδος.
Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου.
Για τα επιτραπέζια παιχνίδια ψηφίστηκαν οι ιδέες των μαθητών Λεωνίδα Δρίβα και Ηλέκτρας Κουτσαμπά.
Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν:
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Λεωνίδας Δρίβας και Ηλέκτρα Κουτσαμπά, αντίστοιχα (για τα δύο επιτραπέζια)
ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Λεωνίδας Δρίβας και Ιφιγένεια Δενδρολιβανά, αντίστοιχα.
ΟΜΑΔΑ ΤΡΟΧΟΥ: Θοδωρής Κέκκος, Γιώργος Κόρμπος
ΟΜΑΔΑ ΤΑΜΠΛΟ: Κωνσταντίνα Λάκκα, Θεοδοσία Κακογιάννη, Κατερίνα Μουντζούρη, Ιωάννα Κυριακίδη- Γερούση, Αθηνά Καπλάνη, Σταματίνα Καρλή
ΟΜΑΔΑ ΚΑΡΤΩΝ - ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ: Λεωνίδας Δρίβας, Θοδωρής Κέκκος, Γιώργος Κόρμπος και Κωνσταντίνα Λάκκα, Θεοδοσία Κακογιάννη, Κατερίνα Μουντζούρη, Ιωάννα Κυριακίδη-Γερούση, Αθηνά Καπλάνη, Σταματίνα Καρλή, αντίστοιχα.
ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ: Λεωνίδας Δρίβας, Θοδωρής Κέκκος, Γιώργος Κόρμπος και Ηλέκτρα Κουτσαμπά, Αθηνά Καπλάνη, αντίστοιχα
Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι», έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι έφτιαξαν.