Σεπτέμβριος
Από το εγώ στο εμείς
ØΚαλωσορίζουμε τη νέα σχολική χρονιά! Mε δημιουργικό τρόπο μέσα από αφηγήσεις ιστοριών, εικαστικές δημιουργίες και παιχνίδια συνεργασίας προετοιμαζόμαστε για όσα ενδιαφέροντα θα ακολουθήσουν!
ØΈναρξη του διαθεματικού μας προγράμματος
«ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ, Ο ΜΙΚΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ»
Ο στίχος του σπουδαίου μας ποιητή αποτελεί την αφορμή του φετινού μας ταξιδιού στον κόσμο της γνώσης και της ζωής. Μέσα από την επιστήμη, τη λογοτεχνία, την ποίηση, τη ζωγραφική, τη μουσική και τον αθλητισμό αλλά και με τη βοήθεια της τεχνολογίας θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε πολιτισμούς, ιστορίες, μύθους, ανθρώπους, τόπους μακρινούς και συναρπαστικούς. Οι πλανήτες και τ’ άστρα θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τον ΜΕΓΑ κόσμο μας και τη σημασία του ανθρώπου, του μοναδικού όντος που μπορεί με τις παρεμβάσεις του να οδηγήσει στην αναγέννηση ή την καταστροφή.
Η διεξαγωγή του συγκεκριμένου προγράμματος στοχεύει στην ανάδειξη της μοναδικότητας του κάθε τόπου, στην κατανόηση της σημασίας του σεβασμού στον πολιτισμό κάθε λαού, στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας προστασίας του κόσμου που μας περιβάλλει για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας του γαλάζιου πλανήτη μας. Μέσα από τις δράσεις που θα υλοποιήσουμε με αφορμή το πρόγραμμα «Αυτός ο κόσμος, ο μικρός, ο Μέγας» θα αναζητήσουμε απαντήσεις στα ερωτηματικά που καθημερινά αναφύονται και θα θαυμάσουμε την εκθαμβωτική απεραντοσύνη του συναρπαστικού μας σύμπαντος.
Τα μαγευτικά ταξίδια στον κόσμο της γνώσης δεν τελειώνουν ποτέ! Προσφέρουν μοναδική πληρότητα! Αυτήν θα αναζητήσουμε!
Το Διαθεματικό Πρόγραμμα θα οργανωθεί, για την τάξη μας, σε τρεις θεματικούς κύκλους- έναν για κάθε τρίμηνο του σχολικού έτους.
Α) Από το Εγώ στο Εμείς
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου (Σεπτέμβριος- Οκτώβριος- Νοέμβριος) το ταξίδι της εξερεύνησης του Κόσμου του μικρού, του Μεγάλου ξεκινά με την αναζήτηση της γνώσης για τον ίδιο μας τον εαυτό. Μέσα από σειρά ατομικών και ομαδικών δράσεων εντός και εκτός τάξης, μέσα από την μεταξύ μας αλληλεπίδραση θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε, να συνειδητοποιήσουμε και να παρουσιάσουμε τα στοιχεία που διακρίνουν και καθορίζουν την ξεχωριστή προσωπικότητα του καθενός μας. Έτσι θα γίνουμε όλοι κοινωνοί της προσωπικότητας των μελών την τάξης μας και θα μάθουμε να λειτουργούμε ενθαρρύνοντας και διευκολύνοντας την ελεύθερη έκφραση μέσα στην ομάδα. Τελικά θα ανακαλύψουμε, μέσα από ιστορικά παραδείγματα, παραμυθικές αφηγήσεις, παρατήρηση της καθημερινής πραγματικότητας και εμπειρίας την αξία και την αναγκαιότητα της ομαδικής προσπάθειας και συμπόρευσης στο Ταξίδι της Γνώσης που μας υπόσχεται η νέα σχολική χρονιά.
