Η εφηβεία αποτελεί περίοδο ψυχικών αναταράξεων και ανατοποθέτησης τού νέου απέναντι στον εαυτό του, κατά τη διαδικασία ωρίμασης και δημιουργίας τής ταυτότητάς του. Ωστόσο, κατά τη διαδικασία αυτή οι έφηβοι αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες προκλήσεις και δυσκολίες, τις οποίες καλούνται να υπερβούν με επιτυχία. Το Σχολείο μπορεί να σταθεί αρωγός των εφήβων στη φάση αυτή, διαδραματίζοντας καίριο ρόλο στην ανάπτυξη αυτεπίγνωσης και αυτοεκτίμησης. Ανταποκρινόμενα στο αίτημα αυτό το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης και το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό στόχο.
Έτσι, τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 μαθητές τής Α΄ Λυκείου παρακολούθησαν μαζί με μαθητές τής Β΄ Γυμνασίου το βιωματικό Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα "Ψυχική και συναισθηματική υγεία", που οργάνωσε ο κ. Ιωάννης Σωτηρόπουλος, φιλόλογος τού Α΄ Γυμνασίου Εκάλης. Καθηγητές και των δύο σχολείων διαπίστωσαν την ανάγκη που υπάρχει να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές και τού Γυμνασίου και τού Λυκείου τη σημασία εννοιών όπως η "ψυχική υγεία", η "ψυχική ισορροπία", η "ενσυναίσθηση", η "ψυχική ανθεκτικότητα" και οι "ήπιες δεξιότητες".
Στόχος τού εργαστηρίου, λοιπόν, ήταν σε πρώτη φάση οι μαθητές να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα ελέγχουν, να ανταποκρίνονται αναλόγως στα ερεθίσματα και τις προκλήσεις του περιβάλλοντος, να κατανοούν τα συναισθήματα των γύρω τους, να διαχειρίζονται το άγχος, τον φόβο, την επιθετικότητα και άλλες ψυχικές καταστάσεις, ώστε να διατηρούν την ισορροπία και την αυτονομία τους και να νιώθουν ασφαλείς και ευτυχισμένοι στον χώρο όπου ζουν και κινούνται.
Το βιωματικό εργαστήριο θα συνεχιστεί με τη συμμετοχή και άλλων μαθητών, τις απαντήσεις των εφήβων σε ερωτήματα αυτογνωσίας, καθώς και γόνιμη συζήτηση επί των απαντήσεων.