Το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποσκοπώντας στην προαγωγή τής ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας, πραγματοποιεί τη δράση δικτύωσης σχολικών μονάδων για την ενδυνάμωση σχολικών κοινοτήτων σε επίπεδο συστήματος (τάξη/σχολείο), αλλά και για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας σε δύσκολες περιόδους, με την ονομασία «Διαδρομές».
Εκπαιδευτικοί τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης συμμετέχουν σε αυτή την τόσο σημαντική δράση με σκοπό την ενδυνάμωση τής ομοδοσυνεργατικής κουλτούρας, την ανάπτυξη τής συναισθηματικής νοημοσύνης και των δεξιοτήτων των μαθητών, αλλά και την ανάδειξη τού ρόλου τού σχολείου στην ενίσχυση τής ψυχικής ανθεκτικότητας.
Το σχολείο αποτελεί ένα προστατευτικό πλαίσιο που έχει τη δυνατότητα να στηρίξει τους μαθητές/μαθήτριες για να αντεπεξέλθουν ψυχικά και σε δύσκολες συνθήκες, δίνοντας έμφαση στην αναζήτηση τρόπων/στρατηγικών, ώστε να διαχειριστούν τα δύσκολα συναισθήματά τους, εστιάζοντας σε εσωτερικές δυνάμεις και ικανότητες, καθώς και στη δυναμική των διαπροσωπικών σχέσεων και δικτύων συνεργασίας.
Σκοπός είναι να αναδειχθούν τα στοιχεία εκείνα που το σχολείο ως σύστημα διαθέτει και τα οποία διευκολύνουν την προσαρμογή και την ανάπτυξη των μελών του, λειτουργώντας προστατευτικά μέσα από ευκαιρίες που δίνονται στους μαθητές/-τριες για να εξελιχθούν, να αναπτύξουν δεξιότητες και να ενδυναμωθούν ψυχολογικά σε δύσκολες περιόδους.
Στόχοι είναι:
η ανάδειξη τού ρόλου τού σχολείου/τάξης των μαθητών ως προστατευτικού πλαισίου που στηρίζει τους μαθητές/ -τριες, συμβάλλοντας στην ενίσχυση τής ψυχικής ανθεκτικότητας και σε δύσκολες/ιδιαίτερες περιόδους.
η σημασία τής στοχοθεσίας στο σχολικό περιβάλλον που συμβάλλει στην κινητοποίηση των μαθητών/-τριών, τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή.
η συζήτηση για τρόπους, σκέψεις, επιλογές και μεθόδους επίλυσης προβλημάτων.
η δικτύωση σχολικών κοινοτήτων σε διάφορες περιοχές/πόλεις.
Σε αυτό το περιπετειώδες και σημαντικό ταξίδι των «Διαδρομών» συμμετείχαν ο κ. Γεώργιος Παντόγλου, θεολόγος, με το τμήμα Α΄2, το οποίο ολοκλήρωσε επιτυχώς τη 2η θεματική ενότητα τού προγράμματος «Ιστορίες και Συναισθήματα». Στόχος τής ενότητας και των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει είναι να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο διαφορετικά συναισθήματα μπορεί να νιώσει ο καθένας, ανάλογα με τις εμπειρίες, την προσωπικότητα και τα βιώματά του και, παράλληλα, να συνειδητοποιήσουν πως όταν νιώθουμε κάτι δε σημαίνει ότι οι άλλοι το αντιλαμβάνονται εάν εμείς οι ίδιοι δεν το επιτρέψουμε.
Στο πλαίσιο αυτών των στόχωνοι μαθητές, με την καθοδήγηση τού εκπαιδευτικού, αφού κατέγραψαν ο καθένας ξεχωριστά συναισθήματα που νιώθει σε μια δεδομένη στιγμή, συνεργάστηκαν ομαδικά, ώστε να συντάξουν ένα ποίημα ή ένα τραγούδι ή μια ιστορία στην οποία θα αναδεικνύονται όλα τα συναισθήματα που διατυπώθηκαν και τη στιγμή που δημιουργούνται, με τόσους στίχους όσα και τα μέλη τού τμήματος. Τέλος, παρουσίασαν το έργο τους και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα τού άλλου, πόσα διαφορετικά συναισθήματα μπορούν να δημιουργηθούν σε μια δεδομένη στιγμή, αλλά και το πότε επιτρέπουμε στους άλλους να καταλάβουν τι νιώθουμε. Και το ταξίδι των «Διαδρομών» συνεχίζεται…
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-junior-high-a/ta-nea-mas/events-activities/51441-diadromes-2i-drasi-ergastiriou-sxolikis-psyxologias#sigProId7983abc040