Την μετάβαση αυτή από το Εγώ στο Εμείς την πραγματοποιούμε συμβολικά από την πρωτη κιόλας συνάντηση της τάξης, με την δημιουργία και τη σύναξη του Συμβολαίου της Τάξης.
Β) Από τη γειτονιά της Ελλάδας στις γειτονιές του Κόσμου
Προχωρώντας στο δέυτερο τρίμηνο (Δεκέμβριος- Ιανουάριος- Φεβρουάριος) ταξιδεύουμε μεταξύ της ατομικής και της συλλογικής μας ταυτότητας, χαρτογραφόντας την ελληνικότητά όπως αυτή ορίζεται από την πολιτιστική μας παράδοση και κληρονομιά (έθιμα- μουσική, χορός- λογοτεχνική παραγωγή- παραμύθια και μύθοι- διατροφή- αρχιτεκτονική). Στη συνέχεια, θα ξεπεράσουμε τα σύνορα της χώρας μας για μια σύντομη γνωριμία με άλλους τόπους, άλλους πολιτισμούς. Θα ταξιδέψουμε, κυριολεκτικά μα και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, στα διαφορετικά τοπία που συνθέτουν την Ελλάδα και στα- όμοια ή διαφορετικά- τοπία άλλων χωρών. Μέσα από την σύνθεση και την αντίθεση θα αναζητήσουμε όλα εκείνα που μας ενώνουν, μα και όλα εκείνα που μας ξεχωρίζουν προσδίδοντας μας την μοναδική εθνική μας ταυτότητα. Έλληνες πολίτες, πολίτες του Κόσμου.
Γ) «Τα μικρά φτιάχνουν τα Μεγάλα: Από το άτομο στο Σύμπαν»
Στην τρίτη και τελευταία θεματική μας ενότητα που θα καλύψει τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο προβληματιζόμαστε σχετικά με την θέση που κατέχουμε μέσα στον Κόσμο. Επηρεάζει ο άνθρωπος τον Κόσμο, ή ο Κόσμος τον άνθρωπο; Και είναι άραγε μικρός, ή Μέγας; Σε αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα θα κληθούμε να απαντήσουμε σε ένα κυνήγι γνώσης, σε μια αποστολή παρατήρησης σχετικά με τον Κόσμο γύρω μας που θα μας «συστήσει» σε βασικές έννοιες βιολογίας, χημείας, αστροφυσικής και περιβαλλοντικής ηθικής, τόσο στην απλοποιημένη «επιστημονική» τους μορφή, όσο και σε μια πιο «καλλιτεχνική» τους προσέγγιση.
Ø Συζήτηση – παρουσίαση του φαινομένου των σεισμών (προληπτική άσκηση εκκένωσης του κτιρίου)
Οκτώβριος
Από το εγώ στο εμείς
Ø Παιδεία και αθλητισμός
Στο πρόγραμμα αυτό που αρχίζει τον Οκτώβριο και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα αθλήματα του στίβου. Με την καθοδήγηση των καθηγητριών Φυσικής Αγωγής του Σχολείου μας θα συναγωνιστούν με άμιλλα δοκιμάζοντας ταυτόχρονα και τις επιδόσεις τους!
Ø Πρόγραμμα ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης
Καθώς η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών του Δημοτικού σχολείου είναι σημαντική, αφού αυτές οι δεξιότητες βοηθούν στην υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, στην προσαρμογή του στο κοινωνικό περιβάλλον και στις σχέσεις του με τους άλλους, θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με της συμβουλευτική υπηρεσία του σχολείου μας σχετικό πρόγραμμα με τους παραπάνω στόχους.
Ø Επισκεπτόμαστε εικονικά, μέσω ηλεκτρονικής περιήγησης...
ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
Μουσείο Αφής - http://www.tactualmuseum.gr/index.htm
Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης - http://www.childrensartmuseum.gr/
Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας - http://www.mce.gr/
Ø «Ημέρα σχολικού αθλητισμού»
«Πρέπει να είμαστε υγιείς για να μπορούμε να γνωρίσουμε τον Κόσμο... τον μικρό, τον Μέγα»
Παιχνίδια- αγώνες-δραστηριότητες που ενισχύουν το πνεύμα της συμμετοχής και του «ευ αγωνίζεσθαι». Συζήτηση: Πόσο σημαντική είναι η άθληση για τη ζωή μας; Επηρεάζει το πόσο καλά νοιώθουμε το σώμα μας τα συναισθήματά μας; Επήρεάζουν τα συναισθήματα μας το πόσο καλά νοιώθουμε το σώμα μας;
Ø 15 Οκτωβρίου - Παγκόσμια ημέρα του «Λευκού Μπαστουνιού»
Η 15η Οκτωβρίου έχει παγκοσμίως καθιερωθεί ως η ημέρα εορτασμού του «Λευκού Μπαστουνιού», με στόχο τη διάδοση της μεγάλης σημασίας της χρήσης του στην προσπάθεια των ατόμων με προβλήματα όρασης για μια πιο ανεξάρτητη διαβίωση. Στόχος μας είναι μέσα από τις βιωματικές δράσεις και την επεξεργασία παιδικών βιβλίων να ευαισθητοποιήσουμε τους μικρούς μαθητές και να τους καλλιεργήσουμε το πνεύμα της αποδοχής και της αλληλεγγύης.
Πώς γνωρίζουν άραγε τον κόσμο τα άτομα με προβλήματα όρασης; Θεατρικό παιχνίδι προσoμοίωσης.
Ώρα για λεξιλογικά παιχνίδια
Τελειώνοντας τις ενότητες του βιβλίου της Γλώσσας οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να εμπεδώσουν με ευχάριστο τρόπο το αντίστοιχο λεξιλόγιο και τα γραμματικά φαινόμενα παίζοντας ομαδικά παιχνίδια στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας είτε με χρήση λεξικών είτε με χρήση κατάλληλου ψηφιακού υλικού που ετοιμάζουν γι’ αυτούς η δασκάλα τους και ο υπεύθυνος της Βιβλιοθήκης.
Ø Παρακολούθηση της εορτής της 28ης Οκτωβρίου που θα γίνει από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης
Νοέμβριος
Από το εγώ στο εμείς
Ø Υγιεινομαγειρέματα και Διατροφικές συνήθειες: Κρατάω μόνο τα καλύτερα, πετώ τα βλαβερά!
«Πρέπει να είμαστε υγιείς για να μπορούμε να γνωρίσουμε τον Κόσμο... τον μικρό, τον Μέγα»
Στα πλαίσια μιας γενικότερης προσπάθειας να προβληματίσουμε τους μαθητές και να προχωρήσουμε στη διαμόρφωση σωστών διατροφικών επιλογών και συνηθειών, μαγειρεύουμε όλοι μαζί ένα υγιεινό πρωϊνό/ δεκατιανό. Κατά τη διάρκεια της παρασκευής συζητάμε και καταγράφουμε καλές διατροφικές συνήθειες, ώστε να φανουν χρήσιμες σε όλη την ομάδα.
Στο ζήτημα της υγιεινής διατροφής θα επανερχόμαστε, διαθεματικά, κατά διαστήματα.
Ø ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: Αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του ζωγράφου
Ένα ταξίδι στην περιπέτεια της ζωγραφικής μέσα από το έργο του διάσημου ζωγράφου. Τα παιδιά θα γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του μέσα από τη γενική εξέλιξη της ιστορίας της τέχνης, ενώ η δράση θα πλαισιωθεί και από σχετική εικαστική δραστηριότητα.
