Η μαθήτρια τής Β΄ τάξης τού Α΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης Πολύμνια Βλαχοπούλου προκρίθηκε στον διαγωνισμό εκθεσης και θα συμμετάσχει στην ημερίδα EUROSCOLA, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου 2020 στο Στρασβούργο.
Ως αναπληρωματικοί ορίστηκαν και οι υπόλοιποι μαθητές τού Σχολείου οι οποίοι έλαβαν μέρος, οι: Ηλιάνα Μάου, Νικήτας Γραμμενίδης, Χρυσάνθη Τζαβέλλα, Ναταλία Διαμαντοπούλου, Παναγιώτα Λουμάκη και Βασιλική Κούτα.
Την ελληνική αντιπροσωπία, που αποτελείται από 24 μαθητές διαφόρων σχολείων, θα συνοδεύσουν τρεις εκπαιδευτικοί και ανάμεσά τους η Υποδιευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης κ. Ευγενία Δοδοπούλου, η οποία είχε την πρωτοβουλία τής συμμετοχής τού Σχολείου στον διαγωνισμό και προετοίμασε τους μαθητές.
Λίγα λόγια για τον διαγωνισμό:
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επιθυμώντας να δώσει στους νέους τής Ευρωπαϊκής Ένωσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του, και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, διοργανώνει στο Στρασβούργο την ημερίδα EUROSCOLA, στις 27 Φεβρουαρίου 2020.
Στην ημερίδα αυτή, όπου θα συμμετάσχουν μαθητές Λυκείου από τις χώρες-μέλη τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής θα εκπροσωπηθεί από είκοσι τέσσερεις (24) μαθητές.
Στο πλαίσιο τού προγράμματος διεξήχθη διαγωνισμός για την επιλογή των μαθητών, με θέμα:
«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ο θεσμός τής Ευρωπαϊκής Ένωσης που εκλέγεται με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες. Με την εφαρμογή τής Συνθήκης τής Λισαβόνας το 2009, το ΕΚ
συναποφασίζει με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών τής Ένωσης σε μεγάλο ποσοστό τη νομοθεσία και επίσης αναλαμβάνει σημαντικές πολιτικές πρωτοβουλίες. Έχει αυξημένες εξουσίες όσον αφορά στον προϋπολογισμό τής Ένωσης, ασκεί δημοκρατικό έλεγχο των αποφάσεων και είναι απαραίτητη η συναίνεσή του στις διεθνείς συμφωνίες που συνάπτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τον Μάιο τού 2019 οι Eυρωπαίοι πολίτες από τα κράτη-μέλη τής ΕΕ ψήφισαν στις ευρωπαϊκές εκλογές για την ανάδειξη των μελών τού Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Πώς πιστεύετε ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να ενισχύσουν τη δημοκρατική φυσιογνωμία τής Ένωσης;
Θεωρείτε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρέπει να αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες, ώστε να εκφράσει με πιο αποφασιστικό τρόπο την εντολή των πολιτών τής Ένωσης, οι οποίοι με την ψήφο τους θα προσδιορίσουν τη μελλοντική πορεία τής Ευρώπης;»
Η αξιολόγηση των εργασιών των διαγωνιζόμενων μαθητών έγινε από επιτροπή που συγκροτήθηκε με απόφαση τού Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Στην επιλογή των μαθητών, εκτός από τον βαθμό των εργασιών, ελήφθησαν υπόψη και τα ακόλουθα κριτήρια:
1. Η πολύ καλή γνώση τής Αγγλικής ή Γαλλικής Γλώσσας από μαθητές που διαθέτουν πτυχία στις συγκεκριμένες γλώσσες.
2. Η γενική επίδοση των μαθητών στα μαθήματα τού σχολείου.