Οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Γαλλικού Τμήματος των Ε΄ και Στ΄ τάξεων τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα, συμμετείχαν, από την 1η Νοεμβρίου 2022 έως τις 15 Ιουνίου 2023, στην υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο τής ευρωπαϊκής δράσης eTwinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές και μαθήτριες τού δημοτικού σχολείου École Saint-Joseph, τής πόλης Pontchâteau, Pays de la Loire, στη Γαλλία.

Ο τίτλος τού έργου ήταν "Partage ta bulle!" - "Μοιράσου τις ιστορίες σου με κόμικς!".

Ξεκινώντας από το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: "Δεξιότητες 21ου αιώνα - Δεξιότητες Μάθησης και Δημιουργικότητας/Το διαδίκτυο ασφαλές", και, παράλληλα με τα βιβλία τους “Copains Copines 2” και “Avatar 1”, που διδάχθηκαν, μετέτρεψαν τις δράσεις τους σε δραστηριότητες συνεργασίας και ανταλλαγής με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους από το École Saint-Joseph, συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα eTwinning, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Erasmus+, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό.

Στόχος τού προγράμματος ήταν η πραγματοποίηση έργων συνεργασίας στη γαλλική γλώσσα μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών των δύο σχολείων, οι οποίοι χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες των 4-5 ατόμων, μέσα από τη δημιουργία ιστοριών κόμικς, και περιελάμβανε ψηφιακές παρουσιάσεις (φωτογραφίες, βίντεο, ήχους κ.λπ.) και ατομικές ή ομαδικές εργασίες μαθητών/-τριών (καλλιτεχνικές δημιουργίες, σχέδια, σκίτσα, φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο, ήχους κ.λπ.). Οι ιστορίες κόμικς ήταν εικονογραφημένες με φωτογραφίες, εικόνες, βίντεο, ήχους κ.λπ.

Το έργο υλοποιήθηκε με τη χρήση των ψηφιακών λογισμικών CAZ, εργαλείο δημιουργίας κόμικς τής Ακαδημίας τής Lille, και paint.net. CAZ, για τη δημιουργία κόμικς και κινούμενων σχεδίων, τα οποία αποτελούν εύχρηστα και ελκυστικά διαδικτυακά εργαλεία για παιδιά.
Ειδικότερα, το Caz είναι μια υπηρεσία που δημιουργήθηκε και συντηρείται από τον Thomas Pimmel, ERUN.

Χρησιμοποιώντας αυτά τα ψηφιακά εργαλεία οι Έλληνες μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν συνεργατικά διαδικτυακά κόμικς με απλό και ασφαλή τρόπο και τα κοινοποίησαν στους Γάλλους συμμαθητές και  συμμαθήτριές τους, και το αντίστροφο.

Έγραψαν ένα σύντομο κείμενο και εμπνεύστηκαν ένα δικό τους άβαταρ ή ένα καρτούν, ανέβασαν την ιστορία τους τους με την ταυτότητά τους στην πλατφόρμα τού προγράμματος ταξινομώντας τις εικόνες και τις φυσαλίδες, έτσι ώστε να συνθέσουν με πρωτοτυπία το κόμικ τους, δημιούργησαν τα αναγνωριστικά τους στοιχεία ως "καλλιτεχνών", συμβουλεύτηκαν, διέγραψαν ή τροποποίησαν τις δημιουργίες τους, είδαν και σχολίασαν όλα τα έργα των υπόλοιπων μαθητών-καλλιτεχνών και κατασκεύασαν πρότυπα ιστοριών τα οποία εξέθεσαν και μοιράστηκαν στη γκαλερί τού ψηφιακού εργαλείου CAZ.
Προηγουμένως είχαν δει παρουσιάσεις στην τάξη με σχετικές οδηγίες, εκπαιδευτικά βίντεο και σεμινάρια, που τους βοήθησαν να ξεκινήσουν και να ολοκληρώσουν τα έργα τους.

Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά που συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα βελτίωσαν και ενίσχυσαν τις γλωσσικές τους ικανότητες, χρησιμοποίησαν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές (Caz, Padlet, Kahoot, κ.λπ.), ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας με τους Γάλλους συμμαθητές τους και έστειλαν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο, στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιήθηκαν, κάνοντας την τελική τους αποτίμηση και συζητώντας σχετικά με τα αποτελέσματα και τα οφέλη που αποκόμισαν.

Επίσης, είχαν την ευκαιρία, εκτός από την επικοινωνία μέσω email, να συμμετάσχουν και σε διαδικτυακές συναντήσεις και να μοιραστούν ένα κομμάτι από την καθημερινότητά τους, τις προτιμήσεις τους και τα έθιμά τους με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο, γεγονός το οποίο απετέλεσε μια ευκαιρία για ένα πολιτιστικό άνοιγμα αλλά και πρόοδο στη γνώση τής γαλλικής γλώσσας μέσω τού Τwinspace, όπου αναρτήθηκαν όλες οι δραστηριότητες, οι ενέργειες, οι εντυπώσεις των συμμετεχόντων, όπως και τα σημαντικά στάδια τού έργου τους.

Μπορείτε να δείτε τις δημιουργίες των μαθητών και των μαθητριών μας ακολουθώντας τους παρακάτω συνδέσμους εδώ και εδώ.

001