Ø Παρακολούθηση της εορτής της 17ης Νοεμβρίου
Ø 20 Νοεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού
Τα δικαιώματα των παιδιών απασχολούν ιδιαίτερα τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα. Καθώς όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν επικυρώσει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η ανάληψη δράσεων μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία για την εξασφάλιση της ισχύος της κρίνεται απαραίτητη. Βασικός στόχος του προγράμματος που θα υλοποιηθεί είναι να ανακαλύψουν οι μαθητές ποια είναι τα βασικά δικαιώματά τους ώστε να μάθουν να τα περιφρουρούν, να κατανοήσουν πως τα δικαιώματα αυτά είναι ίδια για όλα τα παιδιά του κόσμου και να ενημερωθούν για τους φορείς που είναι αρμόδιοι για την προάσπισή τους .
Δεκέμβριος
Από τη γειτονιά της Ελλάδας
Στις γειτονιές του κόσμου
Πλέον μπαίνουμε στη δεύτερη Θεματική Ενότητα του Διαθεματικού μας Προγράμματος. Περιπλανιόμαστε στη Γειτονιά μας, στις Γειτονιές του Κόσμου.
1, 2, 3: Φεύγουμε με το Μαγικό Τρένο
Περίπατος για την αρχή του ταξιδιού μας. Περπατάμε για να παρατηρήσουμε όσα μας περιβάλλουν εδώ, στη γωνιά της Ελλάδας που βρίσκεται το σχολείο μας. Γινόμαστε ένα ζωντανό τρένο, έτοιμο να ταξιδέψει σε τόπους, νότες, κείμενα μέσα στην πατρίδα μας μα και πέρα από αυτήν!Ø ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΤΡΕΝΟ ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Στα πλαίσια της υπό επεξεργασία ενότητας, θα επανέλθουμε στο ζήτημα της διατροφής. Θα πραγματοποιήσουμε ένα μαγικό ταξίδι γέυσεων συγκρίνοντας τις διατροφικές συνήθειες των λαών στο τότε και το τώρα. Ιδιαίτερη έμφαση και αναφορά σε υγιεινά παραδοσιακά πιάτα της ελληνικής κουζίνας και γενικότερα των λαών της Μεσογείου
Ø ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Έθιμα και εικόνες της μεγάλης γιορτής στον ελλαδικό χώροØ Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης
Πάμε θέατρο! Είναι αδιαμφισβήτητο πως τα ερεθίσματα που δίνονται στο παιδί μέσα από μια θεατρική παράσταση, τα ακούσματα και οι εικόνες το ευεργετούν τόσο μαθησιακά όσο και συναισθηματικά. Η παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης με το σχολείο δεν είναι ένα απλό γεγονός, αλλά μια διαδικασία που μπορεί να σταθεί αφορμή για πολλές σκέψεις, δράσεις και ανάπτυξη σε πολλούς τομείς της προσωπικής και κοινωνικής ζωής του παιδιού.
Ø Γιορτάζοντας τα Χριστούγεννα στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας!
Ιανουάριος
Από τη γειτονιά της Ελλάδας
Στις γειτονιές του κόσμου
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Αρχιτεκτονικά μνημεία της Ελληνικής και Παγκόσμιας Κληρονομιάς που αναφέρονται σε Λογοτεχνικά Έργα.
Ø Το Μουσείο έρχεται στο σχολείο!
Επεξεργασία της μουσειoσκευής «Το Δωδεκάθεο» της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης
Οι μουσειοσκευές είναι «βαλίτσες» που ταξιδεύουν από σχολείο σε σχολείο και σχεδιάστηκαν για να φέρουν τα παιδιά πιο κοντά το Μουσείο.
Με επίκεντρο την απεικόνιση των θεών του Ολύμπου στη ζωφόρο του Παρθενώνα, η μουσειοσκευή «Tο Δωδεκάθεο» που θα επεξεργαστούμε στην τάξη περιλαμβάνει έντυπα, καρτέλες καθώς και έργα αρχαίας και νεότερης τέχνης με παραστάσεις των θεών σε γλυπτά, αγγεία, νομίσματα και γραμματόσημα. Μια καρτέλα-παιχνίδι με δώδεκα φιγούρες-θεούς προτρέπει το παιδί να δημιουργήσει τους δικούς του θεούς, να ζωγραφίσει τα χαρακτηριστικά του και να προσθέσει τα σύμβολά του.
