Σχεδιάζοντας με τον ήχο και την αίσθηση...
Στο πλαίσιο τού διαγωνισμού «Παίζοντας Βάκχες», που οργανώνουν το Τμήμα Ελληνικών Σπουδών τού Harvard, το Τμήμα Θεάτρου τού Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και η θεατρική ομάδα "Out of Chaos", στο Α΄Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε μια βασική έννοια τής ρυθμικής απαγγελίας, που είναι αυτή τού μέτρου στο οποίο επιλέγει ο αρχαίος ποιητής να γράψει τον στίχο.
Πάνω σε αυτό χτίζονται οι ρυθμικές παραλλαγές τής κάθε φράσης τού κειμένου και αυτό οδηγεί την ανάγνωσή μας.
Άλλωστε, τα αρχαία κείμενα, όπως είναι γνωστό από την ιστορία, είχαν ηχητική και όχι νοηματική ανάγνωση.
Έτσι, στη συνέχεια προσπαθήσαμε να επενδύσουμε με κάποιους ήχους την απαγγελία μας, μέσα από το ίδιο το κείμενο, όπως κεραυνούς, ποδοβολητά, καπνούς, αλλά και κάποιους συμβολικούς ήχους, όπως το σκίσιμο ενός χαρτιού αμέσως μετά την λέξη «λάθος»...
Προσπάθειά μας ήταν να δούμε πώς μπορούμε να σχεδιάζουμε μέσα από τον ήχο και την αίσθηση που μας γεννά η απαγγελία ενός κειμένου αν αυτό διαβαστεί στο μέτρο του.
Αφορμή γι' αυτό στάθηκε ένα απόσπασμα από μάθημα τού Messiaen για το πώς ο Debussy επενδύει με ήχους κάποιες συνθέσεις του, ώστε να αποτυπώνεται στον ακροατή συγκεκριμένη αίσθηση.
Στόχος μας ήταν να δούμε πώς αυτή η εξερεύνηση μέσω τής αίσθησης και τού ήχου ενός έμμετρου κλασικού κειμένου δημιουργεί πολλές δυνατότητες, οι οποίες μπορούν στη συνέχεια να εξελιχθούν σε εικόνες μιας σκηνοθεσίας και οδηγίες υποκριτικής για τον κάθε ρόλο.
Στο δρώμενο συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες: Ασημάκη Αγάπη, Βασιλείου Σοφία του Παναγιώτη, Βασιλείου Σοφία του Σπυρίδωνα, Δρίβα Ελένη, Θεοδώρου Γρηγόρης, Παπαδοπούλου Ζωή και Ωρολογά Βασιλίνα.
Υπεύθυνος θεατρικού δρώμενου: Θεοδώρου Κωνσταντίνος (θεατρολόγος).
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-junior-high-a/ta-nea-mas/events-activities/48097-symmetoxi-ston-diagonismo-paizontas-vakxes#sigProId94789268e7