Έτσι, υπό την καθοδήγηση τής φιλολόγου κ. Μαρίνας Μηλιδώνη, τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερεις ομάδες, καθεμία από τις οποίες ανέλαβε να διαβάσει ένα παραμύθι από διαφορετική ευρωπαϊκή χώρα: Αγγλία (Όσκαρ Ουάιλντ), Ισπανία (Αλίξ Καμπρέρα), Γαλλία (Ζαν-Μπατίστ Μπαρονιάν) και Δανία (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν). Συμπλήρωσαν τα στοιχεία τού παραμυθιού τους σε φύλλο εργασίας που τους δόθηκε και, αφού χρωμάτισαν τη χώρα προέλευσής του στον ασπρόμαυρο χάρτη που είχαν μπροστά τους, η κάθε ομάδα ξεχωριστά αναδιηγήθηκε την ιστορία της στην κ. Μηλιδώνη και συζήτησε μαζί της για το ηθικό δίδαγμα που εμπεριείχε.
Έπειτα οι μαθητές κλήθηκαν να καταγράψουν μέσα στο "σύννεφο λέξεων" τού φύλλου εργασίας δέκα λέξεις- κλειδιά που θα συμπύκνωναν τις σημαντικές πληροφορίες τού κάθε παραμυθιού.
Πριν το κλείσιμο τής δράσης ζητήθηκε από την κάθε ομάδα να δημιουργήσει τη δική της ιστορία -είτε σε πεζό είτε σε έμμετρο κείμενο- εμπνεόμενη, όμως, από το "σύννεφο λέξεων" τού παραμυθιού μιας άλλης ομάδας.
Οι μαθητές σκέφτηκαν, φαντάστηκαν, γέλασαν και ένας αναλάμβανε να γράψει κάθε φορά το κείμενο που όλοι μαζί είχαν συμφωνήσει.
Οι ιστορίες τους διαβάστηκαν και εικονογραφήθηκαν στο μάθημα των Καλλιτεχνικών υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Κυριακής Πρεβενιού.
Κρίνοντας εκ τού αποτελέσματος, οι μαθητές μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες μπόρεσαν να αναπτύξουν δεξιότητες εγγραμματισμού (δεξιότητα ανάγνωσης και αναδιήγησης, κατανόησης κειμένου από ακρόαση, ανάπτυξη τής κριτικής σκέψης), να δημιουργήσουν συνεργαζόμενοι, αλλά και να εξοικειωθούν με τον χώρο τής Βιβλιοθήκης, αφού οι περισσότεροι, πριν αποχωρήσουν, έκαναν μια μικρή έρευνα στα ράφια των βιβλίων και δανείστηκαν κάποιο από τα βιβλία αυτά.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-junior-high-a/ta-nea-mas/events-activities/34381-gnwrizontas-thn-eurwph-mesa-apo-ta-paramythia#sigProId0f95d07e31
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-junior-high-a/ta-nea-mas/events-activities/34381-gnwrizontas-thn-eurwph-mesa-apo-ta-paramythia#sigProId0f95d07e31