Ø Προτεινόμενες Εικονικές Περιηγήσεις:
Εικονική Περιήγηση στη Καπέλα Σιξτίνα
Εικονική Περιήγηση στην Αγία Σοφία
Εικονική Περιήγηση στο Δοξάτο Δράμας
Εικονική Περιήγηση στο Κάστρο της Μονεμβασιάς
Εικονική Περιήγηση στο Μουσείο του Λούβρου
Εικονική Περιήγηση στο Ναύπλιο
Εικονική Περιήγηση στο Πάνθεον
Εικονική Περιήγηση στον Ναό της Αγίας Σοφίας Θεσσαλονίκης
Εικονική Περιήγηση σε Αξιοθέατα της Ρώμης
Εικονική Περιήγηση σε Διάφορα Μέρη της Ελλάδας
Ø Διαβάζουμε και επεξεργαζόμαστε ένα μοναδικό βιβλίο!
Στο πλαίσιο της εβδομαδιαίας ώρας καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας θα έχουμε την ευκαιρία να επεξεργαστούμε το βιβλίο «Τα μήλα των εσπερίδων» της αγαπημένης συγγραφέως των παιδιών Μαρίας Αγγελίδου. Παράλληλα με την απόλαυση που προσφέρει η αφήγηση ή η ακρόαση του βιβλίου, οι μικροί μαθητές θα ασχοληθούν και με άλλες δραστηριότητες που ασκούν τη γλώσσα, τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη, την εφευρετικότητα, κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους, δίνουν ευκαιρίες για πρωτοβουλίες και εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους. Στο διάστημα που θα ακολουθήσει θα γίνει η οργάνωση μεταφηγηματικών δραστηριοτήτων (ζωγραφική, χειροτεχνίες, δραματοποίηση, δημιουργία αυτοσχέδιων παιχνιδιών) ώστε να τα παρουσιάσουμε στον ίδιο τον συγγραφέα που θα μας επισκεφθεί τον επόμενο μήνα.
Από τη γειτονιά της Ελλάδας
Στις γειτονιές του κόσμου
Συνάντηση με τον συγγραφέα του βιβλίου που διαβάσαμε!
Υποδεχόμαστε στο σχολείο μας την κ. Μαρία Αγγελίδου, συγγραφέα του βιβλίου «Τα Μήλα των Εσπερίδων», παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της ενασχόλησής μας με το βιβλίο της καθώς και μέρος των δράσεων μέσω τον οποίων το επεξεργαστήκαμε και το προσεγγίσαμε, και συζητούμε μαζί της για το παιδικό βιβλίο, την μυθολογία και την συγγραφή.
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΙ ΤΩΝ ΛΑΩΝ
Διαβάζουμε, συζητούμε και δραματοποιούμε στην τάξη σειρά παραμυθιών από διάφορες γωνιές της Ελλάδας, αλλά και του Κόσμου. Εντοπίζουμε κοινά σχήματα και επαναλαμβανόμενα μοτίβα στα παραμύθια όλων των λαών, αλλά και τα στοιχεία εκείνα που τα διαφοροποιούν κάνοντας ιδιαίτερα αισθητό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της εκάστοτε λαϊκής παράδοσης.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
Ερχόμαστε σε επαφή με την ελληνική παραδοσιακή μουσική παραγωγή , αλλά και με κάποιους από τους πιο ιδιαίτερους μουσικούς πολιτισμούς παγκοσμίως. Παίζοντας, μέσα από βιωματικές δράσεις κυρίως ομαδικού χαρακτήρα, εξασκούμαστε στο να αναγνωρίζουμε βασικά μουσικά μοτίβα κάθε λαού. Ακόμη, γίνεται αναφορά με σειρά ελληνικών παραδοσιακών τραγουδιών ενδεικτικών ως προς το περιεχόμενο, το μέτρο και τη μορφή τους.
