Στην εισήγηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν για τη σημασία που απέδιδαν οι αρχαίοι Έλληνες στα Μαθηματικά, προκειμένου να ασχοληθούν με τη Φιλοσοφία. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύχθηκε διάλογος και δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη συμβολή τού Πλάτωνα στα Μαθηματικά, καθώς και για την αξία και τη σημασία τής μαθηματικής γνώσης.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε διαδραστικό υλικό σχετικά με τα τρία γνωστά προβλήματα τής Αρχαιότητας (τετραγωνισμό τού κύκλου, διπλασιασμό τού κύβου και τριχοτόμηση τής γωνίας). Τέλος έγινε αναφορά σε ορισμένες προσπάθειες επίλυσής τους, οι οποίες με τη σειρά τους οδήγησαν στην ανακάλυψη των κωνικών τομών. Η μελέτη των συγκεκριμένων γραμμών οδήγησε στη χρήση των ιδιοτήτων τους στη σύγχρονη ιατρική (λιθοθριψία) και την τεχνολογία (πομποί κινητής τηλεφωνίας, φωτιστικά, τεχνολογίες λέϊζερ κ.ά.)
Η εισήγηση διήρκεσε 2 διδακτικές ώρες και οι μαθητές συνειδητοποίησαν τη σημασία που έχει για την επιστήμη η προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων τα οποία, αν και αρχικά φαίνεται να μην έχουν κάποια πρακτική αξία, εν τούτοις οι προσπάθειες επίλυσής τους ανοίγουν νέους ορίζοντες και οδηγούν σε σημαντικές ανακαλύψεις.
Στους μαθητές τονίστηκε η ανάγκη για τη γνώση των σημαντικών ανακαλύψεων των αρχαίων Ελλήνων.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-high-school-a/ta-nea-mas/events-activities/35500-alyta-mathhmatika-problhmata#sigProId4ffad7fc18
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-high-school-a/ta-nea-mas/events-activities/35500-alyta-mathhmatika-problhmata#sigProId4ffad7fc18