Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Οι μαθητές τής Ε΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, στις 27 και 28 Μαρτίου 2025, παρουσίασαν στους γονείς τους ανοιχτό μάθημα με θέμα την προστασία τού περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή. Στη διάρκεια τού β΄ τριμήνου δούλεψαν στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Αλλάζουμε εμείς και όχι το κλίμα». Και οι δραστηριότητές τους συνδέθηκαν με τα μαθήματα τού καθημερινού τους προγράμματος: τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τη Γεωμετρία, τη Γεωγραφία, τη Φυσική, τα Αγγλικά, τα Γερμανικά, την Αγωγή τού Πολίτη, τη Μουσική, τα Καλλιτεχνικά, την Πληροφορική και τη Θεατρική Αγωγή.


- Έτσι, γνώρισαν επιστήμονες και ερευνητές που δρουν στον συγκεκριμένο χώρο και μπόρεσαν να προσεγγίσουν το θέμα μέσα από διαφορετικές οπτικές και πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό επισκέφθηκε το Σχολείο ο κ. Τσιτσικάος, αξιωματικός τού Πυροσβεστικού Σώματος, και ο κ. Αλεξόπουλος, συντονιστής τής εθελοντικής ομάδας "LiMnADs Project". 

-Στη βιβλιοθήκη τού Σχολείου μας αρχικά έκαναν την επιστημονική έρευνά τους για το φαινόμενο τού θερμοκηπίου, τις αιτίες και τις συνέπειες τής κλιματικής αλλαγής μέσα από σχετικά βιβλία, αλλά αξιοποιώντας και το διαδίκτυο. Στη συνέχεια συγκέντρωσαν τις πληροφορίες τους, τις ταξινόμησαν, τις ομαδοποίησαν και, αφού τις παρουσίασαν, τις τοποθέτησαν στο ταμπλό τής τάξης.

- Επίσης, στη βιβλιοθήκη παρακολούθησαν παρουσίαση τού βιβλίου «Φυσικές Καταστροφές» από τη συγγραφέα κ. Μαρία Ανδρικοπούλου, στην οποία και έθεσαν ερωτήματα.

- Στην αίθουσα τής Μουσικής, στο πλαίσιο τού body percussion, δημιούργησαν τη "μουσική τής βροχής", η οποία εξελισσόταν σιγά σιγά σε καταιγίδα με κορύφωση το άκουσμα τού κεραυνού.

- Στο μάθημα τής Γλώσσας, στην πρώτη ενότητα η οποία είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον, οι μαθητές είχαν μιλήσει για τους ανεμόμυλους και για την αιολική ενέργεια. Αξιοποιώντας την ιστοσελίδα των Αρσακείων (e-arsakeio.gr), ασχολήθηκαν με διαδραστικές ασκήσεις, παροιμίες σχετικές με τον άνεμολεξιλόγιο και οικογένειες λέξεων. Ολοκληρώνοντας την ενότητα προχώρησαν σε παραγωγή γραπτού λόγου με θέμα "Καταστροφή - Προστασία τού περιβάλλοντος".

- Στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Ψυχικού κατασκεύασαν ο καθένας τον δικό του ανεμόμυλο και μετά έφτιαξαν όλοι μαζί ένα αιολικό πάρκο. Έτσι, έμαθαν περισσότερα για τις ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και για τη βιοκλιματική κατοικία. Επιστρέφοντας στην τάξη ξεκίνησαν τη δημιουργία μιας βιοκλιματικής κατοικίας. Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στη Γεωμετρία και στα Μαθηματικά κατασκεύασαν πρώτα τη βάση τής μακέτας και σταδιακά έφτιαξε κάθε παιδί τη δική του βιοκλιματική κατοικία.

- Στο εργαστήριο Φυσικής κατασκεύασαν το κύκλωμα για τη βιοκλιματική κατοικία, η οποία ήταν και η πρότασή τους ως λύση στο παγκόσμιο αυτό πρόβλημα.

- Στα  Αγγλικά και στα Γερμανικά δημιούργησαν ταμπλό με συνθήματα για την κλιματική αλλαγή.

- Στο μάθημα τής Αγωγής τού Πολίτη έφτιαξαν εργασίες για μια διαφορετική συνέπεια τής κλιματικής αλλαγής, τη ροή των προσφύγων

- Με τη βοήθεια τού παγκόσμιου χάρτη και τις γνώσεις τους στη Γεωγραφία, οι μαθητές έφτιαξαν μια ομαδική εργασία, τοποθετώντας επάνω σε κάθε χώρα και τις αντίστοιχες εικόνες με τις αιτίες και τις συνέπειες τής κλιματικής αλλαγής.

- Στα Καλλιτεχνικά δημιούργησαν τη δική τους έκθεση ζωγραφικής  στο μεγάλο χολ τού Σχολείου.

- Στο μάθημα τής Πληροφορικής, στο πρόγραμμα canvas, κατασκεύασαν αφίσες με συνθήματα, τις οποίες και μοίρασαν στις υπόλοιπες τάξεις τού Σχολείου με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση όλων των μαθητών.

- Τέλος, έθεσαν ερωτήματα στην Τεχνητή Νοημοσύνη σχετικά με το μέλλον τής ανθρωπότητας και την κλιματική αλλαγή. Συγκεκριμένα, έθεσαν στο chatgpt τρία πιθανά σενάρια και έλαβαν από αυτό τις αντίστοιχες απαντήσεις.

Έγιναν, έτσι, άξιοι πρεσβευτές τής ιδέας και τής προσπάθειας για την προστασία τού περιβάλλοντος, εκφράζοντας μέσα από τις εργασίες τους ευαισθησία και οικολογική συνείδηση.

Σήμερα τα παιδιά μας είναι ενεργοί μαθητές, αύριο θα είναι ενεργοί πολίτες!