Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Μαθητές τού τμήματος Α΄2 τού A΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τού α΄ τετράμηνου «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.

Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για το επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:

Βιοκλιματική αρχιτεκτονική - μείωση τής ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο
Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πώς μπορούμε να το μειώσουμε;
Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη
Νερό, το πολύτιμο αγαθό


Μετά από ψηφοφορία επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου.

Οι μαθητές έφτιαξαν το «Make a tree», ένα παιχνίδι γνώσεων σχετικό με την οικολογική/περιβαλλοντική συνείδηση. Στόχος τού παιχνιδιού είναι να φτιάξει ο κάθε παίκτης όσα περισσότερα δέντρα μπορεί, ώστε, έτσι, να συμβάλει στην αύξηση τού οξυγόνου, στην προστασία από τις πλημμύρες, να μειώσει με αυτόν τον τρόπο το οικολογικό του αποτύπωμα και να πάρει τους πιο πολλούς πόντους.
Ο παίκτης με τους πιο πολλούς πόντους και δέντρα θα είναι και ο νικητής τού παιχνιδιού.

Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου.
Συγκεκριμένα η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν τής Αγγελικής-Καλλιόπης Καφεντζή και οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν οι ακόλουθες:

Οδηγίες παιχνιδιού: Αγγελική-Καλλιόπη Καφεντζή

Ομάδα λογότυπου: Σωτήρης Αναστασίου, Αγάπη Κωσταρέλλου, Κατερίνα Μαγκανά

Ομάδα συσκευασίας: Χάρης Κράλλης, Κωνσταντίνος Λάμπρου

Ομάδα για το ταμπλό: Μαρία Χρυσή Κωνσταντάκη, Αγγελική-Καλλιόπη Καφεντζή, Ανδρέας Κοκολάκης

Ομάδα ερωτήσεων: Πέτρος Καρελίδης, Γρηγόρης Δημητρακόπουλος, Μάξιμος Κουβαράς

Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι που οι ίδιοι έφτιαξαν.