Στους μαθητές τής Γ΄ τάξης τού σχολικού έτους 2023-2024 στο Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης απονεμήθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning η Eθνική Eτικέτα Ποιότητας (National Quality Label) για το eTwinning έργο “Let’s fight for a better world”, το οποίο υλοποίησαν στη διάρκεια τού έτους σε συνεργασία με συμμαθητές τους από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Ρουμανία, την Τουρκία και την Πορτογαλία.
Οι μαθητές ασχολήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια τού σχολικού έτους με καίρια θέματα τού πλανήτη μας, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η κλιματική αλλαγή, η θέση τής γυναίκας στον σύγχρονο κόσμο, η συμπερίληψη, ο σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός και η πολιτιστική ταυτότητα και ποικιλομορφία.
Έτσι, μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων, αλλά και με συχνή αλληλεπίδραση και ανταλλαγή απόψεων με μαθητές τής ίδιας ηλικίας από τα συνεργαζόμενα σχολεία των ξένων χωρών, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν, να ερευνήσουν και να προβληματιστούν για σημαντικά ζητήματα τού σημερινού μας κόσμου, αλλά και να προτείνουν χρήσιμες και εφικτές λύσεις για την αντιμετώπισή τους. Ταυτόχρονα είχαν τη δυνατότητα να εξελίξουν τις δεξιότητές τους στη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων, καθώς και στη χρήση τής αγγλικής γλώσσας.
H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας, πληρώντας σειρά κριτηρίων που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής δράσης, και αποτελεί μια απτή αναγνώριση για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία τού υψηλού επιπέδου των e-Twinning δραστηριοτήτων τους.
Το έργο αξιολογείται με βάση έξι κριτήρια στους ακόλουθους τομείς:
1. Παιδαγωγική καινοτομία
2. Ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη
3. Επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων-συνεργατών
4. Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
5. Χρήση τής τεχνολογίας
6. Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Σύμφωνα με τα σχόλια τής ΕΥΥ το έργο τού Σχολείου μας ήταν εξαιρετικό, με πολύ ελκυστική θεματολογία για τους μαθητές, οι οποίοι ασχολήθηκαν κάθε μήνα και με ένα διαφορετικό παγκόσμιο ζήτημα εις βάθος. Η δράση ενσωματώθηκε πολύ αποτελεσματικά στο μάθημα των Αγγλικών και επιτεύχθηκε συχνή και εποικοδομητική συνεργασία και επικοινωνία με τα ξένα σχολεία. Οι συνεργατικές δράσεις που σχεδιάστηκαν ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και ευφάνταστες και οι μαθητές καλλιέργησαν τις ψηφιακές δεξιότητές τους μέσω τής χρήσης πολλών ψηφιακών εργαλείων, ενισχύοντας, έτσι, τη δημιουργικότητά τους. Συνοψίζοντας, το έργο “Let’s fight for a better world” χαρακτηρίστηκε ως ένα αξιόλογο έργο, το οποίο υλοποιήθηκε με ευθύνη και συνέπεια από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Υπεύθυνη για την υλοποίηση τού eTwinning έργου ήταν η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Τόνια Αγγελοπούλου και έλαβαν μέρος σε αυτό οι μαθητές: Αλεξόπουλος Ανδρέας, Αναστασιάδου Δήμητρα, Βρεττού Ήβη, Γκαϊνάς Αλέξανδρος, Γιαγτζή Λυδία, Γκανιάτσου Λυδία, Γρύλλος Γιάννης, Δεμενεοπούλου Μαριάννα, Δοσόπουλος Γιάννης, Θεοδωρόπουλος Μάριος, Κανελλόπουλος Γιάννης, Κανελλοπούλου Στεφανία και Λίου Ζάντερ.