Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης Νικόλας Δοβλέτης, Δέσποινα Καζέπη, Αμαλία Παριανού και Βικτώρια Σακελλαρίου, στο πλαίσιο του μαθητικού Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού Κόμικ, ο οποίος διοργανώνεται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «Με ασφάλεια στον προορισμό, με φαντασία στην τέχνη», δημιούργησαν πρωτότυπα κόμικ με θέμα την οδική ασφάλεια.

Με αίσθημα ευθύνης ως προς τη σωστή οδική συμπεριφορά, οι μαθητές εργάστηκαν πάνω στα θέματα που τους ανατέθηκαν από την επιτροπή τού διαγωνισμού και παρήγαγαν δημιουργικές ιστορίες. Παράλληλα, συνέταξαν και ένα συνοδευτικό κείμενο, στο οποίο ανέλυσαν την ιδέα και την προσέγγισή τους, τεκμηριώνοντας το περιεχόμενο τού έργου τους:

1. Απαγορεύεται η χρήση λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.), εξαιρουμένης ακινητοποίησης οχήματος από βλάβη ή άλλη αιτία.

Νικόλας ΔοβλέτηςΗ ιδέα μου για το κόμικ βασίστηκε στη λανθασμένη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Αρχικά, ο οδηγός χρησιμοποιεί τη Λ.Ε.Α. για να αποφύγει την κίνηση. Στη συνέχεια, φρενάρει απότομα, καθώς δεν πρόσεξε ένα σταματημένο αυτοκίνητο μπροστά του στη Λ.Ε.Α. Ακολουθεί η κριτική από έναν οδηγό μηχανής, ο οποίος τον επιπλήττει για τη συμπεριφορά του. Ο οδηγός συνειδητοποιεί το λάθος του, μετανιώνει για τις πράξεις του και αποφασίζει να μην ξανακάνει κατάχρηση της Λ.Ε.Α., υποσχόμενος να σκέφτεται πιο υπεύθυνα πριν δράσει.¨"

2. Επιδεικνύω ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς που διασχίζουν την οδό προκειμένου να επιβιβαστούν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή όταν απομακρύνονται από αυτά.

Δέσποινα Καζέπη: "Ένα κορίτσι προσπαθεί να διασχίσει τη διάβαση πεζών αφού κατέβηκε από το λεωφορείο. Ένα αυτοκίνητο με δύο κορίτσια πλησιάζει με μεγάλη ταχύτητα. Οι επιβάτισσες μιλούν και κοιτούν το κινητό τους, χωρίς να δίνουν σημασία στην πεζή. Το αυτοκίνητο σταματά απότομα λίγο πριν τη χτυπήσει. Το περιστατικό υπογραμμίζει τη σημασία της προσοχής στους πεζούς, ειδικά όταν κατεβαίνουν από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, και το πόσο απαραίτητο είναι να τους δίνεται προτεραιότητα. Ένα απλό λάθος ή αμέλεια μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, καθιστώντας την υπευθυνότητα ζωτικής σημασίας για όλους."

4. Μειώνω τη ταχύτητα και επιτυγχάνω μείωση των οδικών ατυχημάτων.

Αμαλία Παριανού: "Τρία ανέμελα κορίτσια με πολύ μακριά μαλλιά οδηγούν στην πόλη, υπερβαίνοντας το όριο ταχύτητας. Καθώς η οδηγός συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να σταματήσει το αυτοκίνητο λόγω της μεγάλης ταχύτητας, είναι ήδη αργά. Το αυτοκίνητο συγκρούεται και τα μαλλιά τους καταστρέφονται ολοσχερώς! Μέσα από αυτό το κωμικό στοιχείο, το κόμικ θέλει να περάσει ένα σοβαρό μήνυμα: η υπερβολική ταχύτητα μπορεί να προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα! Εκτός από τον κίνδυνο για τη ζωή, μπορεί να καταστραφούν και πράγματα που εκτιμάμε – ακόμα και τα μαλλιά μας! Σκοπός μου ήταν να θίξω το ζήτημα με χιούμορ, αλλά και προβληματισμό."

5. Παραχωρώ προτεραιότητα σε πεζούς οι οποίοι έχουν κατέλθει στο οδόστρωμα  και διακόπτω την πορεία του οχήματος σε περίπτωση ανάγκης.

Βικτώρια Σακελλαρίου"Η ιδέα μου αφορά την προτεραιότητα των πεζών. Μια μητέρα οδηγεί απρόσεκτα προς μια διάβαση πεζών, ενώ το παιδί της στο πίσω κάθισμα προσπαθεί να την πείσει να ελαττώσει ταχύτητα. Εκείνη αγνοεί την προτροπή και αυξάνει την ταχύτητα, προκαλώντας τρόμο στο παιδί, που βλέπει τον πεζό μέσα από τα μάτια του, γεμάτο φόβο για πιθανό ατύχημα. Ο πεζός φωνάζει καθώς παραλίγο να χτυπηθεί, αλλά τελικά το ατύχημα αποφεύγεται. Χρόνια μετά, το παιδί, πια ενήλικη οδηγός, δεν επαναλαμβάνει το λάθος της μητέρας της, παραχωρώντας προτεραιότητα στον πεζό, που την ευχαριστεί."

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τα εξαιρετικά έργα και για την προσπάθειά τους στον διαγωνισμό!

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: κ. Κυριακή Πρεβενιού, καθηγήτρια Καλλιτεχνικών