Τέλος, παίρνουμε μια γεύση από τους χορούς της Δύσης και της Ανατολής, και την χορευτική παράδοση του Ελλαδικού χόρου. Συζητάμε και επεξεργαζόμαστε υλικό σχετικά με την αμφίεση των χορευτών, το πλαίσιο και τις αφορμές για χορευτικές συγκεντρώσεις και την ποικιλία του χαρακτήρα και των κινήσεων που συναντάμε στους χορούς κάθε λαού.
Μάρτιος
«Τα μικρά φτιάχνουν τα Μεγάλα: Από το άτομο στο Σύμπαν»
Πλέον μπαίνουμε στην Τρίτη Θεματική Ενότητα του Διαθεματικού μας Προγράμματος, σε μια αποστολή παρατήρησης σχετικά με τον Κόσμο γύρω μας που θα μας «συστήσει» σε βασικές έννοιες της δομής του
Ø Τι πλάσμα είναι πια αυτό το άτομο;Εισαγωγή στην Ατομική θεωρία μέσα από σειρά βίντεο- βιωματικών παιχνιδιών σε συνεργασία με το Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών
Ø Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης - Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη
Πολλά πράγματα είναι σημαντικά για τα παιδιά στο σχολείο. Η καλή υγεία. Η καλή διατροφή. Η άφθονη άσκηση. Η γραφή και η ανάγνωση. Τα μαθηματικά, η γεωγραφία κλπ. Άλλα αν θέλετε τα παιδιά σας να μην μάθουν απλά να διαβάζουν και να γράφουν, αλλά να μάθουν να ΑΓΑΠΟΥΝ να διαβάζουν και να γράφουν, βάλτε την ποίηση στη ζωή τους. Διαβάστε τους τα αγαπημένα σας ποιήματα. Αγοράστε τους ένα βιβλίο. (πηγή http://www.educationworld.com)
Τα παιδιά θα προσεγγίσουν με παιγνιώδη τρόπο κάποια από τα υπέροχα ποιήματα του μεγάλου μας ποιητή, θα ακούσουν μελοποιημένα έργα του και θα αποπειραθούν και τα ίδια να γίνουν μικροί ποιητές.
Ø Το Σχολείο πηγαίνει Πανεπιστήμιο!
Οι μαθητές του σχολείου μας θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν μια πανεπιστημιακή σχολή και να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις γνωστικές τους ανάγκες.
Απρίλιος
«Τα μικρά φτιάχνουν τα Μεγάλα: Από το άτομο στο Σύμπαν»
Kids@Scientists
Κάθε παιδί, είτε μένει σε μία μεγαλούπολη είτε σε ένα μικρό, απομακρυσμένο χωριό, χρειάζεται έναν εμπνευστή. Kάποιον να τους δείξει ότι όλα είναι πιθανά. Το μόνο που χρειάζονται τα παιδιά είναι ο στόχος και τα σωστά εργαλεία για να φτάσουν όσο πιο ψηλά μπορούν. Οι μεγάλοι επιστήμονες του παρελθόντος μπορούν να γίνουν για τους μαθητές μας και εμπνευστές. Μέσα από μια σειρά «αποστολών» θα εμπνεύσουν, θα καθοδηγήσουν και θα βοηθήσουν τα παιδιά να λύσουν τα μυστήρια του Σύμπαντος. Είναι λοιπόν τα πιτσιρίκια έτοιμα να ολοκληρώσουν τις αποστολές που τους ανατίθενται από τους επιστήμονες;
Ø Εικονικές επισκέψεις... στο:
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
- Ορυκτολογικό Μουσείο Λαυρίου
- Μουσείο Τέχνης Μεταξιού
Ø Επεξεργασία της ταινίας μικρού μήκους – Επικοινωνία με τους «Μικρούς Κινηματογραφιστές» και Συνέντευξη για το Περιβάλλον
Ø Γνωρίζουμε καλύτερα τα έθιμα της Λαμπρής!
Θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε έθιμα της ελληνικής παράδοσης που τείνουν να ξεχαστούν!
Ø Επεξεργασία της μουσειoσκευής «Κυκλαδικός Πολιτισμός» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης
Ακόμη μια μουσειοσκευή θα «ταξιδέψει» κοντά μας, με αφορμή το αντίστοιχο κεφάλαιο από το βιβλίο της Ιστορίας. Τα βιβλία, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, αλλά κυρίως τα ακριβή αντίγραφα ειδωλίων, σκευών και εργαλείων θα δώσουν στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν τον σπουδαίο πολιτισμό που αναπτύχθηκε στις Κυκλάδες την 3η π.Χ. χιλιετία. Η επεξεργασία της μουσειοσκευής θα εμπλουτιστεί με παράλληλες και ποικίλες δράσεις.
Μάιος
«Τα μικρά φτιάχνουν τα Μεγάλα: Από το άτομο στο Σύμπαν»
Ø Εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία: Επισκεπτόμαστε τον Αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Ολυμπίας.Ø 18 Μαΐου - Παγκόσμια ημέρα Μουσείων
Τα λαογραφικά μουσεία της Ελλάδας – Λαογραφικά Μουσεία του Εξωτερικού
Η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων είναι μια ξεχωριστή ημέρα για την Ελλάδα. Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι είναι οι τόποι όπου τεκμηριώνεται η Ιστορία μας, οι τόποι που εμπνέουν την προοπτική μας και διαφυλάσσουν τον Πολιτισμό, το μεγάλο κομμάτι της ψυχής μας. Οι μαθητές θα επισκεφτούν «διαδικτυακά» σειρά λαογραφικών μουσείων που υπάρχουν στη χώρα μας και θα θαυμάσουν τα εκθέματά τους. ( Ενδεικτικά: Λαογραφικό Μουσείο Κοζάνης http://www.mouseio-kozanis.gr/index.php , Λαογραφικό Μουσείο Στεμνίτσας http://www.stemnitsamuseum.gr/museum.php , Λαογραφικό Μουσείο Σαρακατσάνων http://www.sarakatsani-folk-museum.gr/ , Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, Μουσείο Ποντιακού Ελληνισμού, Σπαθάρειο Μουσείο Θεάτρου Σκιών...).
Στη συνέχεια θα «επισκεφθούν», με τη βοήθεια πολυμέσων, λαογραφικά μουσεία γειτονικών και «μακρινών» πολιτισμών.
Δίνεται έμφαση στα λαογραφικά μουσεία, σε σύνδεση με την ενότητα «Αυτός ο Κόσμος ο μικρός, ο Μέγας: Από την γειτονιά της Ελλάδας στις γειτονιές του Κόσμου» που έχει προηγηθεί.
Ø Επίσκεψη ενός υποψήφιου αστροφυσικού στην τάξη μας – Προετοιμασία για την αστροπαρατήρηση.
Αστροπαρατήρηση
Ιούνιος
«Αυτός ο Κόσμος ο μικρός, ο Μέγας»
Ø Ψυχαγωγική εκδρομή
Μετά την ολοκλήρωση μιας γεμάτης σχολικής χρονιάς, τα παιδιά δικαιούνται μια μέρα γεμάτη παιχνίδι και άφθονες ευκαιρίες για σωματική και συναισθηματική εκτόνωση!
Θα υπάρξουν και κάποιες επιπλέον δράσεις, όπως συμμετοχές σε διαγωνισμούς, που θα επιλεγούν σε συνεργασία με τους μαθητές μας!
Καλή Σχολική Χρονιά!
Η δασκάλα της τάξης
Μαρία Καντάνη